Skip to content

האופוזיציה: דוח העוני של ה-OECD – תמרור אזהרה לממשלה

"התהדרותה של ישראל בחברות בארגון המדינות המפותחות משולה לנזם זהב באף של חזיר", אומר ח"כ אילן גילאון. "נתון מזעזע ומביש", אומר ח"כ איציק שמולי. "נתניהו מקבל שוב ציון נכשל על הדרך בה ניהל את הכלכלה הישראלית", אומר ח"כ איתן כבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובות קשות באופוזיציה על נתוני הדוח, שממקם את ישראל במקום הראשון בעוני מבין המדינות המפותחות.

"ה-OECD העניק לנו מתנה מפוקפקת לחג בדמות דו"ח שמציב את ישראל כמדינה עם שיעורי העוני הגבוהים בארגון", אומר ח"כ איתן כבל (עבודה). "נתניהו מקבל שוב ציון נכשל על הדרך בה ניהל את הכלכלה הישראלית. זאת לא מלחמה צבאית שבה יש הרוגים עם פנים ושמות, אבל זאת מלחמה חברתית שבה אנשים מתים לאט מרעב, מחלות או בושה ואיש אינו שומע עליהם. וכמו שאחרי מלחמה כושלת יש ועדת חקירה וההנהגה צריכה לשלם את המחיר, כך צריך להיות גם במלחמה הזאת שהיא לא פחות מאשר על דמותה של מדינת ישראל.

"הממשלה מאשרת תקציב אכזרי שיעמיק עוד יותר את הפערים החברתיים ויכניס אלפי משפחות נוספות אל מעגל העוני" (צילום: ציפי מנשה)
"הממשלה מאשרת תקציב אכזרי שיעמיק עוד יותר את הפערים החברתיים ויכניס אלפי משפחות נוספות אל מעגל העוני" (צילום: ציפי מנשה)

"תמונת המראה שהציב בפנינו הדו"ח היא תמונה מכוערת שנוצרה כתוצאה ממדיניות כלכלית וחברתית שפשטה את הרגל וצריך לשמש תמרור אזהרה בפני הממשלה בטרם היא מאשרת תקציב אכזרי שיעמיק עוד יותר את הפערים החברתיים ויכניס אלפי משפחות נוספות אל מעגל העוני", אומר ח"כ כבל.

"אנחנו אוהבים לדבר על העוני אבל לא אוהבים עניים" (צילום: ציפי מנשה)
"אנחנו אוהבים לדבר על העוני אבל לא אוהבים עניים" (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ יצחק הרצוג (עבודה): "הדוח חוזר על מה שידענו מדוחות העוני שפרסם המוסד לביטוח לאומי בשנים שעברו, על כך שחמישית מאזרחי המדינה חיים מתחת לקו העוני. החלטות הממשלה מערב החג במיוחד הקיצוץ בקצבאות הילדים והעלאת ההוצאות למשפחה בישראל יחמירו מאד את מצב העוני בקרב מאות אלפים במדינה, הרבה מהם אנשים שעובדים קשה ומנסים בכל כוחם לצוף מעל פני המים. אני טוען כבר שנים שאנחנו אוהבים לדבר על העוני אבל לא אוהבים עניים. נעשה הכל במסגרת המאבק שלנו בתקציב לבטל את רוע הגזירה".

התהדרות ישראל בחברות בארגון המדינות המפותחות - נזם זהב באף חזיר" (צילום: ציפי מנשה)
התהדרות ישראל בחברות בארגון המדינות המפותחות - נזם זהב באף חזיר" (צילום: ציפי מנשה)

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "אי אפשר לשתוק מול הנתון לפיו ישראל היא המדינה הכי ענייה מבין מדינות ה-OECD. ובכל זאת, ראש הממשלה שותק. האמת, מה הוא כבר יכול להגיד? הרי הוא האמא והאבא של הנתון המביש הזה. המדיניות שלו כשר אוצר ואחר כך כראש ממשלה הפכה את מי ששרד בקושי לעני וקברה סופית את מי שהיה עני לפני כן. נתניהו הנהיג כאן מדיניות פחדנית, אכזרית וחסרת אחריות, ובאמצעות הורדת מסים והתנהלות כלכלית מופקרת הוא חפר בור עמוק בתקציב המדינה, וקבר בו 21% מהאוכלוסיה. ראש הממשלה, שמשוויץ בכל הזדמנות בכלכלה הנהדרת שלנו, מסתובב בעולם בשבועות האחרונים ולא פוצה פה על מעל מיליון וחצי עניים, על העוול שהתקציב החדש עושה להם ולכולנו, ועל העתיד השחור שצפוי לחברה הישראלית אם הוא ולפיד ימשיכו במדיניות הרעה הזאת. לנו אסור לשתוק לו על זה".

ח"כ איציק שמולי (עבודה): "נתון מזעזע ומביש שצריך לעורר את כולנו ובעיקר את שר אוצר שתכניתו הכלכלית תטביע עוד 50 אלף ילדים ו-20 אלף קשישים אל מתחת לקו העוני. אלה שהיו שם קודם ישקעו תחתיו סופית. זוהי התוצאה של מנהיגות כושלת ומדיניות עוד יותר כושלת שהשאירה את ישראל עם בור תקציבי של 42 מיליארד שקל וגם שחקה עוד יותר את האנשים. לפני כשבועיים הצעתי לשר האוצר להתחייב יחד (קואליציה ואופוזיציה) להפחתת העוני ע״י הצבת יעדים חברתיים בחקיקה- הוא אפילו לא טרח כלל לענות".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "התהדרותה של ישראל בחברות בארגון המדינות המפותחות משולה לנזם זהב באף של חזיר – וזהו רק הסיפתח לבאות, הודות לתקציב האנטי-חברתי הבא עלינו לרעה. לנוכח גזירות לפיד, אנו עתידים לענוד עיטור אי-כבוד ולכבוש גם את המקום הראשון במדדי האי-שוויון".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "התמונה ברורה: עשור של הטבות לעשירים וקיצוצים לעניים שנתניהו התחיל ב-2003 הוביל לתוצאות הרסניות. תקציב הגזירות יקצין עוד יותר את המצב. אבל גם היום הם ממשיכים בספין ההתקפות על החרדים והעבודה המאורגנת. גיהנום לעניים ותקציב מדכא: זו לא טעות – זו מדיניות. בחודשיים הקרובים ניאבק נגדה בציבור ובכנסת. נגדה ונגד הספינים המסווים אותה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן