Skip to content

האם הראלי בשווקים ימשך גם השבוע?

בסוף השבוע נפגשו מנהיגי ה-G7. יו"ר ה-ECB דרגי העלה רעיון לפיו הבנק המרכזי האירופי שוקל לרכוש אג"ח לעידוד מתן הלוואות, במילים אחרות – עוד הדפסת כסף כדי לעודד את השווקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה 

האמת היא שהשבוע לא היו אירועים "גרנדיוזיים" שמשכו את תשומת ליבם של המשקיעים אך זה הפריע למדדים המובילים בוול סטריט לקבוע שיאים חדשים.

השבוע החולף שייך לאוסטרליה ולדולר האוסטרלי. הורדת הריבית המפתיע בעוד 0.25% לרמה של 2.75% החלישה את המטבע האוסטרלי ואילו נתוני התעסוקה המעודדים הובילו לזינוק המטבע שלא החזיק מעמד יותר ממספר שעות. על פי הנתון, נוספו למשק האוסטרלי יותר מ-50 אלף משרות בחודש אפריל, לעומת הצפי שעמד על תוספת של 11,500 משרות בלבד. מדובר בשיפור חסר תקדים ביחס לחודש הקודם שבו נגרעו מהמשק האוסטרלי יותר מ-30 אלף משרות. שיעור האבטלה במדינה ירד ב-0.1% לרמה של 5.5%.

נתוני התעסוקה כאמור לא תרמו להתחזקות המטבע ובפועל המטבע צלל וחצה את רמת השקילות לראשונה מאז יוני 2012. יתכן, כי המשקיעים מודאגים מהחולשה המתמשכת בסין ולא מעוניינים להחזיק את הדולר האוסטרלי לאורך זמן.

פגישת ה-G7

במשך סוף השבוע שחלף נפגשו מנהיגי 7 המדינות המתועשות בעולם בבריטניה. הנושא המרכזי של הפסגה היה המדיניות המוניטארית הננקטת על ידי כמה מדינות בעולם. יו"ר ה-ECB דרגי העלה רעיון לפיו הבנק המרכזי האירופי שוקל לרכוש אג"ח לעידוד מתן הלוואות, במילים אחרות – עוד הדפסת כסף כדי לעודד את השווקים.

בזירת המט"ח, הדולר האמריקני רשם את הביצועים הטובים ביותר השבוע. השמועות בעניין סיום תוכנית הרכישות בארה"ב מוקדם מהצפוי העניקו רוח גבית לשטר הירוק. כעת צריך לבדוק האם המגמה הזו תימשך או שמא מדובר בגל מימושים לקראת מהלך החלשות נוסף של הדולר האמריקני.

מה צפוי לנו השבוע?

זירה מקומית

הגזירות החדשות שנכנסו לתוקף ואלו אשר בדרך, מחזירות אותנו לימי המחאה החברתית האחרונה שלא ממש השיגה את מטרותיה. המחירים ירדו בתקופת המחאה, היו מעט הקלות אבל מי זוכר את זה היום? אחרי זמן לא ארוך, המחירים חזרו לעלות והגזרות שוב נוחתות על הציבור הישראלי אשר ממשיך וימשיך לשלם עוד הרבה מאוד זמן. קשה לדעת כיצד כל השינויים הצפויים ישפיעו על המשק המקומי, אך זה בטח ישפיע על השוק המקומי בדרך זו או אחרת. כשמסתכלים על הגרפים, ניתן לראות שהשוק המקומי מדשדש לו הרבה מאוד זמן. חוסר הוודאות בזירה הבינלאומית והתהפוכות הפוליטיות והביטחוניות אצלנו מקשים מאוד על המשקיעים בשוק המקומי. מדד ת"א 25 למשל נסחר בין 1240 – 1180 הנקודות חודשים ארוכים. בשבוע שעבר, המדד סגר את היום בירידה של 0.5% ומעל 1200 הנקודות. הנעילה החיובית בוול סטריט אמורה לתמוך בשוק המקומי. פריצה מעל 1210 הנקודות עשויה לדחוף את המדד חזרה לכיוון 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל סגר את השבוע מעל 3.55. התחזקותו של הדולר בעולם עשויה להוביל להתאוששות הדולר כנגד השקל, לפחות עד 3.6. בנק ישראל אינו ממהר לקפוץ למים ומעדיף לשמור את נשק יום הדין שלו לימים קשים יותר אם וכאשר הדולר ימשיך להתדרדר. בינתיים, הספקולנטים ממשיכים לפעול כמעט באין מפריע ומנצלים כל עליה לצורך מכירות חדשות של הדולר כנגד השקל. טווח המחירים שלנו לשבוע זה: 3.5- 3.6.

זירה בינלאומית

שבוע מעט עמוס באירועי מקרו לפנינו. המכירות הקמעונאיות בארה"ב ונתוני התמ"ג של אירופה יעמדו במרכז. המכירות הקמעונאיות בארה"ב צפויות לרשום ירידה של 0.3% בהמשך לירידה של 0.4% שנרשמה בחודש הקודם.

באירופה, נתוני התמ"ג של הרבעון הראשון של השנה צפויים להזכיר לכולנו, עד כמה המצב באירופה הולך ומחמיר. צרפת למשל צפויה להיכנס למיתון באופן רשמי עם תרשום צמיחה שלילית של 0.1% כפי שצופים זאת האנליסטים. גרמניה צפויה לחמוק ממיתון עם אכן תרשום צמיחה חיובית של 0.3%. הכלכלה הגרמנית התכווצה ברבעון הקודם ב-0.6%. נתון מאכזב עלול לרסק את השטר האירופי.

מעבר לנתונים המרכזיים, המשקיעים ימתינו לנאומו של יו"ר הפד' ברננקי הצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב. כמו כן המשקיעים ימשיכו לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות באירופה בעקבות דבריו של דרגי במסגרת פסגת ה-G7.

הכותב הוא ראש ממחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן