Skip to content

כתב אישום נגד תושב רמלה שחצה את הגבול ללבנון

סימון בן דניאל סעדתי קפץ בראשית מאי השנה מעל לגדר המערכת לתוך לבנון ונעצר על ידי הצבא הלבנוני. לאחר שהוחזר, הועבר לידי המשטרה ונעצר. בית המשפט פסק כי הוא כשיר לעמוד לדין והאריך את מעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים הוגשו היום (חמישי) נגד סימון בן דניאל סעדתי, 36, תושב רמלה, שחצה את הגבול ללבנון בקפיצה מעל הגדר באזור ראש הנקרה. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות עו"ד אלעד בורובסקי, לבית המשפט השלום בעכו. סעדתי מואשם בעבירה של  יציאה שלא כדין בחוק למניעת הסתננות.

חצה את הגבול וסירב לחזור. ראש הנקרה
חצה את הגבול וסירב לחזור. ראש הנקרה

על פי עובדות כתב האישום, ב-1 במאי השנה, בשעה 14:45, טיפס סעדתי על גדר המערכת בגבול ישראל לבנון, חצה אותה ונכנס לתוך שטח לבנון. ב-5 במאי הוא הוחזר לישראל על ידי הצלב האדום הלבנוני במעבר הגבול בראש הנקרה. לאחר שעבר את הגדר, נעצר סעדתי על ידי צבא לבנון. הוא נחקר בעיר צור ובשלב מסוים ביקש ארגון החיזבאללה להעבירו לידיו. לאחר שהובהר להם כי ככל הנראה הוא לוקה בנפשו, הופסקו מאמצי החיזבאללה ובית משפט צבאי בביירות פסק שיש להחזירו לידי ישראל.

לאחר שהוחזר בידי אנשי הצלב האדום, נעצר הצעיר ונחקר. עוד נודע, כי כשנודע לו כי יוחזר לישראל, הוא הביע התנגדות וביקש להישאר בלבנון.

בבקשה להאריך את מעצרו עד תום הליכים, ציינה התביעה כי "למשיב  יש עבר פלילי הכולל שלוש הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות אלימות, סמים, רכוש והפרת הוראה חוקית". בית המשפט נענה לבקשת התביעה והאריך את מעצרו עד להחלטה אחרת. התביעה הודיעה כי אם סעדתי יורשע, היא תבקש לפסוק לו מאסר בפועל על עבירה זו. בית המשפט הורה למנות לו סנגור מטעם הסנגוריה הציבורית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן