Skip to content

סתיו שפיר למבקר המדינה: בדוק הטבות המס לחברות ענק

לפי ח"כ שפיר, 70% מסך כל הטבות המס שניתנו לתעשייה הגיעו לידיהן של ארבע חברות בלבד - טבע, כי"ל, אינטל וצ'ק פוינט. לצד הפנייה למבקר שפיר גם הגישה שאילתא לשר האוצר לגבי שני הפרקים של דו"ח מנהל ההכנסות שטרם פורסמו. בכוונתה לדרוש מיו"ר ועדת הכספים לקיים דיון דחוף בנושא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ סתיו שפיר פנתה הבוקר למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בבקשה כי יבדוק את ההליך בו ניתנו הטבות מס בגובה מיליארדי שקלים לארבע חברות בלבד.

"הנתונים שנחשפו היום בדו"ח מינהל הכנסות המדינה, לפיהם ארבע חברות ענק – טבע, כי"ל, אינטל וצ'ק פוינט – מקבלות הטבות מס בגובה ארבעה מיליארד ש"ח, אך משלמות מס בגובה מיליארד ש"ח בלבד, מלמדים על שיקול דעת מעוות והליך קבלת החלטות מופקר, בלשון המעטה", נאמר בפנייתה של ח"כ שפיר. "בעוד הטבות המס הן כלי חשוב כדי לסייע לחברות קטנות, בפריפריה, וכדי למשוך תאגידים מחו"ל להשקיע בארץ וליצור תעסוקה – עצם העובדה ש-70% מסך כל הטבות המס שניתנו לתעשייה הגיעו לידיהן של ארבע חברות בלבד, ואילו עסקים קטנים וחברות משפחתיות נאלצו להסתפק בפירורים, מטילה צל כבד על הענייניות וההוגנות שבבסיס שיקול הדעת שהפעילו פקידי האוצר".

"שיקול דעת מעוות והליך קבלת החלטות מופקר". סתיו שפיר (צילום: דן בר דוב)
"שיקול דעת מעוות והליך קבלת החלטות מופקר". סתיו שפיר (צילום: דן בר דוב)

שפיר ביקשה את התערבותו של המבקר כדי לבצע חקירה מעמיקה ויסודית בנוגע למתן סכומי העתק, וכן לגבי העיכוב בפרסום דו"ח מינהל הכנסות המדינה, ששכב גנוז באוצר במשך חודשים ארוכים וחלקו אף טרם פורסם לציבור. "הן הנתונים עצמם והן העובדה כי אלו הוסתרו מהציבור במשך חודשים, וחלקם עדיין לא נחשפו, מעלים ריח כבד של התנהלות ממשלתית קלוקלת. אבקשך לקיים בדק-בית מקיף באשר להליכי אישור וקבלת ההחלטות באוצר, וכן בכל הנוגע לכללי פרסום המידע שברשות הפקידים במשרד".

לצד הפנייה למבקר, הגישה ח"כ שפיר שאילתא לשר האוצר לגבי שני הפרקים של דו"ח מנהל ההכנסות שטרם פורסמו. כמו כן, בכוונתה לדרוש מיו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, לקיים דיון דחוף בנושא בוועדה בשבוע הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן