Skip to content

הוארך בשנה האיסור להטיל מאסר על חייבים להוצל"פ

בשנת 2008 תוקן חוק ההוצאה לפועל בהוראת שעה לשנתיים. התיקון ביטל את סמכות ראש ההוצאה לפועל להורות על מעצר חייבים שאינם משלמים את חובותיהם, למעט חייבי תשלום מזונות. בשנת 2011 הוארכה הוראת השעה בשנתיים נוספות. היום התבקשה הוועדה להאריך את הוראת השעה בשנה נוספת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת החוקה, חוק ומשפט האריכה בשנה את הוראת השעה השוללת מראש ההוצאה לפועל את הסמכות להטיל מאסר על חייבים.

בשנת 2008 תוקן חוק ההוצאה לפועל בהוראת שעה לשנתיים. התיקון ביטל את סמכות ראש ההוצאה לפועל, להורות על מעצר חייבים שאינם משלמים את חובותיהם, למעט חייבי תשלום מזונות. בשנת 2011, הוארכה הוראת השעה בשנתיים נוספות. והיום התבקשה הוועדה להאריך את הוראת השעה בשנה נוספת.

(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)

ח"כ מירב מיכאלי ביקשה בצעת חוק פרטית, להאריך את הוראת השעה בשנתיים. במהלך הדיון, ביקשה מיכאלי לצטט מדברי מבקר המדינה בנושא רשות האכיפה והגביה. אולם, יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם סירב לאפשר למיכאלי לקרוא מהדוח, בטענה כי בשעת קיום הדיון, חל איסור פרסום דברים מהדו"ח. מיכאלי אמרה באופן כללי, כי "דוח המבקר מראה באופן בולט, את נחיתותם של החייבים, לעומת כוחם הרב של הזוכים. ככל שנמהר למחוק את חובת מאסר החייבים מספר החוקים שלנו, ייטב. אם הממשלה תתחייב להגיע תוך שנה להסדר קבע, אסכים להארכת הוראת השעה לשנה אחת בלבד" אמרה מיכאלי.

נציג לשכת עורכי הדין עו"ד ליאור שפירא הציע לאפשר הטלת מאסר, על חייבים שאמצעי האכיפה המותרים, לא הועילו לגביהם במשך שלוש שנים ואשר בעניינם סבור ראש ההוצאה לפועל כי יש ביכולת החייב לשלם את חובו, אולם הוא מתחמק. נציגי הארגונים החברתיים תמכו בביטול מאסר חייבים בטענה כי מאסר חייב, הינה פעולה לא מוסרית. לדבריהם, גם הגבלת רישיון נהיגה, אינה חוקתית.

כאמור, הוועדה אישרה את הוראת השעה בשנה נוספת. בנוסף, בכפוף לאישור ועדת הכנסת, אישרה הוועדה את מיזוג הצעת החוק הפרטית של ח"כ מירב מיכאלי, יחד עם הצעת החוק הממשלתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן