Skip to content

העימותים נמשכים: מתנחלים מול פלסטינים בבנימין

במהלך העימות בצומת הדואר בבנימין יידו הצדדים אבנים זה בזה ועשרה בני אדם נפצעו. אהרון זלטקין, תושב ההתנחלות נריה, נפצע בראשו. כוחות צה"ל שביקשו לחצוץ בין הצדדים נרגמו באבנים. פלסטיני הותקף ליד ביתר עילית. הבוקר מתכננות "נשים בירוק" הפגנה בצומת תפוח וקוראות לממשלה ל"התעורר כי משהו לא טוב קורה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימות אלים פרץ אתמול (שבת) בין כשלושים מתנחלים שהגיעו אל צומת הדואר בבנימין, לבין כ-100 פלסטינים שטענו כי הותקפו באבנים על ידי המתנחלים. במהלך העימות יידו הצדדים אבנים זה בזה שגרמו לפציעתם של עשרה בני אדם. כוחות מג"ב וצה"ל שהגיעו למקום חצצו בין הצדדים עד שנרגעו הרוחות. במוקד נוסף באזור, בתגובה על התערבות כוחות הביטחון וצה"ל, יידו מתנחלים אבנים לעבר כוחות הביטחון ואלו השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בתגובה.

העימות בין מתנחלים לכוחות הביטחון (צילום: סוכנות מען)
העימות בין מתנחלים לכוחות הביטחון (צילום: סוכנות מען)

המתנחלים דיווחו על שלושה פצועים, אחד מהם, אהרון זלטקין, תושב ההתנחלות נריה, שנפצע בראשו. בתו של הפצוע מסרה כי אביה הועבר במצב בינוני לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. הפלסטינים דיווחו על שיבעה פצועים שטופלו בבית חולים מקומי. גם לאחר פיזור המפגינים בצומת נמשכו ידויי האבנים באזור ובמבואות הכפר ביתילו, הממוקם לא רחוק מהצומת. שם תקפה קבוצת מתנחלים באבנים את הפלסטינים שהשיבו ביידויי אבנים.

סוכנות מען מדווחת, כי מאוחר יותר תקפה קבוצת מתנחלים את אחמד אל-זגלול, חקלאי פלסטיני, שעבר בדרך הסמוכה להתנחלות ביתר עילית. על פי הדיווח, אל זגלול נפגע מאבנים והובהל לבית החולים המקומי לטיפול.

צומת הדואר
צומת הדואר בבנימין (צילום באדיבות מוקד לזכויות הפרט)

מוקדם יותר אתמול נפצעו באורח קל שני אזרחים ישראלים מאבנים שהושלכו לעברם סמוך להתנחלות דולב במועצה האזורית מטה בנימין. השניים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם בירושלים ושיבא בתל השומר עם פגיעות בראשיהם.

היום (ראשון), מתכננת תנועת "נשים בירוק" מפגן מחאה שיערך בצומת תפוח. לדברי המארגנות, נדיה מטר ויהודית קצובר, המחאה היא מול התגברות הטרור הערבי בחודשים האחרונים ומול אזלת ידה של ממשלת ישראל לנוכח טרור זה. השתיים קוראות לממשלה ל"התעורר כי משהו לא טוב קורה".  לדבריהן  אפשר להבחין  בכך  במקרים כמו "יידויי אבנים ובקבוקי תבערה, אדל ביטון, מחסומי אבנים על הכבישים, התנפלות ערבים על גדר הישוב עפרה, ניסון לרצח ליד קדומים, רצח אביתר בורובסקי ועוד".

מול כל אלה מציינות השתיים את ההתנהלות הישראלית, שבאה לידי ביטוי ב"הרס ע"י צה"ל של לשכת ראש המועצה (הקרוון שנהרס בניסיון של מתנחלי יצהר להקים מאחז בסמוך לצומת תפוח. א.מ), הדורש תשובה ציונית בצומת תפוח, פתיחת מחסומים לערבים ומחוות נוספות המתוכננות בקרוב".

"חייבים לחזור לצומת תפוח למחות על הרצח. חייבים לדרוש הקמת ישוב ולדרוש ריבונות ישראל על כל יהודה ושומרון", אומרות קצובר ומטר. בערוץ 7 דווח, כי בכוונת נשים בירוק להוביל את מפגן המחאה שייצא הבוקר ממלון עינבל שבירושלים ויגיע עד צומת תפוח. במהלך האירוע צפויים המשתתפים להיפגש גם עם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן