Skip to content

נחנך מחלף חדש ע"ש אביו של ראש הממשלה, בנציון נתניהו

"אבי היה היסטוריון דגול וציוני ואוהב ירושלים. היה לו אינטלקט ענק, ומה שלא פחות חשוב, היה לו לב ענק, כי הלב שלו היה צריך לשאת את מה שמוחו ראה, וזה לא דבר מובן", אמר נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אבי לימד אותי שהמדינה שלנו היא פיקדון הדורות, פיקדון של דורות של יהודים שחלמו ופיללו ולחמו והקריבו שנחזור לארצנו ונחדש בה את קוממיותנו. הוא לימד אותי שהאחריות הגדולה ביותר שיש לנו היא להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ולבצר את עתידה. המורשת הזאת צריכה לאחד את כולנו יום יום, שעה שעה, וכך היא עושה".

כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס שבו נחנכו כביש 20 ומחלף ע"ש אביו של ראש הממשלה, פרופ' בן ציון נתניהו ז"ל, בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ וראש העיר ירושלים, ניר ברקת. מדובר בכביש באורך של כ-2.5 ק"מ, דו-נתיבי ודו-מסלולי, המשתרע מצומת דוכיפת משה דיין במזרח ועד לכביש בגין – כביש 443 במערב.

"הוא חסר לי מאוד מאוד". בנימין נתניהו בטקס קריאת מחלף ע"ש אביו. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"הוא חסר לי מאוד מאוד". בנימין נתניהו בטקס קריאת מחלף ע"ש אביו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו פועלים ברציפות, בשיטתיות, לחבר את ירושלים אל עצמה, ולחבר אותה אל יתר חלקי ארצנו, כי ציון היא חשובה לנו והיא הייתה חשובה לאבי. לא סתם קראו לו בנציון, זה אומר הכל – בן ציון.

"קודם כל הוא אהב את ירושלים, הוא גר בירושלים. הוא בא הנה בשנות העשרים כנער לבית הכרם, ואנחנו גדלנו כאן, שלושת האחים, תחילה בשכונת תלפיות ואחר כך בקטמון. אנחנו ירושלמים, ואבי היה ירושלמי, וגרנו בבית אבן ירושלמי, בית אבן עמוס ספרים, עמוס בערכים.

"אבא היה בדיוק כפי שהוא מוצג כאן – היסטוריון דגול וציוני ואוהב ירושלים. היה לו אינטלקט ענק, ומה שלא פחות חשוב, היה לו לב ענק, כי הלב שלו היה צריך לשאת את מה שמוחו ראה, וזה לא דבר מובן, כי הוא ראה, הוא היטיב לראות אחורה אלפי שנים ומאות שנים, הוא היטיב לראות קדימה את צפונות העתיד, ומה שהוא ראה זה שאהבת ישראל, היא מתמודדת כל הזמן בשנאת ישראל, ושאהבת ישראל חייבת לנצח. הוא חסר לי מאוד מאוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן