Skip to content

מבקשת מקלט: "הם זורקים אותי כטרף ישר לזאבים"

וואנג לי, בת ה-51, מתרגלת מקבוצת הפאלון גונג, ביקשה מקלט מדיני במדינת היהודים ולא נענתה. ביום שלישי הקרוב (14/5) היא תישלח לגורל אכזר וידוע מראש בסין. אותנו הם שולחים לצד המבויש של ההיסטוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שניות לאחר שבית המשפט העליון בישראל טרק את הדלת בפניה וקבע כי עליה לחזור לסין, החלה וואנג לי לתהות מה יעלה בגורלה. "הם זורקים אותי כטרף ישר לזאבים", חשבה בלבה. 

וואנג לי, בת ה-51, מתרגלת מקבוצת הפאלון גונג, ביקשה מקלט מדיני במדינת היהודים מציפורני הטרף של המשטר הקומוניסטי בסין. בסיוטיה לא דמיינה שבזמן שבו ייקבע כי היא חוזרת היישר למדינה שרודפת, מענה ורוצחת אנשים כמוה, יעלה ראש ממשלת ישראל על במה מכובדת בסין הקומוניסטית וידבר על שואת היהודים. בכי הגורל.

מקרים כמו של וואנג לי, שבו שולחים מתרגלי פאלון גונג בחזרה לסין התרחשו רק פעמיים בשתי מדינות: בדרום קוריאה ובגרמניה. בשני המקרים המתרגלים נזרקו היישר למחנות העבודה בכפייה בסין ועברו יחס אכזרי ועינויים קשים. מתרגל פאלון גונג בשם ג'יאנג רן-ג'אנג גורש מגרמניה חזרה לסין ב-2005 עם אשתו ושני ילדיהם. לאחר שהגיעו לסין סבלה המשפחה מהטרדות חוזרות ונשנות של המשטרה, שלחצה על ההורים לוותר על תרגול הפאלון גונג. לאחר מספר חודשים נעצר רן-ג'אנג ונשלח לשלוש שנים וחצי במחנה עבודה בכפייה. גרמניה חזרה בה, מאוחר מדי, וניסתה לשחרר את מתרגל הפאלון גונג מהסיוט אליו הוא נשלח. היא עדיין מתחרטת.

וואנג לי (צילום: ציפי מנשה)
צפויה למאסר במחנה כפייה ולעינויים. וואנג לי

תביטו לאישה שבתמונה טוב טוב בעיניים, כי ביום שלישי הקרוב (14/5) הנציגים שלנו שולחים אותה לגורל אכזר וידוע מראש, ואותנו לצד המבויש של ההיסטוריה.

רועי בר אילן, מנהל מרכז המידע של הפאלון דאפא בישראל, כותב את המכתב הבא ומפנה אותו גם לתקשורת וגם לראש ממשלת ישראל: "כשראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הודה בפני ראש עיריית שנחאי על כך שסין הצילה יהודים בזמן השואה, גזר דינה של וואנג לי, מתרגלת פאלון גונג בת 51, שמצאה מפלט בישראל, נחרץ: תוך ימים ספורים עליה לחזור לסין, שם, מתרגלי הפאלון גונג כמוה נרדפים באכזריות, נשלחים למחנות ריכוז ומשמשים בנק לקצירת איברים בכפייה.

"מדי שבוע, וואנג לי הולכת לתרגל את תרגילי הפאלון דאפא על חוף הים בתל אביב יחד עם מתרגלים סינים וישראלים: ארבעה תרגילים איטיים ועדינים בעמידה ותרגיל מדיטציה שקט שאורך כשעה. לאחר מכן, היא הולכת ללמוד יחד עם מתרגלים אחרים את הספר המרכזי של השיטה, ג'ואן פאלון, שמנחה את המתרגלים כיצד לשפר את אופיים ולהתאים את עצמם ככל האפשר לערכים 'אמת, חמלה וסובלנות', כל אחד בדרכו ולפי הבנתו. וואנג לי עובדת קשה בכל ימות השבוע והתרגול והלימוד של הפאלון דאפא מאפשרים לה לחיות בשמחה ולהעריך כל רגע במלואו.

"אם וואנג לי הייתה נתפסת מתרגלת או לומדת בסין, היא הייתה נעצרת מיד רק בשל אמונתה ונשלחת ללא משפט למחנה עבודה בכפייה או למרכז לשטיפת מוח. השיטה, שעוזרת למיליוני אנשים בעולם להיות בריאים וחזקים יותר, פיזית ונפשית, נחשבת בסין לפשע נתעב. שכן, על אף שהשיטה אינה פוליטית במהותה, המשטר רואה בה איום דווקא בגלל הטוב, הרוחניות וחופש המחשבה שהיא מעניקה למתרגלים אותה.

"וואנג לי תמשיך לתרגל פאלון דאפא בין אם תישאר בישראל ובין אם תעזוב. מקרים כמו שלה, שבהם שולחים מתרגלי פאלון גונג היישר אל התופת הקרה קרו רק פעמיים בעבר, בשתי מדינות: בדרום קוריאה ובגרמניה. בשני המקרים המתרגלים נזרקו היישר למחנות העבודה בכפייה בסין ועברו יחס אכזרי ועינויים קשים. גרמניה, שהתחרטה לאחר מעשה, ניסתה לשחרר את מתרגל הפאלון גונג מהסיוט אליו הוא נשלח, אך ללא הצלחה.

"ביום שלישי הקרוב 14.5 שולחים את האישה שבתמונה למטה לגורל אכזרי וידוע מראש ואותנו לצד המבויש של ההיסטוריה. אני מבקש בשם מיליוני מתרגלי הפאלון גונג הנרדפים בסין ובשמה של וואנג לי, שאם יש ביכולתכם לעשות משהו כדי למנוע מוואנג לי לחיות את חייה תחת טרור מתמיד או גרוע מכך, תחת עינויים או איום מוות, פנו אלינו בהקדם האפשרי".

3 Comments

  1. ענת
    14 במאי 2013 @ 0:29

    בושה וחרפה.
    אני מתביישת.

    • רועי
      14 במאי 2013 @ 9:32

      תודה על פרסום הכתבה ! בעקבות מאמצים של חבר הכנסת – בועז טופורובסקי, חבר הכנסת משה פייגלין ויו"ר הסוכנות מר נתן שרנסקי- החליט שר הפנים גדעון סער לדחות את גירושה של וואנג לי עד ליום ראשון כדי לאפשר פנייה נוספת לבית המשפט או מציאת פתרון של מדינה שלישית עבורה.

      • רועי
        14 במאי 2013 @ 17:05

        אם זה יעזור אני מוכן להתחתן איתה כדי שתהיה לה אזרחות – רציני לגמרי… אפילו אם זה רק פתרון זמני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן