Skip to content

קבוצה פלסטינית: ירינו אתמול לעבר ישראל

קבוצה לא ידועה פרסמה היום סרטון שצולם כביכול אתמול ובו נראה ירי רקטות. לדברי הקבוצה, זהו הירי לעבר החרמון. "אנו לא חוגגים", נמסר בהודעה, "אלא נוקמים את דם חללינו ואומרים לאויב הציוני כי זוהי מערכה של פתיחת חשבונות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה פלסטינית לא ידועה בשם "גדודי החלל עבד אל-קאדר אל חוסייני" פירסמה אתמול (רביעי) סרטון ברשת היו טיוב לפיו הם ירו רקטות לעבר ישראל. כוונתם, ככל הנראה, לירי הפצמ"רים שנפלו לראשונה באזור החרמון. בהודעה טוענת הקבוצה, כי הם מסונפים להתארגנות המכונה "תנועת פלסטין החופשית", וכי הירי בוצע  ב"יום הנכבה", שהוכרז על ידי הרשות הפלסטינית כיום האסון הלאומי הפלסטיני.

"אנו לא חוגגים", נמסר בהודעה, "אלא  נוקמים את דם חללינו ואומרים לאויב הציוני כי זוהי מערכה של פתיחת חשבונות", כך כתבו. עוד נטען בהודעתם כי הפעולה בוצעה, לכאורה, ביום השנה לציון ה"שיבה", כנקמה על חלליה בשנה שעברה.

ירי הרקטות לחרמון, על פי הסרטון
ירי הרקטות לחרמון, על פי הסרטון

מהימנות הצילומים וההודעה אינן ברורות. כך לדוגמה אפשר להבחין כי בסרטון שעליו מופיע התאריך של אתמול (רביעי) נראים שני שיגורים שבוצעו בשעות חשכה. לטענת הארגון האלמוני, השיגורים בוצעו בחמש וחצי בבוקר – ועל נפילת הפצמ"רים בחרמון דווח ב-6:15 בבוקר, שעה בה הבוקר מפציע. לפני ארבעה ימים הודיעה הקבוצה הזו כי הצליחה לפגוע ישירות בתחנת רדאר ישראלית. ידיעה זו לא קיבלה כל ביסוס מצד שום גורם אחר.

בצה"ל העריכו אתמול כי הפצמ"רים נפלו בשטח ישראל לא כתוצאה מירי מכוון, אלא בעקבות התעצמות הקרבות בין צבא סוריה למורדים, שמתחוללים באזור הכפר הדרוזי אל-חאדר שבצדו הסורי של הגבול, לא הרחק ממג'דל שמס. לא מזמן פירסמה האופוזיציה בסוריה סרטון הממחיש את הקרבות ואת הפגזות צבא סוריה על הכפר שמצוי בקרבת הר החרמון.

אתמול פירסם עיתון "אל חיאת" הלונדוני דברים שנמסרו לו בידי גורם איראני יודע דבר, לפיו איראן הצליחה "לשכנע" את אסד לאפשר ללוחמי החיזבאללה ומתנדבים איראנים ללחום בעת הצורך נגד ישראל מתוך אדמת הגולן הסורי. דברים אלו הצטרפו לאיומים האחרונים שפרסמה טהרן ומזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, כי הם יפתחו חזית כנגד ישראל.

ישראל, כך פורסם אמש ב"ניו יורק טיימס", מסרה באמצעות שיחה שיזם גורם ישראלי בכיר, אזהרה לסוריה לפיה תתקיף גם להבא כל משלוח נשק שיסכן את ישראל וכי תפיל את משטרו של אסד אם זה יגיב על כך. עוד נמסר, כי ישראל לא מתערבת בענייניה הפנימיים של סוריה ולא תעשה כך גם בעתיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן