Skip to content

388.3 מיליארד שקל תקציב המדינה לשנת 2013

תקציב המדינה לשנת 2014 יהיה 408.1 מיליארד שקל. הוחלט לא לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות, מס החברות יועלה באחוז וחצי. תקציב משרד הביטחון יקוצץ ב-3 מיליארד שקלים, אולם הובטחו לו תוספות תקציב בעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום ישיבה לילית ארוכה אישרה הממשלה את התוכנית הכלכלית לשנים 2014-2013 ברוב של 21 תומכים מול מתנגד אחד. נוסף על קיצוץ בגובה 3 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, הוחלט שלא לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות, וכנגד להעלות את מס החברות ב-0.5% נוספים (1.5% סך הכל), מ-25% ל-26.5%, המהווה סכום כולל של מיליארד שקל. מה שאיפשר את תמיכת שר התיירות, עוזי לנדאו, בתקציב החדש.

לאחר האישור של הממשלה יהיה התקציב נטו לשנת 2013 388.3 מיליארד שקלים, והתקציב נטו לשנת 2014 יהיה 408.1 מיליארד שקל.

יאיר לפיד. השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן (צילום: יש עתיד)
יאיר לפיד. השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן (צילום: יש עתיד)

ממשרד האוצר נמסר לאחר אישור התקציב כי "התוכנית כוללת הישגים רבים ובהם החלטה היסטורית לחיוב לימודי ליב"ה בכלל מערכת החינוך, החלת תוכנית 'יוצאים לעבודה' ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק, קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800 אלף שקל בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור וקצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת".

המלאכה עדיין לא הסתיימה. עתה עם תקציב מאושר על ידי הממשלה, צריך האוצר לגבש את סעיפיו למעשים ובסיוע משרד המשפטים להגיש הצעת חוק לאישור הכנסת לא יאוחר מ-10 ביוני. הכנסת אמורה לדון בסעיפי התקציב ולאשר אותה לא יאוחר מ-30 ביולי. התקציב המאושר על ידי הכנסת ייכנס לתוקף באוגוסט.

לא נסתם ערוץ הזליגה

בתקציב הדו-שנתי החדש לשנים 2013 ו-2014 יקוצץ תקציב משרד הביטחון ב-3 מיליארד שקלים, ולא ב-4 מיליארד כפי שדרש האוצר. אבל, לא נסתם ערוץ הזליגה האופייני בתקציב זה שבו מקבל המשרד תוספות תקציביות, מעבר לתקציב המאושר. יתרה מכך, בקבינט הביטחוני-מדיני הובטח למשרד הביטחון תוספות תקציב ב-2018-2015.

"אישור תקציב 2014-2013 הוא השלב הראשון בשינוי סדרי החיים בישראל. בקרוב יובא לאישור הממשלה החוק לשוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי והנטל הכלכלי, וקבינט הדיור יחל ליישם תוכנית לאומית לדיור שתביא להורדת מחירי הדיור בישראל. את התקציב תלווה חבילת צעדים כוללת ובתוכה השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן וגיבוש רפורמות בהידברות עם חברת החשמל ונמלי הים", מסביר שר האוצר יאיר לפיד.

ח"כ דב חנין (חד"ש) הגיב על אישור התקציב בממשלה: "התקציב שגובש הוא תקציב מלחמה. נגד העם. במקום להחזיר את משאבי הטבע לידי הציבור, במקום לחייב את הטייקונים במיסוי הוגן, במקום לקצץ בכיבוש ובהתנחלויות – הממשלה מעדיפה לקצץ בקצבאות ילדים, בשירותים הציבוריים ובזכויות העובדים. המערכה נגד גזירות התקציב החלה. במקביל אנחנו נאבקים נגד ייצוא הגז. החתמתי את רוב חברי הכנסת על דרישה להעביר את ההכרעה בנושא לכנסת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן