Skip to content

השרה לקליטת עלייה: "אני מודעת לאפליה ולגזענות"

בהר הרצל צוין הבוקר יום הזיכרון הממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. השרה לקליטת העלייה, ח"כ סופה לנדבר, ציינה: "אני מודעת היטב לכך שתהליך העלייה וההגעה למדינת ישראל לא פתר את כל בעיות הקליטה וההשתלבות בחברה בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, נערך היום (רביעי) ברחבת קבר הרצל בהר הרצל, ירושלים.

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, השרה לקליטת העלייה גב' סופה לנדבר, שופט ביהמ"ש העליון מר עוזי פוגלמן, ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, חברי כנסת, קייסים ונכבדי הקהילה האתיופית .

חולקים כבוד לזכר הנספים (צילום: זדפילמס)
נכבדי העדה בטקס הזיכרון (צילום: זדפילמס)

את המשפחות השכולות ייצגה אסלף אוסנת מיטוקו, ששכלה 3 מילדיה בדרך מסודן.

השרה לקליטת העלייה, ח"כ סופה לנדבר, אמרה בטקס:

"כמו בכל שנה, נמצאים אנחנו כאן בהר הרצל, כדי לחלוק כבוד לאלה של זכו להגשים את משאת נפשם, שלא זכו להגיע לירושלים. חלקם נקברו לאורך הדרך הארוכה, חלקם לא זכה לקבורה יהודית, וחלקם נעדרים מבלי לדעת אם חיים או מתים הם.

המשרד לקליטת העלייה הקים לפני מספר שנים אנדרטה לזכר הנספים ועוסק בימים אלה בשיפוצה, לאחר שהביא להחלטת ממשלת ישראל לציין שמות הנספים על לוח זיכרון כבר לפני למעלה משנה הוקמה וועדה של אנשי ציבור ובני הקהילה הפועלים לריכוז המידע והשמות ונראה שעד ליום הזיכרון הבא יסתיים תהליך זה ושמות הנספים יצוינו על לוח זיכרון.

כולנו מקווים שבסוף חודש אוגוסט ועוד לפני ראש השנה יסתיים מיזם העלאת כל בני הקהילה הנמצאים במחנה בגונדר, המחנה ייסגר, ותסתיים פרשה עגומה של חיי סבל בגונדר.

אני מודעת היטב לכך שתהליך העלייה וההגעה למדינת ישראל לא פתר את כל בעיות הקליטה וההשתלבות בחברה בישראל, אני מודעת לאפליה ולגזענות, ואני מגנה תופעות אלה בכל פה ומעל לכל במה.

פניתי לשר החינוך ודרשתי לכלול את סיפור יציאת אתיופיה כפרק לימודי במערכת החינוך במדינת ישראל.

אני חוזרת וקוראת לבני הקהילה שכבר פילסו דרכם והגיעו לתפקידים הולמים, לתת כתף ולסייע לכל אלה הנמצאים במעלה הדרך. ביום זה ובמעמד זה אני מרכינה ראש, לזכר אלה שלא זכו להגיע למדינת ישראל".

[related-posts title="עוד בנושא יוצאי אתיופיה"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן