Skip to content

הפועלים סגר חשבון של לקוח וחויב להפעילו מחדש

בית המשפט קיבל את טענות החברה, לפיהן נטל ההוכחה להראות כי סגירת החשבון נעשתה כדין מוטל על הבנק (על אף היותו נתבע) וקבע כי הבנק לא הרים את הנטל המוטל עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בת"א חייב את בנק הפועלים לפתוח חשבון בנק לחברה העוסקת במתן הלוואות, וקבע כי סגירת חשבון החברה על ידי הבנק, יומיים בלבד לאחר שנפתח, בוצע בניגוד לדין. בכך, קיבל השופט יונה אטדגי את בקשת חברת "לד אביבים", אשר יוצגה ע"י עו"ד רועי סלוקי, ממשרד ברם, סלוקי ושות', להורות לבנק לפתוח את החשבון ולאפשר לה את המשך פעילותה בו. 

בתביעתה טענה החברה, כי סגירת החשבון בוצעה ללא כל סיבה, ואילו הבנק מצידו טען, כי סגירת החשבון התבססה על כך שמנהל החברה הסתיר מידע רלוונטי מהבנק, וכי על פי המידע המצוי בידי הבנק, קיים חשש שהחברה מבקשת לפעול בחשבון בניגוד להוראות חוק איסור הלבנת הון. 

בית המשפט קיבל את טענות החברה, לפיהן נטל ההוכחה להראות כי סגירת החשבון נעשתה כדין, מוטל על הבנק (על אף היותו נתבע) וקבע כי הבנק לא הרים את הנטל המוטל עליו במקרה זה, ולא הראה שסגירת חשבון החברה עומדת במבחן הסבירות הנדרש. לדברי בית המשפט, הבנק כשל לחלוטין בהוכחת טענותיו ולא עמד במבחן ההסתברות המינימלי, תוך שהוא נמנע בצורה תמוהה ובולטת מהבאת עדים רלוונטיים. לגבי העד היחיד מטעם הבנק, משה אלמליח, המשמש כסגן מנהל מחלקת הלבנת הון בבנק הפועלים, קבע השופט כי "עדותו הייתה מביכה, ואלמליח הודה למעשה כי הוא אינו יודע מאומה בעצמו וכי כל ידיעותיו הן מדברים שנמסרו לו על ידי עובדי בנק אחרים ומעורך הדין של הבנק". 

בית המשפט הורה לבנק לאפשר לחברה את ניהול החשבון, קבע כי אין מניעה שהחברה תגיש תביעה כספית נגד הבנק בקשר לנזקים שנגרמו לה, וחייב את הבנק בהוצאות בסך 8,000 שקל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן