Skip to content

שר התחבורה מתעמר בתושבי לוד גני אביב

בגני אביב יש תחנת רכבת אבל היא מנותקת הן מהשכונה והן מן הערים האחרות. משרד התחבורה מתעלם מן הצרכים של אוכלוסיות חלשות, ומדובר בעוול חברתי מתמשך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, שקיבל לפני שבועיים את ה"גלובוס השחור", קובע לעצמו סדרי עדיפויות לא אנושיים כאשר הוא פוגע, אולי בלי משים, באוכלוסיה שחיה בלב הארץ, וגורם לה לחוש כאחרונת הפריפריות.

לאחר ניסיון של חצי שנה לתקן מעט את לוח הזמנים כדי שהשכונה לא תישאר מנותקת, הגדילה לעשות רכבת ישראל והחילה לו"ז מקומם, שבו הרכבת האחרונה עוזבת את השכונה ב-20:15. התחבורה הציבורית מן השכונה לא מאפשרת לנוסע להגיע לתחנת לוד הוותיקה. ראוי לציין כי תחנת הרכבת "לוד גני אביב" היא במרחק של יותר משני ק"מ מהשכונה ללא חיבור תחבורתי.

שר התחבורה ישראל כ"ץ (צילום דני בר)

יו"ר הוועדה הממונה בלוד, מאיר ניצן, עלה השבוע על הרכבת שהגיעה מתל אביב בשעות אחר הצהריים בתחנת לוד גני אביב ונסע בה עד לוד, שם המתינו קבוצות אוכלוסייה שונות – הגרעין התורני, ערביי שכונת הרכבת שמוחים על שמונה מסילות רכבת שחוצות את השכונה, ומאות רכבות מחרישות אוזנים ומסוכנות.

אלוירה קוליחמן, תושבת השכונה ומועמדת מטעם "ישראל ביתנו" למועצת העיר, הסבירה שאין דרך לגדל ילדים וצעירים בשכונה שאין בה תחבורה בטוחה גם בשעות הלילה.

מר מאיר ניצן שוקל לפנות לוועדת הפנים בכנסת, ולזמן ישיבה דחופה בנושא זה, ולהגיע, אם יהיה צורך עד רמת ראש הממשלה. מכתב חריף שכתב ניצן לשר כץ עוד לפני חג הפסח, טרם זכה למענה. התעלמותו ממצוקת תושבי שכונה שלמה, שחוצות אותה 231 רכבות מדי יום, כאשר אין להם גישה תקינה לעורק החיים של הרכבת, הניעה פעילים חברתיים לנקוט פעולה על מנת לשנות את המצב הבלתי נסבל אליו נקלעו בעל כורחם.

תושבי גני אביב דורשים:
• יותר רכבות בשעות העומס ובכלל.
• הארכת שעות הפעילות של התחנה (עד חצות, ערבי שבת ומוצאי שבתות).
• שאטל מהשכונה לתחנת הרכבת (שמרוחקת כ-2 ק"מ מהבתים).
• כרטיס חופשי-חודשי משולב לקו הבינעירוני לוד-ת"א.

כדי להוציא את השכונה ממצוקתה אין צורך לבנות תשתיות – לא לשנע מיליארדי שקלים ולא להניח קווים חדשים – רק לשפר את לוח הזמנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן