Skip to content

שיא בסין: עודף של 18.2 מיליארד דולר במאזן המסחרי

העודף גבוה מהצפוי ומהווה התאוששות נאה מהגרעון בסחר שנרשם במרץ. המטרה השנה: להגדיל את סך סחר החוץ בשמונה אחוזים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מכולה סינית פורקת מטען במומבאי, הודו. היקף הסחר צמח ב-14 אחוזים בהשוואה לארבעת החודשים הראשונים אשתקד (מקור: ויקימדיה).

סין פרסמה היום כי העודף שלה במאזן הסחר עמד בחודש אפריל על 18.2 מיליארד דולר. העודף הזה גדול בהרבה מהתחזיות המוקדמות, ומוחק לחלוטין גרעון נדיר במאזן המסחרי שנרשם חודש קודם לכן.

סך כל היבוא באפריל של המדינה בעלת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם גדל ב-16.8% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, והסתכם ב-168.9 מיליארד דולר. סך היצוא של סין גדל ב-14.7% והסתכם ב-187.1 מיליארד דולר. העודף בא לאחר שבמרץ נרשם גרעון נדיר של 880 מיליון דולר, והוא גבוה מהתחזית המקורית, שפורסמה על ידי צוות של 12 כלכלנים מסוכנות "דאו ג'ונס" ועמדה על 15.6 מיליארד דולר. סך כל העודף המסחרי של סין מתחילת השנה מסתכם ב-61 מיליארד דולר.

בחודשים האחרונים גילתה הסטטיסטיקה תמונה מרתקת של הכלכלה הסינית. הצמיחה בה אשתקד הייתה הנמוכה ביותר זה 13 שנה, כשהתוצר המקומי הגולמי שלה צמח ב-7.8%. ברבעון האחרון בלבד הייתה הצמיחה 7.9% ועוררה תקוות רבות, אך בשלושת החודשים הראשונים של 2013 היא הואטה ל-7.7%. סך כל הסחר של סין גדל בשנה שעברה ב-6.2%, הרבה מתחת למטרה הרשמית שהציבה לפניה הממשלה – עשרה אחוזי גידול.

המטרה השנה היא סחר החוץ של סין, כלומר היבוא והיצוא יחדיו, יגדל בשמונה אחוזים בהשוואה להיקפו ב-2012. מנתונים שפורסמו לאחרונה נודע כי בחודשים ינואר-אפריל כבר צמח שחר החוץ שלה ב-1.33 טריליון דולר, שהם גידול של 14% בהשוואה להיקפו בתקופה המקבילה אשתקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן