Skip to content

נתניהו: "לעולם אסור לנו למסור את גורלנו בידי אחרים"

כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס הענקת פרס נשיא המדינה ופרס ראש הממשלה להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אסור לנו לעולם למסור את גורלנו בידי אחרים. ביכולתנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול איראן, מול סוריה, מול החיזבאללה וכל גורם אחר קנאי שמאיים לפגוע בנו". כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס הענקת פרס נשיא המדינה ופרס ראש הממשלה להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם.

ראש הממשלה שיצא אל הטקס, מדיון שערך בקבינט המדיני על קיצוץ תקציב הביטחון, אמר עוד: "ביכולת הזאת טמון כושר ההרתעה אל מול הסכנות הנשקפות ממבקשי רעתנו וגם כושר ההכרעה במקרה שההרתעה כושלת. בד בבד, מבלי לגרוע מחשיבות יכולתנו לפעול בכוחות עצמנו להגן על עצמנו, עלינו לפעול, עלינו לחפש בעלי ברית באזורנו ומחוצה לו".

הפרס לזכרו של הנשיא השישי, חיים הרצוג, הוענק לשלמה נקדימון על מחקרו העוסק בפועלו הביטחוני והדיפלומטי של הרצוג בתקופת המדינה שבדרך. מחקרו של נקדימון מאיר פרקים לא ידועים בפרשת חייו העשירה של הרצוג, והוא חושף את הדרכים היצירתיות והבלתי שגרתיות בהן נקט הרצוג בתחום הדיפלומטי והמודיעיני להשגת יעדים אסטרטגיים של היישוב העברי באותן שנים מכריעות של טרום המדינה ואחריהן.

ד"ר רפי מן מקבל את התעודה מידיו של ראש הממשלה. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ד"ר רפי מן מקבל את התעודה מידיו של ראש הממשלה. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הפרס לזכרו של ראש הממשלה דוד בן גוריון הוענק לד"ר רפי מן על ספרו העוסק בתרומתו של בן גוריון להתפתחות הדמוקרטיה בשנותיה הראשונות של ישראל. הספר הוא פרי מחקר יסודי וחדשני המעיר פן חדש בדמותו של בן גוריון ופעילותו ותרומתו להתפתחות הדמוקרטיה בשנותיה הראשונות של ישראל. הפרס הוענק גם לחברת "900 מטר" על הפקת מיצג אנימציה היסטורי העוסק בתולדות חייו של המנהיג.

ועדת הפרס שבחרה את הזוכים מורכבת משישה חברים: פרופ' אריה נאור, יו"ר הוועדה; ד"ר ארנון למפרום, נציג ארכיון המדינה; ד"ר גילת גופר, נציגת המכון למורשת בן גוריון; השגריר משה רביב, נציג יד חיים הרצוג; עו"ד חנה קלר, נציגת ציבור; הגב' רונית דבוש-חדד, נציגת ציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן