Skip to content

השר סילבן שלום בהונגריה: "להחריף הענישה נגד אנטישמיות"

השר שלום ייצג את הממשלה בכינוס הקונגרס היהודי העולמי בבודפשט ודרש מראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבאן, "לעשות מעשים" נגד מפלגת הימין הקיצוני "יוביק", שפועלת באופן שיטתי נגד יהודים. "היהודים בהונגריה ירגישו בטוחים רק כאשר הענישה נגד האנטישמיות תוחרף ורק כאשר כל חברי הממשלה בהונגריה יפעלו נגדה בעוצמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, אמר אמש בנאום בפני משתתפי הקונגרס היהודי העולמי בבודפשט שהגיעו מ-60 מדינות כי הונגריה חייבת להגן על למעלה מ-120 אלף היהודים החיים בה מפני האנטישמיות הגואה.

השר סילבן שלום היה נציג הממשלה בכנס השנתי של הקונגרס היהודי העולמי. הכנס נערך השנה בבודפשט בשל התגברות גילויי האנטישמיות בהונגריה והתחזקותה של מפלגת "יוביק" הימנית קיצונית. בימי הכנס נערכו מול המלון שבו התקיים הפגנות של קיצונים מהונגריה נגד משתתפיו ונגד ישראל והיהודים בכלל.

"המשמר ההונגרי", מיליציה ימנית הרואה עצמה ממשיכה של צלב החץ (צילום: ויקימדיה)
"המשמר ההונגרי", מיליציה ימנית הרואה עצמה ממשיכה של צלב החץ (צילום: ויקימדיה)

בנאום שבו נכח גם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן וצמרת הממשל ההונגרי, דרש השר שלום מראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבאן, "לעשות מעשים" כנגד מפלגת הימין הקיצוני "יוביק", שפועלת באופן שיטתי נגד יהודים. השר שלום הוסיף כי היהודים בהונגריה ירגישו בטוחים רק כאשר הענישה נגד האנטישמיות תוחרף ורק כאשר כל חברי הממשלה בהונגריה יפעלו נגדה בעוצמה. הוא אמר כי שמח לשמוע מראש ממשלת הונגריה, כי ינקוט צעדים כדי שתופעה זאת תופסק.

השר שלום אמר עוד כי האנטישמיות אינה קיימת רק באירופה, אלא גם בקרב מדינות האזור. "נשיא איראן אחמדינג'אד הוא מכחיש שואה באופן יומיומי ומכריז על רצונו להשמיד את מדינת ישראל. גם מנהיגים נוספים באזור משתמשים באמירות כאלה ומזכירים לנו כל העת כי המזרח התיכון אינה שכונה קלה", אמר השר שלום. הוא דרש בנאומו להכניס את ארגון החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופאי.

בהתייחסו למצב באזור אמר השר שלום: "אנחנו חיים בשכונה קשה ונדרשים כל העת להיות חזקים ונכונים לכל איום. חלק ממנהיגי האזור ממשיכים לראות בישראל נטע זר באזור וזוממים לפגוע בישראל ובישראלים ויהודים בכלל בכל מקום על פני כדור הארץ. ממשלת ישראל תמשיך להנחות את צה"ל וכוחות הביטחון לעשות הכול למנוע פגיעה באזרחיה".

"לא נסבול אנטישמיות". ויקטור אורבן (צילום: ויקיפדיה)
"לא נסבול אנטישמיות". ויקטור אורבן (צילום: ויקיפדיה)

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, אמר כי ממשלתו לא תסבול אנטישמיות בהונגריה. "המשבר הכלכלי מביא איתו המון תסכול שמביא להתגברות השנאה והאכזבה. עלינו לעמוד ולומר שהאנטישמיות אינה מקובלת", אמר. "המצב הקשה היום מחייב את השאלה היכן טעינו?

"האנטישמיות היא מצב בו הרוע מתגבר על בני האדם", אמר אורבן. "הסכנה הזו היא גם עבורנו הנוצרים, לכן החוקה נותנת הגנה מלאה ליהודים ולמיעוטים כאן בהונגריה. מדיניות הממשלה ראתה חשיבות עליונה בקיום יום זיכרון בכל בתי הספר. התחייבות ערכית שלנו הייתה לפתוח בתי כנסת ולשמוע קדיש על חללי השואה. עלינו להוציא מחוץ לחוק ארגונים אנטישמיים, ואנחנו נוהגים באפס סבלנות כנגד אותם ארגונים ימניים".

שלשום הפגינו מאות מתומכי מפלגת הימין הקיצוני ההונגרית "יוביק" במרכז בודפשט במחאה על כינוס הקונגרס היהודי העולמי. המפגינים הניפו בין השאר דגלי צלב קרס, קראו סיסמאות בגנות ישראל והציונות ומחו על מה שהם מכנים "הניסיון היהודי להשתלט על הונגריה". חלק מהמפגינים לבשו מדים שחורים השייכים ל"משמר ההונגרי" – הזרוע הצבאית של המפלגה – אשר הוצאה מחוץ לחוק אחרי שאנשיה הואשמו במעשי אלימות נגד צוענים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן