Skip to content

די שרה, נמאסת עלינו

אני שואלת אותך אשת ראש הממשלה, היכן הדוגמה האישית? כן כן, הדוגמה האישית שלך! איפה את חיה? בוודאי שלא בתוך עמך. יש לך ולו מושג קטן מה הולך כאן? במרחק שעה שעתיים או עשר דקות מרחק גיאוגרפי ממך? יש לך ולו אמפתיה מינימלית, מה עובר על אנשים אלו, אנשים שחיים במדינה שבעלך מנהל?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכתב גלוי לאשת ראש הממשלה.

השמלה, עלינו - שרה נתניהו

שלום לך, החלטתי לכתוב לך כי הגיעו מים עד נפש. הגעתי לקצה גבול היכולת, לתיסכול שאין ממנו דרך חזרה, אותה נקודה מסוכנת שבה הכל מתהפך בבטן ונראה, ששום דבר כבר לא יכול להפתיע. הנקודה המוזרה הזאת, שאני שואלת את עצמי, שאיך יתכן שרעיית ראש הממשלה ובעלה מנותקים מכל אותם אנשים טובים במדינתם הם, איך יתכן, שלמרות כל אותם אנשים טובים התקווה הולכת ואוזלת, כי ראש הממשלה ורעייתו חיים בספירה אחרת, אבל זה המצב, ועם זה בצער רב אנו חיים, בינתיים.

בטח שמת לב (או שלא) שרבים, איך לנסח זאת במילים עדינות, פשוט לא סובלים אותך, לא מבינים מה את מייצגת, וציבור לא מבוטל היה מעדיף שתסעי למקום רחוק ותישארי שם. מאסנו בהתנהלות שלך, נמאס לנו לבלוע צפרדעים חיות, נמאס לנו שמשתינים עלינו בקשת, נמאס עלינו הניתוק והניכור שלך, את יודעת, מאיתנו "העם", האנשים הרגילים שחיים כאן, עובדים ומובטלים כאחד, כאלו שמנסים לגמור את החודש בכבוד, חיילים משוחררים, סטודנטים, זוגות צעירים ומבוגרים, אמהות חד הוריות, ניצולי שואה ערירים שחיים בזבל… והרשימה עוד ארוכה.

אני שואלת אותך, אשת ראש הממשלה, היכן הדוגמה האישית? כן כן, הדוגמה האישית שלך! איפה את חיה? בוודאי שלא בתוך עמך! יש לך ולו מושג קטן מה הולך כאן? במרחק שעה שעתיים או אפילו עשר דקות מרחק גיאוגרפי ממך? יש לך ולו אמפתיה מינימלית לאנשים הללו, אנשים שחיים במדינה שבעלך מנהל?

בשנים האחרונות שמך לא יורד מהכותרות, קצת שמועות (הגיוניות) ולא מעט עובדות, שחלקן החלו בקול רם והסתיימו בפשרה והרחק מההמון הסואן, עוזרת בית שלא פחדה להתייצב מולך, עקב התנהלותך הכושלת והמזלזלת כלפיה לדבריה, ומה עוד היה לנו: נעליים שעפו באוויר, גלידה במבחר טעמים, עדויות מהססות של אנשים שעובדים תחתייך, שאת האישה הדומיננטית בלשכת ראש הממשלה, שאת יכולה להזיז הרים, ומנויים פוליטיים לא אחת נעשו על ידך… מה לא נאמר עלייך, כוח רב ואיתן בתוך המערכת, יכולה לשנות סדרי בראשית, יחסי אנוש קלוקלים עם סביבתך, צעקות, צרחות, לא פעם אנשים גם פוחדים לדבר, פוחדים מתביעות ומהכוח הרב שיש לך, עצוב. כמה עצוב.

כן, שמך לא יורד מהכותרות, את אשת ראש הממשלה, דמות ציבורית לכל הדעות, אז איך זה שכל הכותרות לא מפרגנות? שוב התקשורת אשמה? אין להם משהו אחר לעשות חוץ מלהשמיץ את שרה נתניהו? חשבת לפחות ולו פעם אחת מדוע זה קורה? היתכן שאין עשן בלי אש? הייתכן שאת מביאה על עצמך את רוב הכותרות השליליות? מיטה זוגית במטוס? בטיסה די קצרה? על חשבוננו? בחייאת הגברת נתניהו, זה היה הכרחי? צעד צורם ומנוכר? נהנתנות שאינה משתמעת לשתי פנים? למה? בשביל מה? אז הייתם עייפים, כיבדתם את "יום הזכרון לחללי צה"ל " ושמחתם ביום העצמאות למדינת ישראל, עשיתם את המוטל עליכם בתור ראש הממשלה ורעייתו, חשבת פעם על הסכום הבלתי נתפס? על כסף שהיה יכול בקלות וביושרה לזרום למקומות אחרים, חסר איפה? האם את מודעת בכלל למצב העגום של רבים מהאזרחים כאן? את מודעת לייאוש, לחוסר אונים שקיים כאן בארץ? לא חשת טיפה בושה?

מה לעזאזל היה דחוף במיטה זוגית? רציתם מיטה זוגית, הייתם משלמים בעבורה. להיות איש ציבור הוגן זאת לא מילת גנאי. איפה הדוגמה האישית? לאן היא נעלמה, היכן היא מסתתרת, אם הדג אכן מסריח מהראש, איך נוכל לצפות ליושרה ולהגינות מאחרים, כולם נושאים אליכם את הראש ויודעים שאין גבול לחוצפה, יודעים ולומדים.

ומדוע לא יצאת, ולו פעם אחת, באיזה ראיון נוגע ללב, שאנו, פשוטי העם נרגיש בך, אולי אנו לא מבינים אותך נכון, שאת בעצם "אחת משלנו", את מזדהה איתנו ורוצה בטובתנו. בעצם, את אמורה להיות כאן בשבילנו. אולי באמת את לא חושבת ככה כלל וכלל, זה לא מעניין אותך, את עסוקה בשלך, לקדם ולקדם את האינטרסים האישיים שלך ושל בעלך, אין בך אכפתיות למדינה ולאזרחיה, את מנותקת מאיתנו, את נמנעת להכיר אותנו בכלל, מקיפה את עצמך בחומות, שומרי ראש ועורכי דין, לא נותנת לאף אחד להתקרב. את חיה בבועה. אנחנו לא גאים בך, מדוע אינך מגינה על עצמך? כל כך הרבה האשמות, חלקן בוטות, איפה את? קולך לא נשמע אף פעם.

כל עוד את בשלך, אל תתפלאי שאנשים כועסים, משמיצים (או דוברי אמת), לרוב גם שונאים. לרוב הדברים נאמרים או נכתבים מכאב עמוק וחוסר אונים, וגם אם עכשיו רחוק מלהיות אכפת לך, יום יבוא והגלגל יסתובב, כהונת ראש ממשלה, כידוע לך, לא נמשכת לנצח, ויום אחד אולי תביני שעשית את כל הטעויות האפשריות, את עשית ואנו משלמים. ועוד נשלם. אבל האם תוכלי להתסתובב במחיצתנו אחרי מה שעוללת לנו?

2 Comments

  1. אייבי צור
    16 במאי 2013 @ 20:11

    כותבת המיכתב היתה מאוד עדינה והשתמשה בלשון מאוד זהירה דבר שנוכח הנסיבות אינו מוצדק.
    יש לאמר את הדברים בצורה הרבה יותר נחרצת ובוטה. שרה נתניהו מגעילה אותנו. שרה נתניהו מביישת את המדינה ואת מעמד ראש הממשלה. שרה נתניהו מסובבת את ביבי על האצבע הקטנה שלה . מבט של שרה נתניהו גורם לביבי להתכווץ לגודל גמד. אפילו בפגישתם את אובמה היתה היא הקופצת ראשונה לקראתו. ואכן כל הסיפורים של העוזרות הם פועל יוצא של תחושת גדלות מ"עבד כי ימלוך" .
    אנחנו מתביישים באשת ראש הממשלה שלנו . זו אישה שאין לה בושה ותמיד רוצה עוד ועוד ולעולם לא תדע שובע. מיטה במטוס, זה רעיון חולני שיכול להיוולד בראש חולה. רק אדם תאב בצע המנוכר מהעם יכול לשרוף כך את כספי המדינה בו בזמן שמטילים על עניי העם גזירות כלכליות. במקום הבושה הופיעו דרישות חזיריות חצופות המזכירות משטרים דיקטטוריים חזיריים . וכך מתנהגת אשת ראש הממשלה שלנו. התנהגות חזירית.
    נמאסת עלינו ,לא רוצים לראות אותך על מסך הטלויזיה ולא בשום מקום אחר.

  2. פנינה כץ
    16 במאי 2013 @ 19:09

    כתבת ראוי מאוד איתנה.שאפו!!!
    תקראי מה מצאתי ברשת – מכתב של דיילת שעבדה עם שרה והנה ציטטה ממכתב שהיא שלחה והתפרסם במאקו:
    ""אני חושבת שהגיע הזמן שתחזרי קצת ל'זון E'. אולי בשורה 58E תמצאי שם את אותה דיילת עם חיוך מבויש שפעם (אולי) היית. אגב, לפחות לפי הסיפורים, נוסע אחד התאהב בדיוק בה, לא בזאת שישנה בסוויטה של 70 אלף דולר ללילה, בלי שום ייסורי מצפון."
    http://www.mako.co.il/special-mako-news/Article-8fbdc7286c79e31006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=565984153
    והקולגה לשעבר לעבודה, הייתה מנומסת או ליתר דיוק חששה מתביעה אחרי שקראה כמונו את רשימת הנתבעים של שרה נתניהו, כמה אנשים יכולים לשלם מיליון שקל כמו מעריב?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן