Skip to content

השוורים דוהרים במלוא העוצמה

בארה"ב הפד' ימשיך לרכוש אג"ח מידי חודש בהיקף של 85 מיליארד דולר, עד שיחול שיפור משמעותי בסקטור התעסוקה. באירופה, הבנק המרכזי עומד בציפיות ומפחית את שיעור הריבית בעוד 0.25% לשפל היסטורי של 0.5%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האירועים שתפשו כותרות השבוע:

נתוני התעסוקה של ארה"ב

הנתון המרכזי של השבוע האחרון היה ללא ספק נתון התעסוקה של חודש אפריל אשר הפתיע בגדול ודחף את השוק האמריקני אל עבר שיאים היסטוריים חדשים. על פי הדוח, נוספו בחודש אפריל כ-165 אלף משרות, לעומת הצפי שעמד על תוספת של כ-146 אלף משרות. מה שעודד עוד יותר את המשקיעים היה העדכון כלפי מעלה של הנתון מחודש מארס בעוד 50,000 משרות ל-138,000. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% לרמה של 7.5%. נתונים אלו מצביעים על כך שהכלכלה האמריקנית ממשיכה לדהור קדימה ומבטלים את החששות לכך שהיא מהאטה את הקצב. אז יש חודשים טובים ויש פחות טובים, ככה זה בעולם הכלכלה, זה בדיוק מה שהיה בחודש מרץ – קצת האטה בקצב ההתאוששות והינה בחודש אפריל ההתאוששות הכלכלית נמשכת, בעיקר בסקטור התעסוקה והנדל"ן. בשלב זה לא ברור מה יעשה ברננקי עם הנתונים הללו, בטח שלא ימהר להצהיר מחר בבוקר שתוכנית הרכישות עומדת להסתיים אך ברור שזה ישפיע עליו במידה מסוימת. נזכיר, כי התנאי ההכרחי להפסקה, או לשינוי בהיקף הרכישות, הוא שיפור משמעותי בסקור התעסוקה.

החלטת הריבית בארה"ב ובאירופה

בארה"ב, אין חדש תחת השמש. המדיניות המוניטארית נשארת ללא שינוי. הפד' ימשיך לרכוש אג"ח מידי חודש בהיקף של 85 מיליארד דולר, עד שיחול שיפור משמעותי בסקטור התעסוקה, או אם וכאשר האינפלציה תתחיל לעלות בצורה קיצונית.

באירופה, הבנק המרכזי עומד בציפיות ומפחית את שיעור הריבית בעוד 0.25% לשפל היסטורי של 0.5%. במסיבת העיתונאים שנערכה זמן קצר אחרי פרסום הנתון ציין יו"ר הבנק – דרגי כי הבנק ימשיך לעקוב בדריכות אחרי ההתפתחויות באירופה ומוכן להתמודד עם כל תרחיש אפשרי. הורדת הריבית באה על רקע החולשה המשמעותית בכלכלה האירופאית של החודש האחרון, בעיקר של הכלכלה הגדולה בגוש- גרמניה. הורדת הריבית הייתה כבר מגולמת בשוק ולכן לא גרמה להיסטריה גדולה בשווקים.

המדדים המובילים בעולם סגרו את השבוע הראשון של חודש מאי בעליות שערים חדות. חלק מהמדדים המובילים קבעו שיאיים היסטוריים. מדד הדאקס הגרמני זינק ב-2.02% וקבע שיא חדש. בוול סטריט, המדדים סגרו את יום המסחר בעליות שערים נאות, מדד הנסד"ק בלט עם זינוק של 1.14%. הדאו גונס קבע שיא היסטורי בסמוך לרמת ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת ב-15000 הנקודות. מדד ה-S&P500 שבר את אזור 1600 הנקודות וקבע שיא היסטורי חדש.

מה צפוי לנו השבוע?

זירה מקומית

אחרי הנעילה ההססנית של השבוע שעבר, השוק המקומי צפוי להגיב לנתוני התעסוקה החיוביים מארה"ב ויפתחו את השבוע בעליות שערים נאות. עסקת באפט ישקר תמשיך להעסיק אותנו גם השבוע. ההתפתחויות בזירה הביטחונית מסוף השבוע האחרון עשויים להעיב מעט על השוק המקומי. מדד ת"א 25 אשר סגר את השבוע מעל 1200 הנקודות צפוי לנוע השבוע בין 1200- 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל חצה את רף ה-3.55 שקלים לדולר ובנק ישראל נותר בינתיים אדיש. יתכן כי הבנק מכין מהלך אגרסיבי יותר על מנת להפעיל לחץ כבד על הספקולנטים אשר אינם מוותרים ומוכנים לרכוש את השקל בכל מחיר. אנו מעריכים כי היחלשותו של הדולר בעולם תתמוך בהמשך התחזקותו של השקל כנגד הדולר. היעדים שלנו לשבוע זה: 3.53- 3.5.

זירה בינלאומי

עוד שבוע עמוס לפנינו. האירוע המרכזי של השבוע יהיה פסגת מנהיגי ה-G7 אשר יפגשו לקראת סוף השבוע במטרה לדון במספר דברים חשובים ביניהם: המדיניות המוניטארית המקלה הננקטת במספר מדינות, בעיקר ביפן, ההאטה שחלה באירופה ובסין ועוד מספר נושאים חשובים.

החלטות הריבית באוסטרליה ובבריטניה גם כן יעניינו את המשקיעים במהלך השבוע שלפנינו. באוסטרליה הריבית צפויה להישאר ללא שינוי ברמה של 3% וכך גם בבריטניה לא צפויים שינויים כלשהם במדיניות המוניטארית – הריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 0.5% והיקף הרכישות יעמוד על 375 מיליארד פאונד.

נתוני התעסוקה של ניו זילנד, אוסטרליה וקנדה ישפיעו על הכיוונים בשוק המט"ח. בשלושת המדינות צפוי שיפור משמעותי בסקטור התעסוקה ביחס לנתונים הקודמים שהתפרסמו בחודש או ברבעון הקודם ( בניו זילנד הנתון מתייחס לרבעון ולא לחודש).

לסיכום

אנו מעריכים, כי העליות בשווקים עשויות להימשך גם בשבוע שלפנינו. המשקיעים מוכנים להיכנס לשוק גם ברמות הנוכחיות ולא נראה כי מגמה זו תשתנה בימים הקרובים. השבוע לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו משמעותיים אשר עלולים לשנות את המגמה. הדולר האמריקני צפוי להמשיך לאבד גובה בזירה הבינלאומית, אך אצלנו הסיפור שונה – התקיפות האחרונות בסוריה עשויים לגרור לתגובה של הסורים, או של החיזבאללה, וזה עלול להתדרדר לעימות צבאי של ממש, דבר אשר יחזק משמעותית את השטר הירוק כנגד השקל.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר בA TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן