Skip to content

אלימות נגד ערבים: הצתת כלי רכב, חילול קברים וכתובות גזעניות

אלמונים הציתו כלי רכב בכפר שבוואדי ערה, בסמוך למסגד רוססו כתובות תג מחיר. בכפר אחר רוססו כתובות "תג מחיר" וטרקטורים הושחתו. בצפת רוססו כתובות נאצה כנגד ערבים. המשטרה חוקרת, עד כה אין עצורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלמונים הציתו כלי רכב, חיללו קברים וריססו במהלך יום אתמול ובלילה (שני) כתובות "תג מחיר" בכפר א-סאווייה, שבשטחים, ובכפר אום אל קוטוף שבוואדי ערה. בכפר א-סוויה חוללו קברים ורוססו עליהם כתובות "אביתר" ו"נקמה", לצד מגן דוד. השם "אביתר" מתייחס ככל הנראה לאביתר בורובסקי ז"ל, שנרצח בצומת תפוח שבשומרון, לפני כשבועיים. סמוך למסגד שבכפר אל-קוטוף, רוססו האותיות ע' ו- ל' ו"אביתר". בא-סאוויה הושחתה גם משתלה ונחתכו צמיגי חמישה טרקטורים. באל-קוטוף הוצתו שלושה כלי רכב ובהם מיניבוס. הרכבים נשרפו כליל.

תמונת הרכבים השרופים באל-קוטוף (צילום: "אל ערב נט")

תוך כך התגלו הבוקר בצפת כתובות נאצה ברחוב ארלוזורוב שבעיר. בין היתר נכתב: "ערבים החוצה". המשטרה פתחה בחקירה. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' אמר היום בתגובה כי הוא "מביע שאט נפש מאירועים אלה, אותם אני רואה בחומרה, וכל מטרתם לפגוע ולהתסיס. לא נרפה עד שנניח את ידינו על אותו קומץ עבריינים".

כוחות משטרת עירון שהגיעו למקום ההצתה פתחו בחקירה. עד כה לא נעצר איש. עלי כבהא, ראש הוועד העממי בכפר, הגיב היום לתקשורת ואמר ש"אנחנו בטוחים שיהודים עשו את זה. מדובר באירוע לאומני שפעם ראשונה קורה בכפר שלנו. אנו דורשים מהמשטרה להגיע לאנשים ולהעניש אותם".

קברי פלסטינים שחוללו אתמול בא-סאווייה (צילום סלמא א-דבעי, "בצלם")

אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה שבתחומה נמצא הכפר, גינה את המעשה ואמר כי" אני לא אתן למעשים כאלה לפגוע במרקם הייחודי בין יהודים לערבים בתחום המועצה".

כזכור, בהיוודע דבר רצח אביתר בורובסקי, תושב יצהר, יצאו מנחלים זועמים לכביש 60 רגמו מכוניות ואוטובוס שהובל תלמידות ערביות לביתן. נהג האוטובוס נפצע קל ונזקק לטיפול בבית חולים מקומי. מאז כוחות הביטחון משקיעים מאמץ לא מבוטל למנוע פעולות נקם ותג מחיר. לאחרונה התעמתו תושבי יצהר עם תושבי הכפר עוריף. לדברי צה"ל התגלע עימות בין כמאה מתנחלים מיצהר לבין כעשרים תושבי עוריף. כוחות צבא ומג"ב פעלו לחצוץ בין הצדדים, שהטילו אבנים זה בזה. מחר יתפרסו כוחות משטרה וצבא בשטחים ובירושלים לרגל יום הנאכבה (יום האסון) שיצוין מחר בשטחים.

[related-posts]

1 Comment

  1. לזרוע אהבה בין ידידים - נטיעות באום אל קוטוף בתגובה להרס תג מחיר
    15 במאי 2013 @ 19:43

    אום אל קוטוף. כפר שקט וציורי, יושב על פסגת גבעה המשקיפה אל ישובי מנשה. תושביו נעימי הליכות ושוחרי שלום. מתוך יישוב זה באים ממיטב צוות גבעת חביבה. אנשים יקרים מפז, ידידי אמת.
    דברים יפים, מרוממי נפש וחשובים נאמרו בטקס נטיעות עצי הזית, על סובלנות ודו קיום, על הגזענות והנבערות שמעשים כאלו מבטאים ומכתימים אותנו, תושבי הארץ היהודים.
    הוונדליסטים ששרפו את הרכבים והכתימו את כותלי המסגד, ריססו על הקירות בחותמת "תג מחיר" ו"אביתר", כנראה התכוונו לאביתר בורובסקי, אב ל-5 שנרצח בצומת תפוח בסוף חודש אפריל.
    ואולי גם בצומת תפוח, הרוצחים הנתעבים גם נקמו רצח אחר, או גזל, או השפלה.
    כך מתפשטת אש השנאה מיישוב ליישוב, מקהילה אחת לשנייה, זורעת פחד ואימה ומוחצת את המרקם העדין של יחסים בין יהודים לערבים, בין אנשים פשוטים שזה מה שאנו, שכנים החיים זה לצד זה וכל מטרתם הוא לגדל את משפחתם בבטחה ולחלום על איזה שהוא עתיד שפוי לכולנו.
    השאלה היא מי ישקה את אותם השתילים ששתלנו היום באום אל קוטוף. מי יראה את אותם שתילים גדלים ומי ישמור עליהם לבל מישהו ברגע של טירוף ירצה שוב להבעיר את אש התסכול, השנאה והנקמה? מי ישמור על העצים בצומת פתוח ובאום אל קוטוף וכמה שתילי פיוס נצטרך עוד לשתול באדמה זאת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן