Skip to content

כלי תקשורת ערביים: פגיעה קשה בצבא הסורי

כ-300 חיילים ממשמר הנשיאות של צבא סוריה נהרגו כתוצאה מהמתקפה בדמשק ורבים נפצעו. מפקד זרוע היבשה בצבא איראן: אנו מוכנים לסייע באימון צבא סוריה במלחמה עם ישראל, אך לא נשתתף בכך באופן אקטיבי. סוכנויות בלבנון מדווחות על תנועת מטוסים ערה בלבנון וכי צה"ל ויוניפי"ל הגבירו ערנות בגבול הצפון. צה"ל פרס הבוקר כיפות ברזל בחיפה ובצפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפי דיווח שלא אושר משום גורם רשמי, ספגה חטיבה 105 של משמר הנשיאות של צבא סוריה אבדות קשות מפגיעת טילים. היחידה מוצבת באזור המכון למחקר שהופצץ בדמשק. לדברי עיתונאי ערבי, שדיווח לרשת BBC  בשפה האנגלית,  נהרגו כ-300 חיילים וישנם פצעים רבים. למעט דיווח זה, לא ניתן  לכך אישור בשום סוכנות ידיעות אחרת. כתב החדשות של טלויזית אל מנאר הלבנונית שידר היום כי ישראל פגעה פגיעה ישירה באחד מהמטוסים שהגיעו מאיראן. בישראל מכחישים ידיעה זו מכל וכל. עוד דווח בשעה האחרונה כי נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסין עוכבה בכמה שעות והקבינט יכונס אחר הצהריים.

סוכנויות הידיעות בלבנון מוסיפות בעניין זה כי הצבא סגר את אזור "ג'מראיה" ואיננו מאשר כניסה לאזור. רמז לפגיעה הקשה אפשר גם למצוא בדברי סגן שר ההסברה בממשל הסורי, שהתראיין היום לתקשורת הזרה ואמר כי "מצב זה יכול ועלול להוביל את סוריה להכריז על מלחמה".

כלי תקשורת לבנוניים הודיעו היום על המשך הטיסות של מטוסי קרב ישראלים בשמי לבנון. צה"ל התיר לפרסום לפני שעה קלה כי שתי סוללות של כיפת ברזל הוצבו בצפת ובחיפה. במקביל לכך, בשל ההתפתחויות בגבול הצפון, ביטל פיקוד העורף, קמפיין פרסומי שאמור היה להתפרסם החל מהיום ובמשך השבוע. הקמפיין הוא חלק מתרגיל "נקודת מפנה 6" שאמור להיערך על ידי צה"ל במהלך השנה. הוא בוטל כדי לא ליצור דאגה בקרב הציבור.

צילומים מאזור הםיצוץ בדמשק (צילום: PRESS-TV, הרשת האיראנית)
צילומים מאזור הפיצוץ בדמשק (צילום: PRESS-TV, הרשת האיראנית)

טהרן הגיבה הבוקר באופן רשמי: "ישראל מעוניינת להפר את האיזון האזורי ופועלת לטובת המורדים". במקביל לכך  אישר גורם בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות AFP כי ישראל תקפה הלילה את המחסנים באזור דמשק. כך לפי הסוכנות. על פי הפרסום, לדבריו: "ישראל תקפה ליד נמל התעופה של דמשק ומטרת התקיפה הייתה טילים איראניים".  דובר משרד החוץ בטהרן אמר היום כי "התוקפנות הישראלית נגד סוריה – מטרתה לערער את הביטחון באזור ולפגוע ביציבותו". הדובר קרא למדינות האזור להתייצב יחד נגד התוקפנות הישראלית.

כתב רשת סקיי בשפה הערבית בדמשק דיווח היום, כי ההנהגה הצבאית והפוליטית בסוריה התכנסה לדיון כדי לבחון את התגובה על התקיפה הישראלית. גורמי ביון במערב אישרו כי יעד התקיפה היה טילים איראניים מסוג "פאתח 110" שיועדו לחיזבאללה. זהו כנראה אותו משלוח אשר הופצץ גם ביום ו'. לפי הדיווח הסורי, הפיצוץ העז היה במכון המחקר שאותו הפציצה ישראל בחודש בינואר השנה.

"ההתקפה החדשה של ישראל היא ניסיון להעלות את מורל כנופיות הטרור אשר מתמוטטות תחת התקפות הצבא הנאצל שלנו", נאמר היום בטלוויזיה הממלכתית הסורית. ועוד: "ישראל מנסה לרומם את אפם של הטרוריסטים באזור שדה התעופה בדמשק". סוכנות הידיעות אירנ"א צוטטה את שר החוץ האיראני שאמר כי "ישות הכיבוש הציונית פועלת ליצור מלחמת אחים עדתית בין המדינות האיסלאמיות, מה שיאפשר לה לפוצץ את המצב באזור".

מפקד זרוע היבשה של צבא איראן, הגנרל אחמד רזא פורדסטן, צוטט בסוכנות האיראנית ואמר: "אנחנו עומדים לצד סוריה ואם יהיה צורך אנחנו נכונים לספק להם את האימון הדרוש. לא נשתתף באופן אקטיבי בפעולות הצבא הסורי כי יש לו ניסיון בהתמודדות עם המשטר הציוני. הוא מסוגל להגן על עצמו ולא צריך סיוע זר".

סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון מסרה הבוקר, כי צה"ל העלה את הכוננות לאורך הגבול הדרומי בעקבות התקיפה האחרונה באזור דמשק. בנוסף נמסר כי גם צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל הגבירו את התצפיות בגבול מחשש להתפתחויות צבאיות שעלולות להתרחש באותו אזור.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן