Skip to content

על שפת הים בקיסריה המצאות בתחבורה חכמה

כנס EcoMotion הראשון היה הצלחה כשבעשרות מצגות הומחשו היכולות האינטלקטואליות של ממציאים ישראלים. עכשיו דרושה יכולת פרקטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השמש, הים והחוף היו בימי חמישי-שישי בשבוע שעבר תפאורה לכנס Ecomotion הראשון, כינוס שבו לקחו חלק ממציאים עם עבר, ממציאים עם הווה וממציאים עם עתיד בתחום ה-smart transportation. לכאורה, כפי שאמר מאיר ארנון, ממארגני האירוע, הרעיון מופרך לגמרי: מה לישראל ולתעשיה האוטומוטיבית העולמית? התעשיה מס. 3 בגודלה בעולם, אולם התעשיה המורכבת ביותר על פני כדור הארץ, זו שהיא המסד לכל מדינה תעשייתית ודמוקרטית מתקדמת (לפחות עד להופעתה של סין מפת תעשיית הרכב העולמית).

אבל מסתבר שיש כמה מאות ישראלים, רובם במכנסיים קצרים וטי-שיטרס, בגילאים צעירים מאד עבור תעשיה כבדה כתעשייה האוטומוטיבית, שתעשיית הרכב מעניינת אותם והם עשו את כל הדרך עד למרכז השיט של קיסריה, המשקיף על תחנת הכוח של חדרה ונמל הפחם שלה, שנראו כדינוזאורים שעבר יומם, שהשקיפו על שני ימי אירועים שופעי רעיונות לפתרונות אוטומוטיביים ותחבורתיים.

היו שם נציגי הדור הוותיק עם מוצרים שכבר מתפקדים, בהצלחה כזו או אחרת, כמו בטר פלייס ומובילאיי, חברות שנמצאות באמצע הדרך בין פיתוח ליישום, דוגמת פינרג'י, המפתחת מצברי אלומיניום-אויר ונציגים של פעילות מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל. בלטה בנוכחותה נציגות חברת היעוץ האמריקנית Frost & Sullivan שיצרו קשרים עם מתעניינים והציגו את מרכולתה של חברת המחקר הבודקת מגמות וכיוונים בתעשיית הרכב העולמית והיו עשרות רבות של משתתפים ששיתפו את הקהל ברעיונותיהם, תקוותיהם וחלומותיהם. אם רק מספר חד ספרתי באחוזים מרעיונות אלה יוגשמו, כבר יהיה סיכוי לעולם טוב יותר.

עודד טור, ד"ר לניורולוגיה וה-CEO של Tour Engine Inc. הציג מנוע בעירה פנימית בטכנולוגיה חדשה, פרי פיתוח של אביו, יוצא חיל האויר, האמור לשפר את ביצועי צריכת הדלק ב-30 עד 80 אחוזים ואם וכשהפיתוח יושלם; פיטר לוברינג, (Peter Lovering) המשתתף הלא ישראלי היחיד באירוע, הציג מערכת הסעת המונים על מונורייל; אלביט הציגה סופר קבלים לטעינה מהירה של אוטובוסים, טכנולוגיה שכבר נעשה בה שימוש צבאי; ג'ראלד ג'יי סאנדרס (Gerald Jay Sanders) הציג את ה-SkyTran שהוא ממתין לאישור משרד הפנים להקמת הקטע הראשון שלה; רפא"ל הציגה פיתוחים בתחום הביומאס וזו רשימה קצרה חלקית ושרירותית לגמרי מההרצאות והמצגות שהוצגו בכנס.

אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי נפט במשרד ראש הממשלה, שתמכה באירוע ושכל בכיריה הופיעו באירוע, אמר ש"זהו חלק ממארג רחב של פעולות אשר מטרתן להפוך את ישראל למרכז של חדשנות טכנולוגית בתחומי הדלקים והתחבורה האלטרנטיביים. בכוונת המנהלת להעזר בפיתוחים מקומיים, על מנת לקדם את מטרת הממשלה להחלפת הנפט בסקטור התחבורה בישראל בכ-60% עד שנת 2025".

איש העסקים מאיר ארנון, יו"ר קהילת EcoMotion הבטיח שאירוע דומה יערך גם בשנה הבאה ויקחו בו חלק גורמים בינלאומיים. "גורמים בינלאומיים מתעשיות הרכב וההייטק מכל העולם מתעניינים בנושאים אלו, מכירים ביכולת המוכחת של יזמים וממציאים מישראל לספק פתרונות שכאלו ולכן באירוע של השנה הבאה ישתתפו חברות בינלאומיות מכל העולם. כנס EcoMotion 2014 יהיה, כך אנו מקווים, מוקד עולמי להחלפת רעיונות בנושאי תחליפי דלק לתחבורה ומציאת דרכים חדשות ומקוריות לתנועה בתוך הערים ומחוץ להן. החל מהנעה אישית ועד להנעת המונים".

פורסם ב-12 למאי 2013 www.autonews.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן