Skip to content

נתניהו לביקור בזק מחר במוסקבה

ייפגש עם נשיא רוסיה, פוטין, במאמץ לבלום עסקה למכירת מערכת נ"מ מסוג S-300 למשטרו של אסד. נתניהו ישוב לארץ עוד לפני כניסה החג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר לביקור בזק במוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו ייצא בבוקר וישוב עוד לפני החג לארץ.

הסיבה לנסיעתו הדחופה של נתניהו, החשש מעסקת נשק שבמסגרתה צפוייה רוסיה את מערכת הנ"מ החדישה, S 300 – למשטרו של אסד. מערכת זו אם תימכר לסוריה, עלולה לשבש את עליונותה האווירית של ישראל גם בתחומה האווירי ולא רק בשמי סוריה או לבנון.

ייפגשו מחר. נתניהו ופוטין (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ייפגשו מחר. נתניהו ופוטין (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען השבוע כי הדיווחים בתקשורת, לפיהם אמורה עסקת הS-300 להיות מושלמת בתוך שלושה חודשים, אינם נכונים. הוא הדגיש כי רוסיה תעמוד בכל החוזים שכבר חתמה עם דמשק, אך לדבריו הם אינם כוללים את מכירת מערכת ה-S-300.

בנושא מעורבת גם ארה"ב. מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, קרא השבוע למוסקבה שלא להוציא עסקה כזאת לפועל. "הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן נחרץ", אמר קרי. "הסכם מכירת נשק הוא איום על ישראל – שהיא בעלת הברית של ארה"ב. אם ייצא לפועל, הוא יערער את היציבות האזורית ויפגע גם בסיכויים להגיע להסדר מדיני".

נושא עסקת הנשק עלה עוד בשבוע שעבר, במהלך שהותו של ראש הממשלה נתניהו בסין. נתניהו שוחח טלפונית משם, על הנושא, עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ועם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הנושא עלה גם בשיחותיו של נתניהו עם גורמי ממשל בסין.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן