Skip to content

יוסי פתאל: רמת המחירים בישראל דוחקת את הישראלים לחו"ל

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מעריך שהגזירות הכלכליות יגרמו לישראלים לנסות ולחסוך בתחום החופשות. אלא שלדבריו, רמת המחירים בתחום הנופש בישראל כה גבוהה, שהיא דוחקת את הישראלים לחו"ל ויש מדינות שעושות מאמצים ניכרים כדי למשוך אותם אליהן במחירים נוחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קפריסין. הנשיא אנסטדיאדס ביקר בישראל עם משלחת עסקית לקידום העסקים והתיירות. (צילום: עירית רוזנבלום)
קפריסין. הנשיא אנסטדיאדס ביקר השבוע בישראל עם משלחת עסקית לקידום העסקים והתיירות. (צילום: עירית רוזנבלום)

הגזירות הכלכליות שעומדות בפתח וכנראה שיסתכמו באובדן של מאות רבות של שקלים בחודש למשפחה לכל הפחות, עלולות להשפיע גם על האופן שבו ירכשו הישראלים את חופשותיהם.

"אין ספק שהבטחון הכלכלי מהווה שיקול מכריע בכל הקשור ליציאה לחופשה ואנשים יחפשו לחסוך בתחום", אומר למגפון יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות, "היה מצופה שיופנו יותר ביקושים לתיירות פנים, אבל לצערי, בישראל רמת המחירים כה גבוהה, שהיא דוחקת ביקושים לתיירות לחו"ל".

השבוע ביקר בישראל נשיא קפריסין החדש, ניקוס אנסטאדיאדס,  עם משלחת עסקית, במגמה להגביר עסקים ותיירות מישראל לאי. ממשלת יוון משקיעה בקידום התיירות הישראלית אליה, שלא לדבר על ניצני הפיוס עם הטורקים ששבים ופותחים את הדלת אל הקלאבים של אנטליה. "קפריסין, יוון וטורקיה משתדלות להיות אטרקטיביות ובאופן פרדוקסלי הן יהוו חלופה זולה יותר בעונות השיא לחופשה בישראל", מדגיש פתאל.

יחסכו – אך לא יוותרו על חופשה

פתאל אומר שהיציאה לחופשה היא כבר מצרך בסיסי כיום אצל הישראלים ומדי שנה נרשם גידול בתיירות הפנים ובתיירות היוצאת, לפי המצב הכלכלי והפוליטי: גידול של בין אחוז אחד בתקופות רעות ועד 10% בתקופות טובות. "השאלה היא רק באיזה אחוז יהיה הגידול ולכל היותר, המספרים יהיו זהים לאלה של השנה הקודמת", הוא מציין.

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל: יחול גידול בתיירות העממית בישראל
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל: יחול גידול בתיירות העממית בישראל

להערכת פתאל, בעקבות הירידה הצפויה ברמת החיים של רבים, יחול גידול בתיירות העממית בישראל כמו לינה בקמפינגים, מעבר לטיולי יום, בילוי באורחנים. "רשות הטבע והגנים מפתחת בשנים האחרונות תשתית של חלופות שפויות שיתרמו לעלייה בבילוי משפחתי באתריה".

בהתאחדות סוכני הנסיעות פועלת חטיבה לתיירות נכנסת וגם הם רואים בהטלת מע"מ על התיירים פגיעה בישראל כיעד תיירותי. "בעידן שבו כל העולם במשבר כלכלי ואחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא התמורה עבור הכסף, מחקרים מראים שרמת שביעות הרצון של התיירים בישראל יורדת כל הזמן", אומר פתאל, "ועל זה מוסיפים עכשיו את המכה של מע"מ על שירותי תיירות. אומרים לנו את זה עמיתים בחו"ל. כל מדינה נורמלית מנסה לעודד תיירות, שהיא קטר צמיחה כלכלי. במקום להתנהג כמו באירופה, ישראל מכבידה על תיירים ששוקלים להגיע לכאן. זו החלטה לא נכונה כלכלית. תיירות היא מנוע צמיחה ולא הגיוני לפגוע בה. לכן תעשיית התיירות קוראת לממשלה ולשר האוצר לא לתמוך בהטלת המס הזו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן