Skip to content

שר המסחר בפועל של ארה"ב: קמרון קרי, אחיו של שר החוץ

קמרון קרי, אחיו של שר החוץ, יכהן זמנית בתפקיד שר המסחר בפועל, עד שיאשר הסנאט את מינויה של פני פריצקר, יורשת המיליארדים של רשת מלונות הייאט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אירוע נדיר. שר המסחר בפועל, קמרון קרי (מקור: אתר משרד המסחר של ארה"ב).

קמרון קרי הוא היועץ המשפטי של משרד המסחר בארצות הברית. אתמול נודע כי בעוד כשבועיים הוא יהפוך לשר המסחר בפועל. אבל לא זה העניין המסקרן כאן. הפקיד הבכיר (62) הוא אחיו הצעיר של שר החוץ, ג'ון קרי.

זוהי הפעם הראשונה זה חמישים שנה שבה יכהנו בקבינט האמריקני שני שרים שהם גם אחים: בשנת 1961 מינה הנשיא דאז, ג'ון קנדי, את אחיו רוברט לתפקיד התובע הכללי, שבארצות הברית מכהן למעשה כשר המשפטים.

קמרון קרי, שכיהן בתפקיד בכיר במשרד המסחר, ייכנס לתפקידו ב-1 ביוני, היום שבו תסיים את כהונתה שרת המסחר הנוכחית, רבקה בלאנק, ותעבור לכהן כנשיאת אוניברסיטת ויסקונסין שבעיר מדיסון. "קאם נמצא במשרד המסחר מאז 2009 ועבודתו כללה את כל הצדדים של פעילות המשרד בתפקידו כיועץ משפטי", כתבה בלאנק במכתב ששיגרה לעובדי המשרד טרם עזיבתה.

קרי יהיה שר המסחר בפועל, ולמעשה יכהן עד שיאשר הסנאט את מינויה לתפקיד של פני פריצקר, היורשת העשירה של רשת מלונות הייאט, שאותה מינה אובמה כשרת המסחר במקומה של בלאנק.

דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'יין פסאקי, מסרה כי שר החוץ ג'ון קרי "נרגש מההזדמנות שלה זכה אחיו ומצפה לעבוד יחד עמו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן