Skip to content

שר החוץ הגרמני ווסטרוולה: "לישראל הזכות להגן על עצמה"

ווסטרוולה נפגש בקונגרס בבודפשט עם השר סילבן שלום ודן עימו במצב בסוריה ולבנון. "איראן מסייעת לארגון החיזבבאלה וממשיכה להעביר לו נשק", אמר השר שלום לשר החוץ הגרמני. נשר שלום נפגש גם עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן ואמר לו כי גילויי האנטישמיות בהונגריה מטרידים ויש להחמיר את האכיפה והענישה נגד גילויי האנטישמיות והגזענות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לישראל הזכות הלגיטימית להגן על עצמה". כך אומר שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה. הדברים נאמרו בנאום בקונגרס היהודי העולמי המכונס כעת בבודפשט, בצל הפגנות אנטישמיות שארגנה מפלגת הימין הקיצוני יוביק.

"לישראל הזכות להגןו על עצמה". גידו ווסטרוולה (צילום: ויקימדיה)
"לישראל הזכות להגןו על עצמה". גידו ווסטרוולה (צילום: ויקימדיה)

ווסטרוולה נפגש בקונגרס בבודפשט עם השר סילבן שלום ודן עימו במצב בסוריה ולבנון. במהלך הפגישה אמר השר שלום לשר החוץ הגרמני:"איראן מסייעת לארגון החיזבבאלה וממשיכה להעביר לו נשק. ישראל יחד עם העולם נאבקים למנוע מאיראן נשק גרעיני ואנחנו מקווים שהסנקציות נגד איראן יוחרפו כדי לעצור אותם״.

השר שלום אמר כי איראן ממשיכה לספק נשק לחיזבאללה וכי חיזבאללה היה מעורב במעשי טרור נגד ישראלים, בבולגריה ובמקומות נוספים. השר שלום ביקש להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. שר החוץ הגרמני אמר כי גרמניה עוסקת בכך וכי הם צריכים הוכחות נוספות כנגד חיזבאללה. לגבי המו"מ עם הפלסטינים אמר השר שלום: ישראל מוכנה לחדש את המו"מ בכח עת ללא תנאים מוקדמים. גם ארה"ב וגם ישראל ממתינים כעת לתשובת הפלסטינים, אמר השר שלום.

השר שלום, נפגש בצהריים בבודפשט עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ודן עימו במצב במזה"ת ובגילויי האנטישמיות הגואים בהונגריה.

פגישת השר שלום עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן (צילום: משה בנימין)
פגישת השר שלום עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן (צילום: משה בנימין)

במהלך השיחה אמר השר שלום לראש הממשלה ההונגרי כי על מדינות העולם לפעול להחרפת הסנקציות נגד שלטון האייתולות האיראני, המסייע ומממן את חיזבאללה וארגוני טרור נוספים בעולם. השר שלום אמר לאורבן: ״לישראל יש מידע על מעורבות חיזבאללה בפעולות טרור נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם. המקרה האחרון היה בבולגריה. יש חשיבות עליונה להכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופאי״.

השר שלום הודה לראש ממשלת הונגריה על שמדינתו נמנעה בהצבעה באו"ם על הקמת מדינה פלסטינית והתנגדה בהצבעה על דוח גולדסטון. השר שלום אמר לאורבן כי גילויי האנטישמיות בהונגריה מטרידים וכי יש לפעול בנחישות נגד גורמי הימין הקיצוני ולהחמיר את האכיפה והענישה נגד גילויי האנטישמיות והגזענות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן