Skip to content

קיה סיד חדשה לחלוטין

הקיה סיד החדשה לחלוטין נחשפה לראשונה לעיתונות העולמית בתערוכה הבינלאומית של ג'נבה בשנת 2012, והחלה להימכר באירופה ברבעון השני של 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קיה סיד המקורית, הושקה בשנת 2007 והייתה ציון דרך ודגם ששינה את כללי המשחק עבור קיה. היא עוצבה, פותחה ויוצרה באירופה, והייתה הדגם הראשון שביסס את קיה כמתחרה רצינית למותגים המבוססים. היא זכתה לתשבחות הן מהמדיה והן מהציבור וזכתה באותה שנה במקום הרביעי בתחרות "מכונית השנה באירופה" – המיקום הגבוה ביותר שזכה בו אי פעם דגם של קיה.

"הסיד המקורית היוותה שינוי מהותי עבור קיה, והכניסה את החברה בפעם הראשונה לקבוצה C", פול פילפוט, מנהל התפעול הראשי של קיה מוטורס אירופה, אומר "כפי שהסיד המקורית היוותה צעד משמעותי קדימה עבור קיה בשנת 2007, הדור השני של הדגם מייצג קפיצה נוספת עבור המותג – הן מבחינת היכולות והתחכום של המכונית, והן בכך שהיא תעניק תנופה נוספת למכירות שלנו באירופה."

"מאז ההשקה, הגיע היקף המכירות הגלובאלי של משפחת דגמי הסיד ליותר מ-633,000 יחידות. היא שינתה את התפישה בציבור לגבי המותג שלנו והניחה את היסוד לסדרה של דגמי קיה חדשים במגוון רחב של פלחי שוק."

"ההצלחה המרשימה של הדגמים החדשים שלנו, פיקנטו, ריו, סול, ספורטאז' וסורנטו, חייבת רבות לרושם שהותירה הסיד המקורית וכן לאחריות החדשנית ל-7 שנים של קיה, שאותה הצגנו יחד עם דגם זה", מסכם פילפוט.

הקיה סיד 5 דלתות החדשה החלה להימכר ברחבי אירופה ברבע השני של שנת 2012, בהתאם לשוק, והיא צפויה למלא תפקיד חשוב בהגדלה נוספת של היקף המכירות של קיה באירופה. מידע נוסף לגבי דגמים אחרים במשפחת סיד החדשה – כולל דגם הסטיישן שהוצג אף הוא בז'נבה – יהיה זמין במהלך השנה.

הצללית החלקה של הדגם החדש עוצבה באמצעות מבחנים נרחבים במנהרת הרוח המתקדמת שבמרכז המחקר והפיתוח של קיה בנמיאנג, קוריאה. שמשה קדמית בעלת זווית קטנה יותר, חיפויים חלקים מתחת לתא המנוע והחלק המרכזי של הרצפה, ספויילר חדש מעל לדלת האחורית המתרוממת ופנסים אחוריים בעלי פרופיל שעוצב בקפידה מסייעים כולם לסיד החדשה להשיג מקדם גרר (Cd) של 0.30 בלבד,שהוא אחד הטובים בקבוצה, ולהפחית את צריכת הדלק ואת הרעש בתא הנוסעים.

הסיד החדשה תיוצר באופן בלעדי במפעלה של קיה בזילינה, סלובקיה, במגוון של 10 צבעי מרכב – חמישה חדשים וחמישה הממשיכים מהדגם הקודם – ותהיה מהדגמים הראשונים הנושאים את סמל קיה החדש על מכסה המנוע שלהם. הסמל החדש הוא פשוט יותר, חלק יותר ובעל מראה מודרני יותר. הוא משקף את תחושת הפרימיום של הסיד החדשה ומשלב את הכיתוב KIA ביחידה מודגשת אחת.

בעת פיתוח הסיד החדשה התמקדו מהנדסי קיה במיוחד בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים מבלי לפגוע בתגובת המנועים או בהספק שלהם. מנועים משודרגים ושינויים קטנים אך רבי השפעה הביאו לשיפור ממוצע של 4% בצריכת הדלק של מערך הדגמים.

קיה מצפה שדגם הדיזל הבכיר שלה – מנוע 1600 סמ"ק בעל יעילות גבוהה ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה – יהיה הבחירה הפופולארית ביותר במרבית השווקים. הוא מפיק 128 כו"ס , יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 הילוכים ויאיץ את הסיד החדשה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-11 שניות. צריכת הדלק תעמוד על 4.1 ליטר/100 ק"מ בלבד במחזור המשולב ופליטות ה-CO2 נמוכות החל מ- 97 גר'/ק"מ בלבד.

מנועי הבנזין Gamma מציעים גם הם איזון מעולה בין ביצועים לחיסכון. המנוע החזק ביותר, מנוע 1600 סמ"ק Gamma GDI שהוצג בקיה ספורטאז', משתמש בהזרקת דלק ישירה כדי להגדיל את רמות ההספק (135 כו"ס) תוך הקטנת צריכת הדלק ופליטות המזהמים. עם מנוע זה תאיץ הסיד החדשה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות עם צריכת דלק של 5.8 ליטר/100 ק"מ ופליטות CO2 המתחילות ברמה של 119 גר'/ק"מ.

כל המנועים יוצעו עם אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלות 6 הילוכים. בהתאם לדגם, ה-1.6 GDI תהיה זמינה עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (DCT) החדשה של קיה, שמשפרת את החיסכון בדלק ומעניקה החלפות הילוכים אוטומטיות חלקות ונוחות מרבית.

תיבת ההילוכים DCT, שפותחה על-ידי קיה, הופכת את קיה לאחת מיצרניות הרכב הבודדות בעולם המייצרות תיבת הילוכים כפולת מצמד משלה.

תיבת ההילוכים DCT משלבת שתי תיבות הילוכים ידניות בבית אחד, שלכל אחת מהן מצמד יבש משלה. גל הילוכים אחד מיועד להילוך השני, הרביעי, השישי והאחורי, ואילו השני מפעיל את ההילוך הראשון, השלישי והחמישי.

הם פועלים במקביל, כאשר גל אחד מתכונן לשלב את ההילוך הבא כשהשני עדיין משולב בהילוך. מפעילים המונעים באמצעות מנועים חשמליים הנשלטים על-ידי יחידת הבקרה של תיבת ההילוכים (TCU) מבצעים את בחירת ההילוך ותפעול המצמד, והתוצאה היא החלפת הילוכים מהירה ומדויקת יותר והעברת מומנט רציפה לגלגלים המונעים, עם רמה מינימאלית של הפסד היעילות המזוהה בדרך כלל עם תיבות הילוכים אוטומטיים רגילות (בעלות ממיר מומנט).

קיה ממשיכה להעניק עדיפות עליונה לבטיחות, והסיד החדשה מכילה טכנולוגיות בטיחות אקטיבית ופסיבית כדי להבטיח הגנה מרבית ליושביה ולמשתמשי הכביש האחרים. קיה נחושה להשיג את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר. הסיד החדשה השיגה את הדירוג המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

מאפייני הבטיחות האקטיבית הזמינים כוללים ESP (בקרת יציבות אלקטרונית), ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים), BAS (סיוע לבלימת חירום), HAC (סיוע לזינוק בעלייה), למניעת התדרדרות לאחור, VSM (מערכת ניהול יציבות הרכב) ו-ESS (איתות בלימת חירום) המהבהב את אורות הבלימה כשהמערכת מזהה שהנהג מבצע עצירת חירום.

במונחים של בטיחות פסיבית, המרכב מיוצר עם אחוז גבוה (57%) של פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה, וכולל שיפורים רבים להגברת ההתנגדות לפגיעה. קורות רוחב חדשות מחברות את תושבות המתלים הקדמיים והאחוריים, יחידות חדשות מחברות את רצפת תא המטען לפתח הדלת האחורית המתרוממת, וקורת הגג האחורית מחוברת לעמודי C ולקורת רוחב חדשה ברצפה ליצירת "טבעת בטיחות" חזקה במיוחד.

ההגנה מפני פגיעות צד מוגברת באמצעות קורות עבות יותר ב-50% בדלתות, קורת רוחב חזקה יותר בגג בין עמודי B וספי צד המיוצרים מפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה במיוחד.

כל דגמי הסיד החדשה מצוידים כסטנדרט בשש כריות אוויר – קדמיות, צדיות וכריות וילון באורך מלא. בטיחות הולכי רגל משופרת באמצעות שימוש בפנסים ראשיים קורסים, פגוש בעל שפה תחתונה קשיחה יותר ומבנים סופגי זעזועים במכסה תא המנוע והצירים שלו.

קיה מגיעה עם מיכל דלק של 53 ליטר ונפח מטען של 380 ליטר עם מושבים אחוריים במצב זקוף (עד לקו החגורה) ו- 925 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים (עד לקו החגורה).
מהירות מרבית (קמ"ש) לדגם 1600 דיזל 182 ולבנזין 195 קמ"ש
0-100 קמ"ש (שניות) לדגם 1600 דיזל 10.9 ולבנזין 9.9 שניות
צריכת דלק לדגם 1600 דיזל 4.1 ליטר ל-100 ק"מ ומנוע בנזין 5.8 ליטר ל-100 ק"מ

1 Comment

  1. דניאל
    12 במאי 2013 @ 14:21

    לא סתאם זכתה בתחרות מכונית השנה באירופה. חסכונית, בטיחותית, מאובזרת ועכשיו הביאו אותה לארץ בגירסה הספורטיבית בעיצוב מרשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן