Skip to content

רוצים לגייס את התקשורת למחאה? דרוש מנהיג סקסי. כמו יאיר

התקשורת הפכה בזמן האחרון למין זקנה קוטרית, שכל מה שהיא יודעת לעשות זה להתמרמר, לבכות ו..להתמסר מרצון . היא אפילו לא נאנסת. זה קרה לה ביום שישי האחרון עם שלושת הראיונות הסימולטניים ששודרו בשיא של הפריים טיים עם שר האוצר יאיר לפיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 כל הערוצים בחרו לראיין את לפיד. בעצם, למה? כי הוא רצה?

האם היה ראוי לתת ללפיד זמן מסך יקר שבו שינן כתלמיד חרוץ את כל המנטרות שלימדו אותו פקידי האוצר? האם לא היה נכון יותר לומר לכבוד השר: סליחה. לא אצלנו. תבוא כשיהיה לך משהו חדש לבשר. אנחנו, כולנו, חושבים שהתקציב שהצעת מעוות, לא הוגן ולא הגון. אנחנו, התקשורת, מובילים מחאה. לא רוצים אותך באולפן מאופר למשעי ומואר באור יקרות – לפחות בערוץ 2 ביתך הישן והטוב. אתה רוצה לבוא? תתקן את המעוות.

התקשורת מועלת בתפקידה בכך שהיא לא לוקחת הנהגה ומסתפקת בסדרת ראיונות שאומרים כמה התקציב הזה רע למעמד הביניים וממלמלת משהו, אגב אורחא, גם על העניים. 

משרה פנויה, יאיר. מנהיג מחאה צ'ארמר (צילום: ציפי מנשה)

סדרת הראיונות הללו היא כסת"ח נאה לתקשורת שמקבלת את רוע הגזירה ובכך, מספקת לטייקונים המפרסמים אצלה חומת מגן. התקציב הוא לא גזירת גורל, אבל כאשר התקשורת נדה בראשה בעייפות, הציבור הולך לאיבוד. כדי לעודד מחאה המונית, התקשורת נדרשת לתת כתף. להנהיג. והיא לא עושה זאת. אולי משום שירדה לזנות.

אז איך מטפלים במשבר? יוצרים מראית עין של "ראיון קשה" עם שר האוצר, חושפים שערורייה של טיסת ראש הממשלה ורעייתו ללונדון במאות מיליוני שקלים וכולם עושים על זה דאחקות בפייסבוק, ואפילו ערוץ 10 שחשף את הפרשה הופך אותה לבדיחה כאשר אמש, בתכנית הלילה הכלכלית, הוא משכיב במיטה זוגית את צמד חברי הפאנל ובהם שלמה מעוז שרק חושב שהמעשה של ראש הממשלה היה "לא טקטי".

לא טקטי?

הטיסה לנאום בעצרת האו"ם: זה טקטי (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

 למה אתם לא אומרים, למשל, שהכלבים נובחים והשירה עוברת. שכל החשיפות שבעולם לא שמות קץ להתנהלות הראוותנית ולרדיפת שררה של מנהיגנו שעולה לנו ביוקר. שכל החשיפות, הבאות בזו אחר זו, לא ממש משנות משהו אצל מישהו שם למעלה. שהעולם כמנהגו נוהג. שאיש בצמרת הממשלה והאוצר לא משתין לכוון של העניים – ושהתקשורת מתמסרת מרצון.

כל הראיונות בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה, לא יעשו את העבודה בלי שמישהו יוביל כאן את המיליון לרחובות. נכון לעכשיו, כל המלל המתמשך עושה את העבודה של הממשלה: הוא הכליא ברק שלה. נותנים לציבור לשחרר קיטור ואחר כך, תבואנה הגזירות.

דרוש/ה בדחיפות: מנהיג/ת מחאה. רצוי שיהיה פוטוגני. ובלי אותיות גרוניות בבקשה. התקשורת מעדיפה אותך "סקסי": כך זה נקרא בז'רגון המקצועי.

[related-posts title="עוד על המחאה במגפון"]

2 Comments

  1. יפה
    16 במאי 2013 @ 15:39

    מגהפון לא משקפת כמובן את תמונת התקשורת הישראלית. זו עושה כל מאמץ כדי שלא תהיה מחאה ולהעלים אותה מסדר היום – הסיבות לכך ידועות. התקשורת גם תבחר להמציא "מנהיגים" מעוררי מחלוקת במטרה להקטין את תחושת ההזדהות . המחאה היא לא תוכנית ריאליטי בערוץ 2 ואין סיבה להכנע לכללי התקשורת הרדודים שמצמיחים לנו פעם אחר פעם אנשי פוסטר כמנהיגים חלולים. העובדה שאין הנהגה חד משמעית הופכת כל אחד ואחד מאיתנו , לאחראים ,למעורבים – למנהיגים!

  2. חגי קמרט
    14 במאי 2013 @ 20:51

    במקרו אנו עדים לכך שהעולם מתנהל על פרדוכסים. זה מתחיל עוד מספר הספרים המראה מקרים של רשע וטוב לו צדיק ורע לו. הוא מדבר גם על מציאות עגומה של אותם זמנים שהם גם אות וסימן לזמנים אחרים כמו זמננו אנו כאשר נכתב: " שריך סוררים וחברי גנבים" (ישעיהו פרק א 23)
    ומאז מתקופת התנ"ך ועד היום עולם כמנהגו נוהג. לא השתנה דבר לא זז דבר. השאפתנות הסררה ,אהבת בצע ,וכסף, נשארו כמות שהיו מה שהשתנו הם האמצעים. או אמצעי הייצור ותו לא. האדם לא שינה ולא כהו זה מאופיו.
    אז מה הפלא שהוא מעוניין ר בדירת פאר בקיסריה עם מקרר 15 דלתות ומיטה שיכולה להפך לספינה או למטוס מעופף, ואחר מרבה נכסים בלי סוף מבלי להרבות דאגה. ומי ישלם את כל זה? האזרח האפור הפשוט שבתוך ההיררכיה הדמוקרטית הזאת אין לו בעצם אף לא קול אחד להוציא מגרונו הניחר.

    לפעמים אני חושב שמזרחי הסנדלר ולוי מוכר הירקות יכולים לנהל את המדינה טוב יותר מכל רודפי כסאות ושלטון המצליפים ללא רחם במעמד הבינוני והעניים שבעם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן