Skip to content

תחזית אסטרולוגית: כלכלת ישראל והעולם בשנתיים הקרובות

החגיגה נגמרת. המשבר הכלכלי בעיצומו ויתחיל לעבור רק בעוד כשנתיים, בעולם וגם אצלנו. האירו בסוף דרכו, האימפריה הסינית שוקעת לאיטה, מדינות יפשטו רגל, ואילו לפיד עוד עלול להפתיע את נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשבר הכלכלי העולמי התחיל ב-2008, עם כניסת פלוטו (שליט מזל עקרב) למזל גדי. יחסיו הדיסהרמוניים עם אוראנוס העצימו את המשברים על ידי זעזועים בשווקים, ירידה משמעותית בחוסנן הכלכלי של אימפריות, ופשיטת רגל של מדינות אחרות. ב-7.10.12 הגיע שבתאי לביקור של כמעט שלוש שנים במזל עקרב – העוסק בשוק הפיננסים העולמי, במקורות האנרגיה ובמשאבים הכלכליים הקיומיים, והוא "יעמול" קרוב לשלוש שנים כדי לתקן את כל שאירע מאז תחילת המשבר.

בכניסתו למזל עקרב מחולל שבתאי טרנספורמציה איטית והדרגתית, ומבהיר לתושבי העולם שהחגיגה נגמרה, וצריך שוב לחיות עם הרגליים על הקרקע. שבתאי נקרא "המתקן הגדול" בדיוק בגלל יכולתו לערוך מחדש סדר כלכלי עולמי ריאלי, כזה שיצריך הצטמצמות בהוצאות וניהול חיים בגובה העיניים, מציאת אנרגיות חלופיות, הורדת מחירים, יציאה מבועות כלכליות וניתוצן.

מפת ישראל
מפת ישראל

כניסת שבתאי לעקרב (המזל והפלנטה העוסקים בכלכלה) באוקטובר האחרון, מציבה מראה למצבה הכלכלי של ישראל. אפשר לראות מה קרה במשק הישראלי בסיבוב הקודם של שבתאי בעקרב, בשנים 1985-1984, אחרי תקופת כהונתו של יורם ארידור כשר אוצר, שזכתה לכינוי "ימי ארידור העליזים", שכן הוא הפחית אז את המיסוי על מוצרי צריכה וגרם להידרדרות מסוכנת. שנים של סחרור אינפלציוני, גרעון ענק ואי-יכולת להחזיר חובות, הסתיימו ב-1985, כשהממשלה הכריזה על תוכנית כלכלית דרסטית, באמצעות התקנות לשעת חירום, מה שאיפשר את הורדת האינפלציה והפחתת הגרעון.

הבשורה הטובה-רעה, היא שייקח עוד כשנתיים וחצי עד שנתאושש

ההקבלה בין אז לעכשיו מדהימה, שכן מלבד העובדה שהקדנציה של שטייניץ לא כונתה "ימי שטייניץ העליזים", קיים ספק גדול אם ממשלה זו תשרוד. התהליך הוא אותו תהליך, השגיאות הן אותן שגיאות, והבשורה הטובה והרעה גם יחד היא, שבסוף ניוושע כלכלית מהברוך שגרמה "קלקלת" נתניהו-שטייניץ. אבל זה יקרה רק אחרי אוקטובר 2015, ולא משנה איזו ממשלה תכהן.

יחסי נתניהו-לפיד, שמלכתחילה לא היו טובים, יורעו מאוד בתקופה הקרובה. אמנם אין לי את שעת לידתו של לפיד אך במפת היחסים שלהם, גרף היחסים מראה ירידה מובנת ושיטתית, שטרם הגיעה לשיאה. אם נלך על פי האנלוגיות של לפיד, מעריצו  של מוחמד עלי, שנהג לומר: "אני מרחף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה", יהיה לו קשה מאוד לעוף כרגע כפרפר, אך כבן מזל עקרב, לפיד לא יוותר על עקיצת נתניהו, והוא מסוגל לעשות שינויים נוספים כדי להקטין את הלהבות כלפיו.

המשך המחאה

תקופה זו במפה של ישראל מבטאת את המשך גלי המחאה. הציבור לא ישתוק ולא ישקוט, ובעצם מדובר בהמשך של מחאת 2011, שלובשת צורות ופאזות חדשות. היסטורית, אנשים זקוקים לזמן כדי להתגבש למקשה הומוגנית אחת. כך גם באביב העמים, בשנת 1738, הציבור נזקק לעשר שנים כדי למגר את הפיאודליזם (ויש הקבלות אסטרולוגיות מובהקות לאותה תקופה).

אולי העובדות הבאות לא ינחמו אותנו, אך העולם כולו ימשיך לסבול כלכלית בשנתיים הקרובות, שבחלקן אף יהיו גרועות מהימים של פרוץ המשבר ב-2008 – משבר שבסופו של דבר יסתיים אחרי שבע שנים, כלומר רק ב-2015.

בזכות שבתאי המתקן הגדול, רוב הכלכלות העולמיות ינסו להתמודד עם הבעיות הכלכליות באופן ריאלי יותר, ויעשו מאמץ להבריא אותן בדרך של הכרזה על מדיניות של צמצום, הידוק החגורה והתארגנות כלכלית מחודשת, גם אם צריך יהיה להכריז על פשיטת רגל, דבר שיקרה למדינות רבות בקיץ הקרוב.

עד שהשליטה בכספים תחזור לידי אנשים

גם מעצמות פיננסיות גדולות עלולות לעבור משברים גדולים ולרדת מגדולתן. אמנם מוקדם לקבור את כלכלת סין, אך כבר בשנת 2011 צפיתי את ירידתה ההדרגתית (כך גם כלכלת הודו) שתימשך גם בשנתיים הקרובות. כאמור, שבתאי בעקרב עוסק בטרנספורמציה ובשינויים עמוקים, ועד סוף 2015 הוא ישפיע על כלכלת כל המדינות בדרכו ההדרגתית, לעיתים בקריסה ולעיתים בשינוי רדיקלי.

תהליכים כלכליים יובילו בלית ברירה לוויסות  מונופולים, השולטים על התחומים הפיננסיים. הדיסהרמוניה בין פלוטו ואוראנוס, שתימשך במקביל עד 2017, אחראית על התחדשות ההתקוממויות והמחאות בעולם. יש להניח שהמחאה תימשך, עד אשר השליטה בכספים תחזור לידי אנשים, ותשתחרר מאחיזתם של מונופולים, גופים ריכוזיים, בנקים וחברות הון.

קשיים כלכליים מתמשכים ישנו בהדרגה את התפיסה החברתית, תוך כדי הצבת אלטרנטיבות, כמו הקמת קואופרטיבים, בנקים וירטואלים, סחר שיתנהל באופן פונקציונלי על פי הצרכים, ואף סחר חליפין. התהליך עוד ארוך, אך מאז תחילת המשבר ב-2008  כבר נראות התחלות חדשות.

כלכלת ארה"ב בירידה שתימשך עוד כשנתיים

בסיבוב הקודם של שבתאי במזל עקרב (1985-1983) קרסו עד 1984 שבעים בנקים בארה"ב, ו-12 מיליון בני אדם איבדו את עבודתם. כך שגם אמריקה ידעה ימים קשים לא פחות. בעקבות המשבר הכלכלי הנוכחי, שהחל ב-2008, בגלל התמוטטות ענף הנדל"ן-משכנתאות-בנקים, נרשמה בארה"ב אינפלציה של מעל 5% ברבעון השלישי של 2008, וחלה ירידה חדה ברמת המחירים עד לרמות שליליות מסוף 2008 ועד סוף הרבעון השלישי של 2009, זאת עקב אי-צמיחה, שיעור אבטלה גבוה, שוק  נדל"ן בקשיים ענקיים וגרעון שמחייב התארגנות מחודשת של כלכלת ארה"ב.

מפת ארצות הברית
מפת ארצות הברית

עם כניסת שבתאי לעקרב נוצר המצוק הפיסקלי הידוע, אשר איים לדרדר את כלכלת ארה"ב, שנדרשה להתארגן מחדש. אין ספק שהכלכלה האמריקנית זקוקה לשינוי רדיקלי ולהיערכות מחודשת, בעיקר בגלל המשבר ההולך ומתעצם של הכלכלה האירופאית, ובפרט עקב הישענותה על שוקי אירופה.

את המצב בארה"ב אנחנו נוטים למדוד על פי העליות והירידות בבורסות, אלא שכבר מזמן הבורסות לא משקפות את מה שבאמת מתרחש. ההוכחה הפשוטה לחומרת המצב הכלכלי של ארה"ב היא דעיכתן של 8 ערים גדולות, שמצויות בפשיטת רגל והפכו להיות ערי פשע מוכות אבטלה: שיקגו (אילינוי), דטרויט (מישיגן), גרי (אינדיאנה), סטקטון (קליפורניה) , פלינט (מישיגן), סנט לואיס (מיזורי), קמדן (ניו ג'רזי), אוקלנד (קליפורניה).

חשוב לזכור שהבורסה מתנהלת כמדד לאגרות חוב ולאו דווקא על פי מצבה הכלכלי המדויק של ארה"ב.  אגב, על פי מפת נאסד"ק, עושה רושם כבר הרבה זמן שמשחקים שם בעיקר גופים גדולים מאוד. בכל מקרה, הכלכלה האמריקנית שנשענת מאוד על השוק האירופי, תעבור עוד משברים רבים, שכן אירופה עוד לא הגיעה לשיאי הקושי. ואנחנו צפויים למשבר בשוק האירופי המשותף ובמטבע האירו. בעיית הצמיחה באירופה אמורה לשבור שיאים בקיץ הקרוב, בין יולי לאוקטובר, עם סיכוי גדול של ביטול האירו, או פירוק השותפות (השוק האירופי המשותף). מדינות רבות באירופה לא יצליחו לשרוד את השפל הכלכלי.

סופו של האירו

האירו נולד ב-31.12.1998 בשעה 13:51. בן מזל גדי, אופק שור. מה טיפוסי יותר למטבע מלהיוולד במזל גדי, סמל החומר והכסף, עם אופק שור, האחראי על כספי עובר ושב והצורך לספק צרכים כלכליים פיננסיים.

מפת האירו
מפת האירו

משנת 2012 פלוטו נע על השמש בגדי במפת האירו. למעשה, השמש מסמלת את מקור החיים של המטבע והכיסוי שלה. קיץ 2013 מסמל את העלייה האחרונה של פלוטו והיצמדותו לשמש.

בנוסף, אוראנוס המטלטל בטלה יהיה ב-90 מעלות לשמש בגדי – מרובע החוזר ומצביע על משבר כלכלי עולמי סופני. בקידומה [ Progression] של המפה, השמש יוצרת השנה 90 מעלות לשבתאי, מה שיוביל למסקנה של חוסר הצדקה  לקיום המטבע.  ייתכן שכדי להוציאו מהמחזור יזדקקו להתנהל עמו גם ב-2014, אבל הסיפור של האירו עומד להיגמר.

השינויים והמשברים הצפויים בשנים הקרובות באירופה, יביאו בסופו של דבר שינוי עולמי ביחס לכסף, לחומר (סחורות), ולשוק האנרגיה העולמי. לכן כלכלת ארה"ב תצטרך למצוא שווקים חדשים ולהיערך מחדש. אך גם אם נתבונן על האימפריה הכלכלית סין, הגדולה והעשירה, כבר משנת 2011 אני צופה לה ירידה מתמשכת בכוחה.

תחילת שקיעתה של הכלכלה הסינית

הרפובליקה העממית של סין, נולדה ב-1.10.1949, בת מזל מאזניים עם אופק דלי וירח באופק. היא נולדה במהפכה, ותעבור עוד מהפכות. אוראנוס שליט האופק במזל סרטן. יש חילופי פלנטות בין ירח לאוראנוס, מה שמוגדר כ-Mutual Reception. סין מתקיימת ממהפכה למהפכה. זו מפה המעידה על קארמה של מהפכות עממיות – כשהירח מייצג את העם.

מפת סין
מפת סין

הבסיס של מדינה ענקית זו אינו יציב מלכתחילה, לכן הוא מתוחזק בכוחם של מרס ופלוטו, הצמודים במזל אריה, יחד עם ונוס בעקרב. מפת פיקס (נשלטת על ידי המזלות דלי, אריה, שור ועקרב), שולטת כדיקטטורה, בעזרת פלנטות הפיקס (אוראנוס, פלוטו, מרס, ונוס) ומזלות דלי, שור, אריה עקרב, הממוקמים בבתים קרדינליים.

הפלנטות מרס, פלוטו, ונוס ואוראנוס, מבטאות עוצמה בלתי רגילה, החל מצמידות מרס ופלוטו באריה, המסמל שליטה על ידי צבא, נשק וכוחנות. שתי הפלנטות יוצרות ריבוע של 90 מעלות לוונוס בעקרב (מיקום של רוע וחוסר חמלה). השנה, פלוטו יגיע למעלה ה-13 בגדי ויצור 90 מעלות למרקורי במאזניים (בית 8- משאבי ורווחי המדינה) של מפת סין – היבטי ירידה כלכלית משמעותית שימשיכו כשיצרו 90 מעלות גם לנפטון, 2013-2014.

אפשרות למחאה בסין

ב-progression  של המפה, השמש במעלה 11 בקשת יוצרת בשנתיים הקרובות 90 מעלות לשבתאי בבתולה, היבט המעיד על משבר זהות גדול, שעשוי להוביל לחילופים משמעותיים בשלטון עם השפעות כלכליות מרחיקות לכת.
במהלך שנת 2013, שבתאי בעקרב ייצור 90 מעלות למרס ולפלוטו, וזה מעיד על בעיות גדולות בצמרת השלטון, ויכוחים וחוסר הסכמה עד כדי אפשרות של מאבק פנימי ופוטנציאל למחאה מתפשטת. במיוחד כשאורנוס בטלה מול השמש ומרקורי במאזניים, דבר שמעיד על חוסר נוחות בעניין השכר במשק הסיני.

מגמות של שינוי, או אילוץ לשינוי, עלולות להביא להפסדים בשנה הקרובה. אפשר להגיד שגם אם לא תהיה נפילה מיידית, סין במגמת ירידה שלא רואים עדיין את עומקה וסופה. צריך להיזהר בנושא של השקעות בסין לטווח ארוך ובכלל לבדוק תנאי התנהלות מסחרית.

נתניהו-לפיד, זה לא ייגמר בטוב

ואם כבר מדברים על סין, כידוע נתניהו ביקר באימפריה הזאת, בדיוק כשאצלנו ניחתו גזירות כלכליות. לא בטוח שייווצרו קשרים כלכליים בסין, אך שובו לישראל וההתמודדות הבלתי נמנעת מול לפיד, יפתחו את "פרק ב' " ביחסי השניים, פרק הכולל הסרת כפפות. זה לא ייגמר בטוב (כפי שכבר הבטחתי בעבר), ונתניהו אינו בהכרח המרוויח העיקרי ממינוי לפיד לשר אוצר והפיכתו לשק החבטות שלו. לא הייתי מקלה ראש ביכולת הלחימה של לפיד, בן מזל עקרב, כי את העקיצה העקרבית הוא ייתן כשנתניהו לא בדיוק יצפה לכך. ימים יגידו.

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ

פנינה כץ, אסטרולוגית קרוב ל-40 שנה. בעבר כתבה מדור אסטרולוגי ב"את" והשתתפה בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות.

 http://www.pninastro.com

6 Comments

  1. rut
    24 ביוני 2013 @ 21:44

    תודה לך. מעניין מאוד מה שכתבת. אני לא מכירה את "שבתאי" אבל אולי יואיל ויתקן משהו מהעוולות שנחתו עלינו ללא הפסק. אני מקווה לניפוץ בועת הנדלן האימתנית. הביאה אסון גדול למשפחות רבות ממעמד הביניים דווקא. החסכונות נשחקו. עבודה של שנים נמחקה. העשירים לעומת זאת, התעשרו בהרבה, במיליונים רבים נוספים. בהנף יד. חוסר צדק משווע. אילו הייתי צעירה, הייתי יוצאת במחאה עם כל הצעירים שאני מאוד מקווה שיעשו זאת.
    הריכוזיות במשק זהו עושק וגזל של גופים עם כוח בלתי נדלה. אני רק מורה בפנסיה. מרגישה כמו ג'וק קטן שלא יכול להשפיע כלל.

  2. ספי
    15 במאי 2013 @ 20:20

    פנינה שלום,
    ראשית, תודה רבה על שיתוף הידע המעמיק שלך.

    האם תוכלי לספר לגבי מטבע הכסף הדיגיטאלי – ביטקוין?
    האם הוא יצבור תאוצה או האם יקומו עוד מטבעות בסגנון הזה?
    מה יקרה לשוק שטרות הכסף הרגיל הבנקים?
    תודה
    ספי

    • פנינה כץ
      16 במאי 2013 @ 9:41

      ספי שלום.
      אני מעלה אצלי בבלוג כל חודש תחזית כלכלית. וכל פעם אני תוקפת נושא אחר. ייתכן ואתייחס במגפון או אצלי בבלוג לנושא של הביטקוין. בזמנו, הכנתי את מפת לידת המטבע. אבל לא ערכתי מעקב בתקופה האחרונה. ממליצה לך לבדוק מדי פעם פה או אצלי בבלוג, בתכנים הכלכליים: http://www.pninastro.com/326/
      תודה רבה על המשוב
      פנינה

  3. גד תמרי
    12 במאי 2013 @ 9:47

    עפ"י תחזיות שלך נתניהו אמור לרדת ביוני-יולי מהבמה הפוליטית… האם כך?

    • פנינה כץ
      16 במאי 2013 @ 9:38

      גד שלום
      למעשה אנחנו בעיצומו של המשבר. מהיום שביבי נאלץ להקדים את הבחירות, מבחינה אסטרולוגית זה ביטא את סוף דרכו. למרות שהוא נבחר בקושי רב [או במזל] תהליך המשבר ממשיך כששנת 2013 מסמלת את סוף דרכו. משבר קריטי צפוי בחודשים הקרובים בין יולי לאוקטובר יש סימון של סוף הדרך. כשמדובר בתהליכים גדולים כל כך, לא ניתן לדייק ביום או אפילו בחודש אבל המשבר מעצים מחודש לחודש. החוויה שלנו היוםיומית אינה משקפת לעיתים מה קורה אצלו. אבל הוא נאנק תחת רגשות מאוד קשים, הוא נראה במפה מבודד מאוד ואין לו על מי לסמוך, יש לו יריבים מימין בנט ומשמאל לפיד. המחאה היא העקב אכילס שלו, הוא חושש מפניה מאוד. בימים של מחאה ברחוב, המפה של ביבי נראית כמו מפגש עם מוות.
      תודה.

      • פנינה כץ
        16 במאי 2013 @ 10:14

        תיקון : לא התכוונתי במשפט האחרון למוות במובן הפיזי ועל פי ההגדרה, אלא לגבי התחושה שלו שהיא קשה מנשוא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן