Skip to content

ראש הממשלה כינס אחה"צ את הקבינט לדון במצב בסוריה

המילה "סוריה" לא הוזכרה בפי ראש הממשלה אפילו פעם אחת - אך ריחפה בחלל מוזיאון חוזה המדינה, שבו נערכה ישיבת הממשלה לרגל יום ירושלים. גורם ישראלי אישר לראשונה בפני בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי צה"ל הוא שאחראי להפצצה בפאתי דמשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו – שהשמיע לאחרונה, בישיבות הממשלה ומחוצה להן, דברי אזהרה לרוב על המצב ב"סוריה המתבקעת" ועל הסכנות הנובעות ממצב זה – התעלם בישיבת הממשלה הזאת לחלוטין מהתקיפה בסוריה או מהנושא בכלל. בדברי הפתיחה שלו התייחס נתניהו בדבריו ליום ירושלים, למצב מערך הכבאות ולמותה של הסופרת דבורה עומר ז"ל. המילה "סוריה" לא נזכרה בדבריו אפילו פעם אחת.

את הדיון על סוריה ערך ראש הממשלה במסגרת הקבינט המדיני ביטחוני. אחר הצהריים כינס ראש הממשלה את הקבינט המדיני, שם שמעו השרים סקירות ביטחוניות על ההתפתחויות האחרונות בהקשר לתקיפה בסוריה, המיוחסת עפ"י מקורות זרים לישראל. בתום שלוש שעות דיונים, מיד עם סיום הישיבה – עזב נתניהו לנתב"ג והמריא לביקורו המתוכנן בסין, ביחד עם רעייתו שרה. את מקומו של ראש הממשלה ימלא שר הביטחון, משה יעלון.

הממשלה בתצלום חגיגי בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
הממשלה בתצלום חגיגי בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

גם שרי הממשלה שנשאלו על ההפצצה האחרונה בסוריה, מילאו פיהם מים. עם זאת, שעות ספורות לאחר הדיווחים בכלי התקשורת הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה, אישר לראשונה גורם ישראלי, שצוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי צה"ל הוא שאחראי להפצצה בפאתי דמשק. במקביל, אמר גורם ישראלי אחר הפועל בוושינגטון לסוכנות הידיעות AP, כי "מטרת המתקפה הייתה משלוח טילים איראניים לחיזבאללה".

המילה "סוריה" לא הוזכרה אפילו פעם אחת. ישיבת הממשלה במוזיאון הרצל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
המילה "סוריה" לא הוזכרה אפילו פעם אחת. ישיבת הממשלה במוזיאון הרצל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ישיבת הממשלה נערכה הפעם במוזיאון חוזה המדינה בהר הרצל בסימן יום ירושלים: "אנחנו מציינים כאן את יום ירושלים בהר הרצל, במוזיאון של חוזה המדינה", אמר ראש הממשלה. "הרצל אמר: 'בבאזל ייסדתי את מדינת היהודים' – ובירושלים אנחנו מפתחים את מדינת היהודים ומבטיחים את עתידה.

"אין מקום ראוי יותר מלקרוא לאזרחי וילדי ישראל לבוא לבקר בירושלים, לבוא למוזיאון הזה, לראות את הגדולה של האיש הזה, שהיה אחד מענקי ההיסטוריה", אמר נתניהו. "אני חושב שהחזון והעוצמה שלו, שהפיח חיים בעם מפוזר וחלש שלא יכול היה לדאוג לגורלו, הם שהביאו אותנו לכאן – לחיים חדשים. ראוי שכל ילד וילדה בישראל וגם רבים שמבקרים כאן, יבינו מה השורשים שלנו, מה הקשר שלנו לציון והמחויבות שלנו להמשיך לפתח את ארצנו במולדתנו, ואת מדינתנו לדורות הבאים.

ראש הממשלה במוזיאון הרצל. יכנס אחר הצהריים את הקבינט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה במוזיאון הרצל. יכנס אחר הצהריים את הקבינט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אני שמח גם לומר שבמעמד הזה אנחנו יכולים לציין התפתחות גדולה מאוד בירושלים. בשנים האחרונות יש תנופה חזקה מאוד בכל התחומים: בחינוך, בתרבות, בספורט, בתחבורה, בתיירות, במדע וברפואה, ישנה התפתחות גדולה מאוד. ירושלים הופכת להיות מטרופולין מודרני עם חיבור חזק מאוד לעבר והזנקה לעתיד מאוד מבטיח. זה בדיוק החזון של הרצל, אגב, כך הוא כתב על ירושלים, כמו שהוא כתב על ארץ ישראל כולה.

"אני שמח שאנחנו משתפים פעולה בדבר הזה. הישיבה הזאת מבטאת את המחויבות של הממשלה להמשיך את התנופה, יחד עם עיריית ירושלים, בכל המשרדים ובכל האפיקים, כדי שהשינוי הזה, התפנית הזאת תימשך במלוא עוצמתה".

ראש הממשלה הודה גם למערך הכבאות של ישראל, על מלחמתם באש בימים האחרונים. "הם פשוט עשו עבודה יוצאת מן הכלל מסביב לשעון. אני מבקש למסור להם ברכות ממני ומהממשלה, ואני בטוח גם מכל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

נתניהו הקדיש את דברי הפתיחה שלו גם לפטירתה של הסופרת דבורה עומר: "אני מבקש לציין בצער את פטירתה של סופרת דגולה, דבורה עומר, שהטביעה את חותמה על דורות של ילדים, לרבות ילדיי, שהיא כתבה דברים שמדברים אל ליבם של צעירים וצעירים בארץ ונגעה בערכים, בשורשים, באישים ובנשים שהניחו כאן את היסודות למדינת ישראל. אני חושב שהיא הייתה סופרת יוצאת מן הכלל, ואני מבקש לשלוח את התנחומים של הממשלה כולה למשפחתה, עם הרבה מאוד הערכה", אמר ראש הממשלה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן