Skip to content

אסיר פקיסטני הוכה למוות בכלא בהודו

התוצאה: הפגנות בקשמיר הפקיסטנית ועלייה במתח בין שתי המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אסיר פקיסטני שהותקף קשות על ידי אסירים אחרים בכלא בהודו מת הבוקר מפצעיו. מצבו של האסיר היה קריטי, והרופאים בבית החולים בבעיר צ'אנדיגאר עשו מאמצים להציל את חייו, אך הדבר לא עלה בידם. גופתו תועבר היום לידי קרובי משפחה שהגיעו מפקיסטן.

האסיר, סאנאוללה ראנג'אי, ספג פגיעות קשות ביותר בראשו לאחר שהותקף על ידי אסירים הודים בכלא שבעיר ג'אמו שבצפון הודו. ראנג'אי הוכה למוות לאחר שמפקיסטן הגיעו ידיעות על רציחתו של אסיר הודי, סאראביט סינג, בנסיבות דומות. ראנג'אי הובהל לבית החולים כשמלבד הפגיעות הקשות בראשו, סבל גם מאי-תפקוד הכליות.

ראנג'אי, במקור מהעיר הפקיסטנית סיאלקוט, הוא רוצח מורשע. האסיר שתקף אותו בכלא שירת בצבא הודו, וככל הנראה ביקש לנקום בו על מותו של סאראביט סינג בכלא בלאהור, שעורר בהודו סערה גדולה. רצח ראנג'אי מעורר סערה דומה בפקיסטן. לאחר שהותקף בשבוע שעבר, התחוללו הפגנות רבות משתתפים באזור הפקיסטני של קשמיר, במחאה על ההתקפה. החשש הוא שהאלימות בבתי הכלא של שני הצדדים תעלה את רף המתיחות – הגבוה ממילא – שבין שתי המדינות. השנה כבר נרשמו חילופי ירי בגבולות, אם כי הם נפסקו עד מהרה.

הודו ופקיסטן, שתי מדינות גרעיניות, כבר נלחמו זו בזו פעמיים, בשל המחלוקת על השליטה בחבל קשמיר. כל אחת מהן מחזיקה בחלק אחר של האזור, אבל שתיהן טוענות לריבונות על כולו.

בניו דלהי פורסם כי כיום כלואים בפקיסטן 535 אסירים הודים, מתוכם 483 דייגים. בהודו עצמה כלואים 272 אזרחים של פקיסטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן