Skip to content

יום ירושלים שגרתי, ותקרית דיפלומטית

ידי משטרת הבירה מלאו עבודה ביום ירושלים: מעצרים של נאמני הר הבית ושל ערבים, צלם אחד שעוכב לחקירה ומופתי שדבר מעצרו עורר תקרית דיפלומטית ואיום לגרש את שגריר ישראל בירדן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום ירושלים עבר בשקט יחסי: עשרה עצורים ערבים, שבעה עצורים יהודים, צלם אחד עצור וגם מופתי אחד ששוחרר בעקבות משברון דיפלומטי, לאחר שירדן איימה לגרש את שגריר ישראל. כאמור, יום ירושלים עבר בהחלט בשקט יחסי.

mufti
מוחמד חסיין, המופתי שנעצר ושוחרר (צילום: PNN)

משטרת ירושלים שחררה לא מזמן את המופתי של העיר, מוחמד חְסֵיין, שעוכב הבוקר (רביעי) לחקירה בחשד שהיה מעורב במהומות בהר הבית אתמול. כ-15 מתפללים מוסלמים זרקו אתמול כיסאות ופצעו קל שני שוטרים במתחם הר הבית לאחר שהמשטרה עצרה צעיר שקרא קריאות מתגרות כלפי יהודים. מעצרו של המופתי עורר את זעמם של ארגונים ערביים רבים, בהם הליגה הערבית והרשות הפלסטינית, שגינו בחריפות את מעצרו והאשימו את ישראל בפגיעה בחופש הדת.

הרשות הפלסטינית קראה לישראל לשחרר מייד את המופתי של ירושלים. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי מעצרו הוא פגיעה בחופש הפולחן, ומשרד ההסברה הפלסטיני כינה את המעצר "חוצפה". גם מושלה הפלסטיני של ירושלים, עדנאן חוסייני, אמר כי מדובר ב"מעשה התגרות תוקפני". הפרלמנט של ירדן זעם, התכנס ואישר היום אחר הצהריים פה אחד החלטה הקוראת לממשלה הירדנית לגרש את שגריר ישראל מרבת עמון ולהחזיר את השגריר הירדני מתל אביב. בתגובה נקרא שגריר ירדן בישראל למשרד החוץ לשיחת הבהרה.  בג'יהאד האיסלמי מתחו ביקורת על ישראל והאשימו אותה בתוקפנות מסוכנת כלפי אנשי דת. לפני שעה קלה המופתי שוחרר.

har
מעצר מתפלל יהודי בהר הבית (צילום: מרכז תנועות המקדש)

שבעה מאנשי תנועות המקדש נעצרו על ידי המשטרה בחשד להפרת סדר לאחר שניסו כמה פעמים במשך היום להיכנס לרחבת הר הבית ולהתפלל שם. עורכי דין מטעם עמותת 'חננו' מטפלת בהם ובשחרורם. מעמותת 'חננו' נמסר כי הם "אין חרפה גדולה מההתנהלות הזו דווקא ביום ירושלים. מדובר בעוולה שאין כדוגמתה. דווקא ביום שחרור ירושלים ומקום המקדש, בוחרת משטרת 'ישראל' לאכוף את חוקיה הגזעניים נגד יהודים במקום הקדוש להם ביותר".

במהלך היום עצרה משטרת ירושלים עשרה ערבים שניסו להפריע לחגיגות ירושלים בכניסה לשער האריות. אורן צבי, צלם פעילי האקטיביסטים הפועלים לדו קיום ערבי – יהודי, עוכב על ידי המשטרה כשלטענת חבריו ניסה לצם את מאסר הפלסטינים בידי המשטרה. הוא נחקר ושוחרר מאוחר יותר.

act
מעצר הצלם אורן צבי (צילום: אקטיביסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן