Skip to content

שבת אור – בירושלים

35,000 צליינים השתתפו באירועי שבת אור בירושלים. ציפי מנשה צילמה את כל האירוע המרתק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נרות להדלקה - צילום: ציפי מנשה

שלושים וחמישה אלף צליינים (לפי הערכת המשטרה) הגיעו לכנסית הקבר בירושלים.לחגוג את "שבת אור". הם הגיעו מרוסיה (ביחד עם אולגרכים ששילמו כסף רב כדי להיות ביציע המכובדים), ארמניה, טוורקיה, יון, קפריסין, מדינות סקנדינביה ובפעם הראשונה גם נוצרים קופטים מקהיר. בין האישים הבולטים היה גם ראש ממשלת קפריסין.

לשמר את הלהבה - צילום: ציפי מנשה

"שבת אור" הוא אירוע המציין את עליתו של ישו השמימה והפצת אורו לעולם הפיזי. הוא מהווה המשכו של חג הפסחא, וחל בו איסור על המאמינים לעבוד. חובה עליהם להיות נוכחים במיסת החג.

המאמינים - צילום: ציפי מנשה

אל תוך הכנסיה נדחסו בצפיפות נוראית שבעת אלפים מאמינים ברי מזל, השאר נשארו ברחבה שלידה. את ממשלת ישראל יצג באירוע שר המשטרה אהרונביץ וכלי תקשורת מהארץ מהעולם העבירו אותו בשידור ישיר חי.

הכמורה - צילום: ציפי מנשה

האירוע מתחיל מ-9:00 בבוקר ושיאו ב-2:00 בצהרים עת מובערת הלהבה שמייצגת את אורו של ישו, שהוצתה באמצעות שתי אבנים, כשהמאמינים מדליקים את נרותיהם ממנה ומעבירים בתנועות סיבוביות על פני גופם.

משלחות מיוחדות הגיעו עם מתקנים שייעודם שימור הלהבה אותה יציתו מהאש המקורית ויעבירו לכנסיותיהם.

לשמור על האור - צילום: ציפי מנשה

לא הרחק משם נמצאת הכנסיה האתיופית, שם מתחיל האירוע בשעות הערב בתפילה וריקודים, כשחלק מהמאמינים צם 24 שעות לפני כן ובשעת הדלקת האש מכבדת אותם הכנסיה במגשי אוכל ענקים.

אורו של ישו - צילום: ציפי מנשה

הטקסים נמשכים אל תוך הלילה בכנסיות השונות ברחבי העיר.

לגלריה המלאה הקישו כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן