Skip to content

פסטיבל אבו גוש: כל מה שרציתם לדעת (ואף מילה על חומוס)

מליאונרד כהן ובוב דילן עד שירי רנסנס ספרדיים, מבאך ושופן עד ויוואלדי ומוצרט - כל זאת ועוד בחגיגת המוזיקה הווקאלית באבו גוש, שתיפתח בערב שבועות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ייחודו של פסטיבל אבו גוש (14-18 בחודש) הוא במינון הנכון בין מוזיקה רנסנסית ובארוקית לרומנטית, וההקפדה של מנהלת הפסטיבל, חנה צור, על שילוב של יצירה מקורית לא מוכרת כמעט בכל קונצרט. הפסטיבל ייפתח בערב שבועות בשילוב של מוזיקה צוענית וספרדית של דה פאיה עם שירי רנסנס ספרדיים, כאשר על הפסנתר מלווה יונתן זק בן ה-80 את המצו-סופרן איילת אמוץ-אברמסון.

ילד הפלא מרטן אנחלטס ישיר ויואלדי, באך ודאולנד

אורחי הפסטיבל הם ילד הפלא – זמר הקונטרה-טנור ההולנדי בן ה- 29 מרטן אנחלטס, שדיסק שלו עומד בראש מצעד הדיסקים של מוזיקת הבארוק. הוא יופיע בליווי נגן הלאוטה והתיאורבו (זן של עוּד גדול) ישראל גולני ואנסבל נגני בארוקדה בשתי תכניות: רסיטל של לידר ושלגרים של ויוולדי, באך ודאולנד.

בניחוח צרפתי. יעלה אביטל. צילום: ויקיפדיה

בתוכנית השנייה יבצעו, בנוסף לקנטאטות של באך ומיסי דומינוס של ויוולדי, שירים של פרסל ושירי עם אנגליים. בקריפטה ילווה ישראל גולני את הסופרן יעלה אביטל בתוכנית בניחוח צרפתי של יצירות מקופרן ושרפנטייה ועד "עלי שלכת" הידוע, שכתב ז'אק פרבר למוזיקה של המלחין ההונגרי-צרפתי ג'וזף קוסמה. לחובבי פיקנטריות בארוקיות תעלה מקהלת הקיבוץ הארצי קונצרט עם מבחר מיצירותיהם של באך ופרגולזי, ובבכורה את הגלוריה של הנדל.

מבחר יצירות. אנסמבל "נביאי הקווינטה"

על חגיגה ונציאנית של מדריגלים מפרי עטו של מונטוורדי ותפילות של ויוולדי, ינצח מיכאל שני, כאשר הסופרן יעלה אביטל והאלט אלה וילהלם יהיו הסולניות של המקהלה הקאמרית תל אביב. אנסמבל "נביאי הקווינטה" העושים חיל בשוויץ ישירו מבחר מיצירתו של סלומונה רוסי ומונטוורדי .

גם חובבי מוזיקה רומנטית לא יקופחו: סטנלי ספרבר ינצח על מקהלת האקדמיה למוזיקה, שתבצע א-קפלה את הרקוויאם הגרמני של ברהמס. מקהלת שחר ממבשרת ציון תחת שרביטה של גילה בריל, תבצע שירים של סיבליוס, דבוז'אק ומנדלסון, ותעלה בביצוע בכורה שירי חתונה של ברטוק.

מנהלת הפסטיבל חנה צור תנצח על המקהלה הקאמרית רמת גן בביצוע האורטוריה לחג המולד של סן-סנס,  מגניפיקט של מורלס – בן זמנו של מיכלאנג'לו, ו"קידוש לשבת" של קורט וייל. מקהלת הנשים "נעמה" וגברים ממקהלת מגידו בניצוח פנינה ענבר, ילוו את  הסופרן קרן הדר, שתעלה מבחר מיצירותיהם של ברהמס, שומאן ורדי ודוניצטי. ובליווי בעלה, נגן הקרן אלון ראובן, תשיר הדר בבכורה את "אל אלוהים" ( an Gott) של שוברט.

יומולדת לאבנר איתי, עם מקהלת זמרי קולגיום

ובקריפטה יתקיים פסטיבל זוטא המותאם לקהלים שונים: החל משירי ליאונרד כהן ובוב דילן, שתשיר מאיה יוהנה מנחם ועד קונצרט המיועד לחובבי מוצרט, במסגרתו תבוצע בבכורה קנטאטת הבונים החופשיים. לראשונה יועלו בפסטיבל שירים של שופן בביצוע הסופרן שרון דבורין וזמרת המצו-קארין שיפרין.

 בלב הפסטיבל עומד הפעם קונצרט מחווה לאבנר איתי בן ה-80 בהשתתפות מקהלת האיחוד עליה ניצח 35 שנה ומקהלת זמרי קולגיום אותה ייסד. לצד שירת הגורל של ברהמס יושמעו גם שירים ועיבודים מפרי עטו. וכמו שהבטחנו, אף מילה על החומוס הנפלא של אבו גוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן