Skip to content

לפחות 14 הרוגים ויותר מ-50 פצועים במהומות אסלאמיות בדאקה

מספר ההרוגים בהתמוטטות מבנה הטקסטיל חצה את ה-600, וברחובות בירת בנגלדש נלחמו מאות אלפי מוסלמים קיצונים בכוחות הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קרבות רחוב בדאקה
קרבות רחוב בדאקה

בעוד ממשלת בנגלדש נאבקת בתוצאות האסון המחריד, יותר מ-600 הרוגים בהתמוטטות מפעל הטקסטיל – מאות אלפים מתומכי מפלגת חיפזאת-א-אסלאם הגיעו אתמול, ראשון, למרכז העיר דאקה באלפי כלי רכב. הם היו חמושים במקלות, ופשטו על רובע העסקים שלה, בדרישה שהמדינה תיכנע לדרישותיהם.

במדינה שראש ממשלתה אישה, הם דורשים עונש מוות למחללי הדת ולמי שהם מכנים "אתיאיסטים", בלוגרים הנאבקים לשמר את בנגלדש כמדינה חילונית. בין שאר הדרישות: הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים וביסוס כל מערכת החינוך על חוקי השריעה, למעשה, הפיכת בנגלדש למדינת טליבאן. אם יתקבלו דרישותיהם יאבדו מיליוני נשים את מקומות עבודתן בתעשיית הטקסטיל, וייתכן בהחלט שהתעשייה, מקור ההכנסה העיקרי של המדינה, תקרוס.

מה שהחל כהפגנה חוקית הפך עד מהרה להתפרעות, מפגינים חמושים במקלות חסמו כניסות לעיר, תקפו את בניין מפלגת השלטון, "ליגת אוואמי", הציתו יותר ממאה חנויות וחמישים מכוניות, ובזזו בניינים אחרים.

מוות לבלוגרים אתאיסטים
מוות לבלוגרים אתאיסטים

מול המתפרעים עמדו יותר מ-10,000 אנשי כוחות הביטחון שהגיבו בירי גז מדמיע וכדורי גומי. התנגשויות התחוללו ברובע העסקים של דאקה כל היום אתמול, ורק לפנות בוקר הודיעה המשטרה שהצליחה לפנות את האספסוף ממרכזה. רבים מהמפגינים התפזרו לרחובות צדדיים וממשיכים שם את הקרב.

ראש ממשלת בנגלדש, שייח חסינה, המנהיגה את המדינה מאז 2009 בראש קואליציה חילונית, אמרה שדי בחוקים הקיימים לטיפול בתביעות המפגינים, והתחייבה ש"הממשלה לא תאפשר שום כאוס בשל האסלאם, דת של שלום".

מספר הקורבנות הרשמי בהתמוטטות מבנה הטקסטיל ב 24 באפריל עלה ל-610, ועובדי חילוץ ממשיכים לחפש גופות בין הריסות הבניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן