Skip to content

נשיא סין: תומך בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה למצוא בסין שווקים חדשים ליצוא הישראלי - אך בעודו שוהה בשנגחאי, הודיע נשיא סין על תמיכתו במדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בנוסף לכך מתח היום משרד החוץ הסיני ביקורת על ההפצצה בסוריה, המיוחסת לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה היום בשנגחאי – ועוד בטרם החל בפגישותיו המדיניות עם צמרת המדינה בבייג'ין – שופכת סין מים צוננים על יחסי שתי המדינות: נשיא סין, שי ג'ינפינג, הודיע על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, שבירתה במזרח ירושלים. במקביל מתח היום משרד החוץ של סין ביקורת חריפה על התקיפות האוויריות בסוריה, המיוחסות לישראל.

נשיא סין שי ג'ינפינג. מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים (צילום: ויקיפדיה)
נשיא סין שי ג'ינפינג. מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים (צילום: ויקיפדיה)

בפגישה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע נשיא סין כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה תהיה במזרח ירושלים. הוא הדגיש כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הנושא המרכזי שיש לפתור במזרח התיכון. לדבריו הכרזה על מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית היא "זכות שיש לעם הפלסטיני ומפתח ליישוב השאלה הפלסטינית".

עוד הדגיש נשיא סין בתכניתו כי על ישראל להפסיק את ההתנחלויות ולהסיר את המצור מעל רצועת עזה.

 יחד עם זאת הוא הבהיר נשיא סין כי כל הסכם שייחתם חייב להבטיח את קיומה וביטחונה של ישראל. ג'ינפינג אמר לאבו מאזן כי ארצו סבורה שמשא ומתן הוא הדרך היחידה בה יהיה ניתן לכונן הסכם שלום אמיתי ויציב בין הצדדים.

כזכור הציעה סין, לפני הביקור, להפגיש בין נתניהו ואבו מאזן על אדמתה – אך מאז חזרה בה והיום הבהירו במשרד החוץ שלה כי אין להם כל כוונה לתווך בין נתניהו לאבו מאזן במהלך ביקוריהם המקבילים.

במישור נוסף שפכה סין צוננים על יחסיה עם ישראל, לאחר שמשרד החוץ הסיני מתח היום ביקורת על התקיפות בסוריה יוחסו לישראל. דובר מטעם משרד החוץ הסיני אמר כי סין מתנגדת לשימוש בכוח, וקרא לשמור על איפוק ולכבד את ריבונותה של סוריה, אולם כל אלה מבלי להזכיר את שמה של ישראל.

 "אנחנו מתנגדים לשימוש בכוח צבאי, ומאמינים כי יש לכבד את ריבונותה של כל מדינה", אמר הדובר הואה צ'וניינג. "סין גם קוראת לכל הצדדים הרלוונטיים להתחיל ליצור בסיס להגנה על השלום והיציבות באזור, לגלות איפוק ולהימנע מנקיטת פעולות שיסלימו את המתיחויות".

מחרתיים צפוי ראש הממשלה להגיע משנגחאי לבייג׳ין – ואז ייפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג, עם ראש ממשלת סין לי קה-צ'יאנג ועם בכירים נוספים בממשל הסיני.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן