Skip to content

בוושינגטון ובאופוזיציה מצפים לתגובת נתניהו על יוזמת הליגה הערבית

בינתיים מציעה סין להפגיש על אדמתה, בין נתניהו לאבו מאזן. השניים ישהו בשבוע הבא, במשך כיומיים, בעת ובעונה אחת, בסין. דוברת משרד החוץ בסין אמרה היום כי "סין תשמח לארגן פגישה בין ראש הממשלה הישראלי לנשיא הפלסטיני, אם השניים יביעו נכונות להיפגש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא יקרה לראש הממשלה דבר, אם הוא יברך על היוזמה של הליגה הערבית. אי אפשר להתנהג כאילו לא קרה דבר". כך אומרת הבוקר יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בתגובה להצהרת הליגה הערבית, על נכונותה לחילופי שטחים במסגרת הסדר קבע עם הפלסטינים. יחימוביץ' אמרה זאת אחרי שאמש הסתיימה פגישת שרת המשפטים, ציפי לבני, עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, ללא תוצאות של ממש. גם בארה"ב מצפים לכך שראש הממשלה נתניהו יגיב בברכה על היוזמה החדשה.

מצפה להתייחסות מנתניהו. שלי יחימוביץ (צילום: ציפי מנשה)

מצפה להתייחסות מנתניהו. שלי יחימוביץ (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ' התייחסה הבוקר להצהרת הליגה הערבית, בדיון מיוחד שכינסה היום מפלגת העבודה בירושלים לרגל יום ירושלים. "היינו עדים השבוע להתפתחות שהיא משמעותית ואי אפשר בשום פנים ואופן לגמד אותה", אמרה יחימוביץ'. "אם ראש ממשלת קטאר יחד עם נציגי הליגה הערבית מכירים בפתרון שתי המדינות, מדברים על חילופי שטחים ועל שינויים בגבולות 67, אי אפשר להתנהג כאילו הדבר לא קרה. יש חובה, עם כל הספקנות הטבעית, לקחת את הנדבך הנוסף שהצטרף השבוע ליוזמה מאז שקמה ב-2002 – ולחבק אותו, בין אם הוא יניב פירות ובין אם לא. לא יקרה לרה"מ דבר אם הוא יברך על היוזמה- במקרה הגרוע ביותר זה יתרום לתדמיתנו בעולם".

מצפה לתגובת נתניהו. ג'ון קרי (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
מצפה לתגובת נתניהו. ג'ון קרי (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

יחימוביץ' הוסיפה כי למפלגת העבודה אין כלל את הזכות להיות זו שתעמוד בדרך להבקעה אפשרית בתהליך המדיני, וכי היא מהווה רשת בטחון לנתניהו בעניין זה. "אני לא אופטימית בלשון המעטה ביחס לכוונות נתניהו, אבל היה ותהיה התקדמות בהתפתחות המדינית, ולא עוד שיחות חסרות שחר ומריחת זמן, העבודה תשקול מחדש כניסה לקואליציה. הנקודה בה הבית היהודי לא יוכל לשבת יותר בקואליציה תהיה נקודת המפנה".

אמש נפגשה לבני, ביחד עם עו"ד יצחק מולכו, עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי. בסיום הפגישה נמסר על "אווירה חיובית", אך לא נמסר על תוצאות של ממש. בארה"ב ישנה אכזבה מסויימת מכך שראש הממשלה נתניהו עדיין לא התייחס בקולו ליוזמה החדשה של הליגה הערבית – ובוושינגטון מחכים להתייחסותו.

לבני נפגשה אמש גם עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. באן קרא לישראל שלא לבנות בשטח E1, בירך על החלטת הממשלה לשחרר אסירים פלסטינים שובתי רעב וביקש לשחרר עוד אסירים. לבני הביעה הערכה להתקדמות שחלה בעמדת הליגה הערבית והדגישה כי חידוש תהליך השלום הוא אינטרס משותף של ישראל, של הפלסטינים ושל הקהילה הבין-לאומית.

בתוך כך עולה אפשרות אחרת, מכיוון לא צפוי, להתנעת המשא ומתן עם הפלסטינים. דוברת משרד החוץ הסיני אמרה היום כי סין תשמח לארגן, על אדמתה, פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "סין תשמח לארגן פגישה בין ראש הממשלה הישראלי לנשיא הפלסטיני, אם השניים יביעו נכונות להיפגש", אמרה דוברת המשרד בהצהרה רשמית לכלי התקשורת במדינה.

 מתברר כי גם נתניהו וגם אבו מאזן ישהו בסין, בעת ובעונה אחת, במשך כיומיים. נתניהו ינחת בבייג'ינג ביום שני ויישאר בסין עד יום שישי. אבו מאזן לעומתו יגיע כבר ביום ראשון ויישאר רק עד יום שלישי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן