Skip to content

לא יוטל מע"מ על תיירות

הממשלה הצביעה נגד ביטול הפטור ממע"מ על שירותים לתיירים. בימים האחרונים ניהלה תעשיית התיירות מאבק נגד הכוונה להטיל את המע"מ על התיירים, שהיה מייקר את התיירות לישראל ב-18%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפגנה של עובדי תעשיית התיירות נגד הטלת מע"מ על שירותי תיירות. המאבק הוכתר בהצלחה
הפגנה של עובדי תעשיית התיירות נגד הטלת מע"מ על שירותי תיירות. המאבק הוכתר בהצלחה

הממשלה הצביעה נגד ביטול הפטור ממע"מ על שירותים לתיירים. בימים האחרונים ניהלה תעשיית התיירות מאבק נגד הכוונה להטיל את המע"מ על התיירים שהיה מייקר את התיירות לישראל ב-18%. בין היתר הגישה התאחדות המלונות  עתירה לבג"ץ לעצירת הליך החקיקה של הטלת המע"מ בנימוק שההחלטה ניתנה על בסיס מסד נתונים שגוי, שהגזירה  תביא לנזק כלכלי גדול למדינה וכן שלא התקיימה התייעצות מוקדמת בין האוצר לאנשי התיירות.

ועדת הכלכלה של הכנסת  קיימה דיון בנושא ושר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, ניהל מגעים עם האוצר.

השר לנדאו בירך על החלטת הממשלה באומרו שהיא קיבלה החלטה אחראית, לא רק כלפי 200,000 העובדים בענפי התיירות, אלא כלפי תעשיית התיירות והמשק בכללותו. "אני מאמין בכוחה של התיירות כמנוע צמיחה כלכלי למדינה; וכי מוטלת עלינו, כממשלה, האחריות להבין את המשמעויות לטווח הרחוק", אמר שר התיירות בתגובה, "זוהי זריקת עידוד לענף התיירות כולו, המצטרפת להסכם השמיים הפתוחים, ואשר תאפשר לנו להזניק את מספר התיירים הנכנסים לישראל. אני מברך את שרי הממשלה ובראשם את ראש הממשלה ואת שר האוצר על ההחלטה לביטול הגזירה ומאחל לכל בית ישראל חג שבועות שמח".

מארגני התיירות הנכנסת וסוכנים העוסקים בכנסים טענו כי כבר בשל הדיונים בנושא, נגרם נזק של עשרות אלפי הזמנות שנדחו וכאלה שלא יוזמנו עוד.

לשכת מארגני תיירות נכנסת וחבריה, ברכו את שרי האוצר והתיירות, שהובילו את הממשלה להחלטה כלכלית נכונה לטובת המשק וכל אזרחי ישראל. לדבריהם, התיירות לישראל היתה עלולה להתרסק.

מהנהלת הלשכה נמסר כי "ההחלטה הינה בסיס לצמיחה והכנסות, שיאפשרו למדינה ליהנות מפריחה של תעשיית התיירות. זו בשורה לירושלים, לגליל ולכל אזורי הפריפריה האחרים. אנו משוכנעים שהממשלה וכלל האזרחים יתברכו בהחלטה זו. חברי הלשכה וכל גורמי תעשיית התיירות יפעלו, במשותף עם משרד התיירות, להשיג בקדנציה של הממשלה החדשה, יעד של 5 מיליון תיירים וכל התועלות שתצמחנה לאוצר המדינה מהשגת יעד זה בהצלחה. חברי הלשכה יעבירו את החלטת הממשלה להימנע מהטלת מע"מ על תיירות, לכל הסיטונאים ומחוללי תנועה לישראל הפועלים בחו"ל לחידוש הזמנות".

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה כי "במאבק הזה התגלו ידידי האמת של תעשיית התיירות הישראלית, הרואים בה מנוע צמיחה רב ערך לכלכלה ולחברה במערכת הפוליטית, הציבורית והעסקית. התאחדות המלונות מודה באופן מיוחד לשר התיירות החדש, עוזי לנדאו, ולאנשי לשכתו, על ההתגייסות המלאה להנהגת המאבק להסרת איום המע"מ. יחד עם השר תצמח תעשיית התיירות לשיאים חדשים ויוכח כי התיירות היא מנוע צמיחה חשוב למשק".

[related-posts title="כתבה קודמת בנושא ביטול הפטור ממע"מ לתיירים"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן