Skip to content

רישיון נהיגה לכל דורש ב-3,000 שקל

במבצע מעצרים של יחידת הונאה דרום נעצרו הבוקר 14 חשודים בחשד לניהול מערכת משומנת של זיוף רישיונות נהיגה ומכירתם לכול דורש. הם הואשמו בביצוע עבירות זיוף מסמכים, נהיגה בפסילה, שימוש במסמכים מזויפים וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת המחוז הדרומי חשפה מערכת משומנת של זיוף רישיונות נהיגה ומכירתם לכול דורש במחיר 3,000 שקלים. על ציבור "הלקוחות" נמנים בעיקר נהגים שנפסלו על ידי בית המשפט וביניהם גם נהג מונית.

במבצע מעצרים של יחידת הונאה דרום, בסיוע כוחות ממחוז דרום, נעצרו הבוקר (שני) 14 חשודים בחשד לביצוע עבירות זיוף מסמכים, נהיגה בפסילה, שימוש במסמכים מזויפים וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

חקירה סמויה הובילה למעצרים (צילום: משטרת ישראל)
חקירה סמויה הובילה למעצרים (צילום: משטרת ישראל)

במהלך החודש שחלף התנהלה ביחידת הונאה מחוז דרום, בפיקודו של רפ"ק תמיר אבטבי, חקירה סמויה במהלכה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות לכאורה נגד החשודים בזיוף רישיונות נהיגה, אותם מכרו לנהגים שרישיונם נשלל. מחקירת המשטרה עולה כי שניים מהחשודים, תושב ב"ש ותושב תל שבע, הם על פי החשד אלה שעמדו במרכז הפצת הרישיונות המזויפים. בנוסף אותרו ותועדו מספר חשודים כשהם נוהגים ברכב בזמן שהם פסולים לנהיגה, ביניהם נהג מונית שעל פי החשד נהג במונית בזמן פסילת רישיון וכאשר אינו מורשה לנהוג כלל במונית. נהג נוסף, הנמצא בפסילה והמרצה עבודות שירות שהוטלו עליו בגין נהיגה בפסילה, תועד כשהוא מגיע לעבודות השירות כשהוא נוהג.

הבוקר נעצרו החשודים ובהם המפיצים והנהגים. הם הועברו לחקירה ביחידת ההונאה וחלקם יובאו בהמשך היום להארכת מעצר בבית המשפט בבאר שבע. מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי ציין לשבח את עבודתם המקצועית של השוטרים שהביאה לחשיפת הפרשיה וציין כי "נהגים הנוהגים בפסילה הם פצצה מתקתקת המסכנת את הציבור הרחב. אלו נהגים שנאסר עליהם לנהוג על ידי בית המשפט ובהתנהגותם קראו תיגר על החוק. אני רואה תופעה זו בחומרה. בטחון המשתמשים בדרך נבחר כאחד מיעדי המחוז הדרומי, ופעילות זו הינה נדבך נוסף בפעילות כוללת לצמצום משמעותי של הקטל בדרכים". בכוונת יחידת ההונאה ופרקליטות מחוז דרום להגיש כתבי אישום נגד מרבית המעורבים כבר בימים הקרובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן