Skip to content

40 הרוגים בפיגוע תופת כפול בטורקיה

שתי מכוניות תופת התפוצצו בסמיכות זמנים בעיירה הסמוכה לגבול הסורי. ראש ממשלת טורקיה: הפיגוע קשור למלחמה בסוריה או למניעת שיחות השלום שאנו מנהלים עם הכורדים. לטורקים לא היה מידע מוקדם על הכוונה לפגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות 40 בני אדם נהרגו ועוד 100 נפצעו היום (שבת), בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעיר ריהנלי שבטורקיה הסמוכה לגבול הסורי. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר בתגובה ראשונה, כי נבדקות הנסיבות וייתכן שהאירוע קשור למלחמה בסוריה, או שהוא מחאה נגד תהליך השלום המתקדם של הטורקים עם המורדים הכורדים.

רשתות התקשורת הערביות מדווחות כי באזור הפיגוע התקבלו דיווחים על אזרחים טורקיים שתקפו פליטים סורים בהעריכם שהפיגוע הוא תוצאת המלחמה בסוריה. שר הפנים הטורקי, מועמר גולר, דיווח כי "שתי מכוניות תופת התפוצצו מול בניין העירייה של ריהנלי. אנו מודאגים מהאפשרות שמספר הנפגעים עוד יגדל". לדברי מקורות ביטחוניים בטורקיה, לא התקבל מידע מודיעיני מקדים על מתקפה אפשרית. הוא הוסיף כי כ-30 פצועים במצב קשה עד אנוש.

זירת הפיגוע בטורקיה (צילום: טודיי זמאן)
זירת הפיגוע בטורקיה (צילום: טודיי זמאן)

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, הזהיר: "לאף אחד לא כדאי לבחון את כוחה של טורקיה. כוחות הביטחון שלנו ינקטו את כל האמצעים הדרושים". לפי סוכנות הידיעות הטורקית "דואן", אחת המכוניות התפוצצה סמוך למשרדי העירייה של העיירה, השוכנת לא רחוק ממחוז אידליב שבסוריה, ואילו המכונית השנייה הופעלה מחוץ לסניף הדואר המקומי.

האופוזיציה המרכזית בסוריה, המועצה הלאומית הסורית, גינתה הערב את "פיגועי הטרור" ברייחנלי שבטורקיה, ומסרה כי היא עומדת לצד "ממשלת טורקיה ולצד העם הטורקי הידידותי". מהמועצה נמסר: "פיגועי טרור אכזריים אלה הם ניסיון לנקום בעם הטורקי ולהעניש אותו על תמיכתו בעם הסורי". תוך כך הזהיר סגן ראש הממשלה הטורקי בולנט ארינץ'  ואמר שמשטרו של הנשיא אסד הוא "החשוד המידי" בפיגועים. לדבריו "אם יתברר שסוריה אכן עמדה מאחורי מתקפת הטרור, טורקיה תעשה כל מה שצריך".

הגבול בין סוריה לטורקיה משתרע לאורך כ-800 ק"מ, ובשנים האחרונות, ידע קרבות וחיכוכים רבים. לפני כשלושה חודשים התפוצצה מכונית תופת בנקודת הגבול עצמה, ובאירוע נהרגו 14 בני אדם. בתגובה לכך האשים שר הפנים הטורקי את כוחות המודיעין בסוריה במעורבות באירוע. טורקיה נותנת כיום מקלט בתחומה ליותר מ-350 אלף פליטים סורים, רובם משוכנים במחנות פליטים לאורך הגבול ואינם רשאים לעבור לשטח טורקיה.

סרטון מזירת הפיגוע בטורקיה:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן