Skip to content

אל-קרדאווי בעזה: על הפלסטינים להמשיך במאבק המזוין נגד ישראל

יוסף אל-קרדאווי, המופתי החשוב בעולם הסוּני, מבקר בימים אלה בעזה ביקור הזדהות ותמיכה, המוגדר על-ידי גורמים ברצועה כמאורע היסטורי. בכירים ברשות הפלסטינית, מצדם, אינם מרוצים מן הביקור וטוענים כי הוא רק מעמיק את הפילוג הפנים-פלסטיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שייח' יוסף אל-קרדאווי, פוסק ההלכה (מופתי) החשוב בעולם הסוּני וראש "האיחוד העולמי של חכמי-הדת המוסלמים", מבקר בימים אלה ברצועת עזה הנשלטת בידי תנועת חמאס. אל-קרדאווי, יליד מצרים בן 86, מזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים", ונודע בתמיכתו במשטרים האסלאמיים בעולם האסלאמי וכן בתמיכתו במחאות האביב הערבי ב-2011. לאל-קרדאווי מתלווים בביקורו בעזה 38 חברים מן האיחוד העולמי של חכמי-הדת המוסלמים, ארגון עולמי של פוסקי ההלכה שהוקם בשנת 2004.

במהלך הביקור ביקר אל-קרדאווי גם בביתו של מייסד תנועת חמאס, אחמד יאסין, שחוסל על ידי ישראל בשנת 2004. אל-קרדאווי לבש את גלימתו של יאסין, ישב על כסא הגלגלים שלו ואמר ש"הכיבוש חיסל אותו אך לא חיסל את רוחו". אל-קרדאווי הוסיף ואמר כי הוא מאחל לעצמו למות מות קדושים כמו השייח' אחמד יאסין.

שייח' יוסף אל-קרדאווי (משמאל) לצד ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, אמש בעזה
שייח' יוסף אל-קרדאווי (משמאל) לצד ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, אמש בעזה

תנועת חמאס תיארה את ביקורו של אל-קרדאווי כמאורע היסטורי וראש ממשלת החמאס ברצועה, איסמעיל הנייה, העניק למופתי דרכון פלסטיני ותעודת זהות פלסטינית, וכינה אותו "שייח' אל-קודס [ירושלים] ופלסטין". הנייה ציין שכניסתו של אל-קרדאווי לרצועת עזה האירה את הרצועה כולה. הוא פנה למתנגדי הביקור באומרו שהביקור מתקיים בלי אישור או תיאום עם ישראל, וכי הם לעולם לא יוותרו על פלסטין ולא יכירו בישראל.

אל-קרדאווי, מצדו, בירך על העמידה האיתנה של הפלסטינים מול ישראל והביע את תמיכתו בהמשך המאבק המזוין נגדה. הוא קרא לפלגים הפלסטיניים בעזה "לאחוז בנשק ולא לוותר עליו במאבקם בישראל". אל-קרדאווי הוסיף כי בא לעזה בלוויית 38 מחברי איחוד חכמי-הדת על מנת להתייצב לצד אל-אקצא ולהתחייב לשחרורה ולאיחודה של פלסטין, שלאיש אין זכות לוותר על חלקים מהמולדת שלו.

התנגדות ברמאללה לביקור אל-קרדאווי בעזה

הרשות  הפלסטינית הביעה התנגדות נחרצת לביקור החגיגי. דובר תנועת פת"ח, אחמד עסאף, אמר אתמול שאל-קרדאווי אינו רצוי בשטחי הרשות הפלסטינית ושהעם הפלסטיני כולו מתנגד לביקור הזה. מוחמד אל-הבאש, שר ההקדשים ברשות הפלסטינית, אמר שהביקור רק מעמיק את הפילוג הפנים-פלסטיני ומעניק לגיטימציה לממשלה בלתי-לגיטימית. אל-הבאש הביע התנגדותו להענקת הדרכון הפלסטיני לאל-קרדאווי, בטענה שהדרכון נופק על-ידי גורמים לא רשמיים ולא לגיטימיים.

בהודעה שפרסם האיחוד הדמוקרטי הפלסטיני "פדוא" הובעה התנגדותו הנחרצת של הארגון לביקור שייח' אל-קרדאווי בעזה. בהודעה נכתב כי הביקור ברצועה מחזק את הפילוג בתוך העם הפלסטיני  ומעודד את תנועת חמאס להתמיד בסרבנותה להשתתף בהתייעצויות שמקיים הנשיא מחמוד עבאס, (אבו מאזן), על מנת להוציא לפועל את הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן