Skip to content

אינדונזיה ביטלה את קווי הרכבות המיועדים לנשים בלבד

קווי הרכבת לנשים בלבד שהונהגו באינדונזיה לפני פחות משנה נסגרו. הסיבה: הקווים הוכחו כלא רווחיים, שעה שברכבות המעורבות הדחיסות והצפיפות רק הלכו וגברו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סבלים ממתינים לרכבת הנכנסת לתחנה באינדונזיה. רוב רכבות הנשים היו ריקות (מקור: ויקימדיה).

חברת הרכבות של אינדונזיה, "פי.טי. קרטה אפי", הודיעה היום על ביטול קווי הרכבות שיועדו לנשים בלבד. קווים אלה, שבעה במספר, הוקמו באוקטובר אשתקד במטרה מוצהרת להגן על נשים מפני הטרדות מיניות שהפכו לתופעה נפוצה ברכבות שחיברו את הבירה ג'קרטה עם הערים הסמוכות.

אלא שלמרות הכוונות הטובות, התברר כי מדובר בכישלון כלכלי. קרונות הרכבות בשבעת הקווים שבהם נהוגה הנסיעה לנשים בלבד ריקים ברובם, שעה שבקווים מעורבים דווקא יש תפוסה מלאה.

"במטרה להגדיל את התפוסה, החלטנו להפוך את הרכבות המיועדות לנשים בלבד לרכבות רגילות", אמרה דוברת החברה, אווה צ'אירוניסה. לדבריה, בשעות העומס רכבות הנשים מלאות, אבל הצפיפות ברכבות המעורבות גדולה אף יותר. היא הוסיפה כי החברה מתכננת להוסיף השנה 180 קרונות נוסעים, וכן שרכבות לנשים בלבד יונהגו רק במקרה והתפוסה תצדיק זאת.

בעיית הצפיפות ברכבות באינדונזיה החמירה בשנים האחרונות, ורבים מהנוסעים נאלצים לנסוע על גגות הקרונות, תוך שהם חשופים לסכנות כמו נפילה והתחשמלות. חברת הרכבות ניסתה דרכים שונות ומשונות להרתיע נוסעים מנסיעה על הגגות, החל מריסוס רוכבי הגגות בצבע ועד להצבת כדורי בטון גדולים על גבי הרכבות – אבל הניסיונות הללו נכשלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן