Skip to content

הישראלי ש"קפץ" ללבנון יוחזר היום לישראל

ערוצי התקשורת הלבנונית מדווחים כי סעדתי שחצה את הגבול ללבנון לפני כמה ימים הועבר לידי יוניפי"ל, שישיב אותו לידי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סימון סעדתי, בן 33, האזרח הישראלי שחצה את הגבול ללבנון והוחזק בימים האחרונים על ידי צבא לבנון ונחקר בידי המודיעין הלבנוני בעיר צור, שוחרר היום (שבת) לידי הצלב האדום, כך דיווח לפני שעה קלה הערוץ הלבנוני LBC. גורמים בישראל אישרו את הדברים והוסיפו כי סעדתי צפוי לשוב ארצה בשעות הבוקר דרך מעבר ראש הנקרה.

סעדתי חצה את הגבול כשקפץ מעל גדר הגבול סמוך לראש הנקרה, ביום רביעי האחרון בשעות הבוקר. כך דיווח לראשונה ערוץ אל מיאדין המזוהה עם החיזבאללה. בצה"ל אישרו את הדברים והוסיפו כי חדירתו ללבנון נצפתה בזמן אמת והודעה נמסרה לכוח יוניפי"ל של האו"ם. סעדתי, תושב רמלה, נחקר על ידי הצבא הלבנוני כשמנגד ניסה ארגון החיזבאללה לשים את ידיו על האסיר. על פי הדיווחים חקירתו נערכה בעברית ולבנון הודיעה במקביל ליוניפי"ל כי היא רואה בחדירה זו הפרת הסכם החלטת 1701 של האו"ם שבאה לאחר ובעקבות מלחמת לבנון השנייה.

עוד ביום הראשון דווח בתקשורת הלבנונית כי הישראלי נבדק גם על ידי מומחים פסיכולוגים להערכת מצבו הנפשי. ככל הנראה מצבו הנפשי גרם לחיזבאללה להרפות מנסיונותיו להשיג לידיו את הישראלי וללבנון לבקש להשתחרר מעולו. אמו הגיבה לשאלה היכן הוא ואמרה: "הוא יצא ליום או יומיים", וסיפרה כי "יש לו בעיה נפשית". על פי הדיווח הלבנוני, בית משפט צבאי בלבנון החליט לשחרר אותו לאחר ארבעה ימי חקירה. עוד נמסר כי מצבו מוגדר טוב, ולאחר שתאושר זהותו, הוא יחצה בחזרה את הגבול ויימסר לידי ישראל. כאן הוא צפוי להיעצר ולהיחקר ומשטרת ישראל תצטרך להחליט על בסיס מצבו הנפשי אם להעמידו לדין על חציית גבול למדינת אויב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן