Skip to content

הוועדה לביקורת המדינה תטיל על מבקר המדינה לבדוק הגירעון

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, יזמן בתוך השבועיים הקרובים את הוועדה כדי להצביע על כך. בוועדה יש רוב לקואליציה, אך באופוזיציה פונים על הצטרפות נציגי "יש עתיד" לדרישה לחקור את הגורמים והאחראים לגירעון. משרד מבקר המדינה: "החטיבה הכלכלית במשרד המבקר נערכת לביקורת בנושא זה לאור החלטת המבקר בדיון בתכנית העבודה השנתית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה לביקורת המדינה תדרוש ממבקר המדינה להכין חוות-דעת, מי האחראים לגרעון התקציבי בסך 40 מיליארד ש"ח. כך הודיע הבוקר יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) בתשובה לפנייתו של ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה). 

יבקש מהמבקר לבדוק מי אחראי לגירעון. אמנון כהן (צילום: אתר הכנסת)
יבקש מהמבקר לבדוק מי אחראי לגירעון. אמנון כהן (צילום: אתר הכנסת)

ח"כ כהן הוסיף, כי בשבועיים הקרובים תתכנס הוועדה לדון בעניין ואז – אם תאשר הוועדה ברוב את יוזמתו של ח"כ רוזנטל – גם תוגש הבקשה למבקר, להכין את חוות הדעת, שהיא בעצם דו"ח מיוחד.

בוועדה לענייני ביקורת המדינה ישנו רוב לקואליציה, אולם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בונה על כך, ששני חברי הוועדה מטעם "יש עתיד", ד"ר רונן הופמן ורות קלדרון, יתמכו בבקשה. זאת, משום העניין שיש למפלגת "יש עתיד", בהבלטת העובדה ששר האוצר החדש, יאיר לפיד, אינו האחראי לגירעון שבעטיו הופעלו הגזירות על הציבור.

ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) פנה, במקביל לוועדה גם למבקר המדינה, בבקשה לנהל חקירה בנושא. "כולם שואלים איפה הכסף? אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לשאול וכי צריך לחקור", אמר ח"כ רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו. "במשך תקופה ארוכה הסתירה הממשלה את מימדי הגרעון, וכשנגלו לעינינו מימדיו העצומים כבר היה מאוחר מדי.

"הגרעון אינו גזירה משמים ולא גזרת גורל. הגירעון הוא תוצאה של חוסר אחריות תקציבית מצד הממשלה. מכיוון שהגופים והאנשים האחראיים לגרעון עדיין מעורבים בהחלטות כלכליות משמעותיות המצב עלול לחזור על עצמו", אומר ח"כ רוזנטל. "לאור זאת, פניתי הבוקר למבקר המדינה, יוסף שפירא, לחקור את הגורמים האחראיים למצבה הכלכלי הקשה של מדינת ישראל כדי שמעשים אלו לא יישנו ויופקו הלקחים המתאימים. שמחתי לשמוע בחדשות ערוץ 2 כי חברי מסיעת יש עתיד יתמכו בבקשתי לקיום חקירה מעמיקה ומשמעותית".

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי משרד מבקר המדינה כבר עורך ביקורת על ההיבטים השונים הקשורים בגירעון בתקציב המדינה. "החטיבה הכלכלית במשרד המבקר נערכת לביקורת בנושא זה לאור החלטת המבקר בדיון בתכנית העבודה השנתית. פניות נוספות לבדוק את הגירעון בתקציב ונושאים נוספים הקשורים בתקציב המדינה, הגיעו למשרד מבקר המדינה גם בימים האחרונים, בפניותיהם של ח"כ מיקי רוזנטל מ"העבודה" וח"כ עיסאווי פריג' מ"מרצ". גם יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח"כ אמנון כהן נדרש היום לנושא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן