Skip to content

סגן שר החוץ אלקין: "גוגל מעכבת את המו"מ עם הפלסטינים"

"החלטת גוגל לוקה בחטא המחשבה, שזה יסייע לחזור לשולחן המו"מ", אמר אלקין במליאת הכנסת. "כל עוד שלצד הפלסטיני תהיה מחשבה שניתן להגיע להישגים חד-צדדיים, לא יהיה להם כדאי להגיע לשולחן המו"מ. החלטת גוגל בעצם רק מרחיקה את תחילת המו"מ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

" החלטת גוגל להעניק לרשות הפלסטינית מעמד של מדינה מעכבת את המשא ומתן עם הפלסטינים". כך טען סגן שר החוץ, זאב אלקין, בדיון במליאת הכנסת – שם השיב להצעה דחופה לסדר של ח"כ נחמן שי (העבודה) וח"כ רונן הופמן (יש עתיד),ף על התדרדרות מעמדה הבינלאומי של ישראל.

סגן שר החוץ, ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו), אמר בתשובה כי ישראל מוכנה לחזור בכל רגע לשולחן המו"מ הישיר, אבל כל העולם יידע שאבו-מאזן מעכב את המו"מ. הוא אמר לח"כ שי כי הוא מציע לו להפנות את הלחץ לכיוון הנכון.

מה בין גוגל למו"מ עם הפלסטינים? אלקין (צילום: אתר הכנסת)
מה בין גוגל למו"מ עם הפלסטינים? אלקין (צילום: אתר הכנסת)

"החלטת גוגל לוקה בחטא המחשבה, שזה יסייע לחזור לשולחן המו"מ", אמר אלקין. "כל עוד שלצד הפלסטיני תהיה מחשבה שניתן להגיע להישגים חד-צדדיים, לא יהיה להם כדאי להגיע לשולחן המו"מ. החלטת גוגל בעצם רק מרחיקה את תחילת המו"מ. אני קורא לחברי הבית הציוניים להתאחד סביב תובנה זו".

ח"כ אלקין גם קבל על תקציב ההסברה: "תקציב ההסברה של ישראל הוא 9.5 מיליון שקלים לעומת 200 מיליון שקל אצל הפלסטינים. האם ניתן להתמודד כך? זה כמו רוגטקה מול דיוויזיה של טנקים".

בתשובה לשאילתא אחרת אמר השר נפתלי בנט כי בשום מצב לא יכולה 'ירושלים השלמה' להתקיים לצד מדינה פלסטינית. היה זה לאחר שח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) שאל מדוע  לא בונים בירושלים לזוגות הצעירים?

"אתה צודק", השיב בנט. "כבר בממשלה הקודמת הייתה הקפאה דה פקטו לבניה בירושלים, שורש הצרה זה שהממשלות האחרונות, כולל הממשלה שאני חבר בה, דוגלות בכיוון של הקמת מדינה פלסטינית בתוך ארץ ישראל. בואו לא נעבוד על עצמנו שמתלהבים מהיוזמה הסעודית או יוזמת לא יודע מה. מדברים על חלוקת ירושלים, אין חיה כזאת, אין סרט של מדינה פלסטינית בארץ שלנו מבלי שהר הבית, עיר דוד או הר הזיתים עוברות חלילה לאותה רשות".

עוד אמר השר בנט כי "הגיע הזמן להפסיק לעבוד על עצמנו, אי אפשר להגיד בקול רם 'אני בעד ירושלים השלמה' ובאותה הנשימה להיות בעד מדינה פלסטינית. הקריאה היא בעיקר לשותפות הקואליציונית שלי. כידוע אני מתנגד נחרץ להקמת מדינה פלסטינית וכמובן לא לחלק את העיר הנצחית שלנו, ירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן