Skip to content

השר שמיר יוזם תכנית חירום למאבק בארבה

השר שמיר בביקורו בנגב: ״תכנית החירום החדשה לטיפול בארבה תכלול מעורבות של הגורמים הבינלאומיים, בראשם ארגון המזון והחקלאות של האו״ם״. החשש הוא כי בעוד שבוע החגבים יתחילו להתעופף שוב בנגב והתחזיות מדברות על הגעת להקות ארבה נוספות מסיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החקלאות יאיר שמיר, מנכ"ל המשרד יוסי ישי, מנכ״ל המשרד הנכנס רמי כהן ואנשי משרד החקלאות הגיעו אתמול לסייר בנגב כדי לבחון מקרוב את הפעולות למאבק במתקפת הארבה. את הסיור הוביל שמוליק ריפמן, ראש מועצה אזורית רמת הנגב וגם השתתפו חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, אנשי משרד החקלאות המטפלים במשבר זה כחודשיים ונציגי משרד הביטחון.

לנוכח המצב בשטח החשש הוא כי בעוד שבוע החגבים יתחילו להתעופף שוב בנגב והתחזיות מדברות על הגעת להקות ארבה נוספות מסיני. השר הנחה לגבש תוכנית חירום חדשה שתתן מענה אפקטיבי לבעיה. עוד הוחלט על הידוק שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות למשרד הביטחון באופן שיאפשר הפעלת ציוד מתוחכם ( מסוקים, מל״טים לניטור וכיוב׳).

לדברי השר שמיר: "לנוכח חומרת המצב מעבר לגבול המצרי אנו נדרשים גם לתכלל את הפעולות במישור האזורי ובימים הקרובים נערב את המוסדות הבינלאומיים, בראשם ארגון המזון והחקלאות של האו״ם (FAO)".

חגבים באוויר ועל הקרקע ברמת הנגב (צילום: אדווה לויד)
חגבים באוויר ועל הקרקע ברמת הנגב (צילום ארכיון: אדווה לויד)

לדברי שמוליק ריפמן: "ביקור השר הבוקר היה שובר שיוויון במאבק נגד הארבה. אני משוכנע כי השר שמיר יוביל את הפעילות הלאומית למאבק בארבה הקיים והנחילים הצפויים להגיע מסיני".

מחר בבוקר תתקיים ישיבת המעקב במשרד החקלאות בהשתתפות כלל הגורמים על מנת להביא ליישום מידי של תכנית הפעולה החדשה, שתמנע את התפשטות הארבה על עבר השטחים החקלאים או היישובים העירוניים בנגב הצפוני. במסגרת התכנית, לצד הגברת פעולות ההדברה בשטח והפעולות במישור הבינלאומי, אנשי המדען הראשי במשרד החקלאות יפעלו לרכז את מאגר הנתונים והידע שנצבר לצרכים עתידיים. כ-50 בני נוער מהתיכון לחינוך סביבתי ומכינת הנגב ממדרשת שדה בוקר ברמת נגב התגייסו לסייע במאבק חקלאי רמת הנגב נגד מתקפת הארבה.

1 Comment

  1. בנצי
    12 במאי 2013 @ 15:37

    למה חיכו עד עכשיו??????

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן