Skip to content

מתיחת פנים יפנית

חוטים שנמסים מעצמם מוחדרים לנקודות דיקור בפנים ובצוואר ומעודדים ייצור קולגן ואלסטין, שגורם לעור להפוך למתוח, מוצק וזוהר יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבשורה על מתיחת פנים אפקטיבית, ללא ניתוח, מגיעה אלינו עכשיו דווקא מכיוון הרפואה האלטרנטיבית, במקרה זה היפנית.מדובר בשיטת דיקור הנקראת מירקו (Miracu), שם המורכב מחיבור צמד המילים: Miracle Acupuncture, כלומר "דיקור פלאי", או שאולי "נס הדיקור". ולא מדובר בדיקור הקוסמטי, שכבר מוכר בארץ ומקורו ברפואה הסינית, אלא בשיטה אחרת שבה משתמשים במחטים מיוחדות, סטריליות וחד-פעמיות, המגיעות במספר אורכים ועוביים, כשלכל אחת מהן מחובר חוט דקיק כשערה, מסוג החוטים המשמשים לתפירה רפואית.

מחטים להרמת פנים (צילום: אירית רותם צפרוני)
מחטים להרמת פנים (צילום: אירית רותם צפרוני)

את המחטים מחדירים לנקודות דיקור באזורים שאותם רוצים למתוח. החוטים שנשארים בפנים ונמסים מאליהם בתוך כשבועיים, מעודדים את הגוף לייצר באופן טבעי רשת חדשה של קולגן ואלסטין, מה שגורם לעור להפוך למתוח, מוצק וזוהר. למרות שאפקט המתיחה והמיצוק הוא מיידי, הרי שהתוצאה הסופית והמפתיעה מגיעה אחרי כחודש, ומחזיקה בערך שנה ואפילו יותר.

רופאה קונבנציונלית וסינית

את השיטה הביאה לא מכבר לארץ ד"ר (MD) אירנה שנדשטיין, רופאה קונבנציונלית וסינית, שמתמחה ברפואה אסתטית, בטיפול בכאבים מסוגים שונים, ובהרזייה על פי עקרונות הרפואה הסינית. היא למדה רפואה סינית עתיקה בכפר קטן בסין, אצל מאסטר שהעביר לה ידע שעבר דורות רבים במשפחתו. בקליניקה שלה בתל אביב היא משלבת ידע מהרפואה הקונבנציונלית והסינית, עם מכשור חדיש וטכנולוגיות מתקדמות, לטיפול בכאבים, למיצוק עור הגוף והפנים ולהצרת היקפים. לא מעטים הם המפורסמים שעברו אצלה טיפולים שונים, ביניהם השחקן איציק כהן, שהשיל בעזרתה קילוגרמים רבים לפני שיצא לתחרות רוקדים עם כוכבים.

חוכמת הגיישות

"היפנים", אומרת ד"ר שנדשטיין, "השתמשו בידע ובהבנה שלהם באקופונקטורה והמציאו שיטה שבה
מוזרקים לנקודות הדיקור חוטים שנמסים בהמשך. הגוף שפשוט רוצה להגן על עצמו מהחומר שחדר אליו יוצר סביבו רשת טבעית של אלסטין וקולגן, שמותחת וממצקת את העור". ההשראה, היא מספרת, מגיעה מהגיישות היפניות.

בימים קדומים, מתברר, הרבה לפני פרוץ הבוטוקס והניתוחים, היו הגיישות מגיעות לרופאים מיוחדים שהחדירו לנקודות הדיקור שבפניהן חוטים דקיקים שהיו עשויים אז מגידים של חיות ועזרו להן להיראות יפות וחלקות.

בשיטה 'מירקו' היפנית מטפלים בעיקר בפנים, בצוואר ובאזור המחשוף, אבל אפשר להשתמש בה גם כדי להרים ולמתוח אזורים אחרים בגוף. לאחרונה, למשל, מספרת ד"ר שנדשטיין, היא הרימה לאחת מהמטופלות שלה את הברכיים. בכל טיפול שהוא, גם בפנים וגם בגוף, משתמשים במספר מחטים, שמחיר כל אחת 140 שקלים. הטיפול אורך בין עשר דקות לשעה, תלוי באיזה אזור בוחרים לטפל. גם מספר המחטים שבהן משתמשים תלוי בסוג הטיפול, שאינו כואב במיוחד וגם לא משאיר סימנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן