Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 16.5.2013

מותחן ברצלונאי על נקמה לאורך שלושה דורות, רומן שרשרת על השקרים שאנו מספרים לעצמנו כדי להמשיך לאהוב, ביוגרפיה של ליאונרד כהן וארועי חודש הקריאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עצבותו של הסמוראי / ויקטור דל ארבול ספרו השני של דל ארבול הספרדי אשר ראה אור בספרד בשנת 2011 (בינתיים ראה אור ספר נוסף שלו, ממש לאחרונה). בשנת 1940 מסייעת בחורה בשם איסבל למזימת התנקשות בבעלה, בכיר במשטר הספרדי הפשיסטי (סגנו של פרנקו, למען הדיוק).

המאהב שלה, אשר היה אחד מנאמניו של בעלה (מה שלא הפריע לו לשכב עם רעייתו) מונע ממנה להימלט מספרד עם אחד משני בניה וגורם לה לאבד את כל מה שהיה לה. ההתחלה המבטיחה הזאת תוליד שרשרת של נקמות לאורך שלושה דורות ובין מספר מדינות. בתחילת שנות השמונים תגלה עורכת דין צעירה בשם מריה שהסיפור רחוק עדיין מלהסתיים.

 עצבותו של הסמוראי מאת ויקטור דל ארבול, הוצאות הכורסא וידיעות ספרים, תרגמה מספרדית: פרידה פרס דניאלי, 419 עמ'

שקרים – האמת היא / לנה דיוואני  אוסף סיפורים קצרים הקשורים זה בזה העוסקים בעיקר בשקרים שאנו מספרים לעצמינו ולאלה הסובבים אותנו על מנת לשמר אהבות ויחסים. על פי כריכת הספר אין מדובר בסיפורים קצרים אלא דווקא ברומן שרשרת, אז כל אחד יבחר לעצמו מה הוא מעדיף..

ייחודו של הספר, או אולי הגימיק הוא בכך שהספר הוא למעשה דו צדדי ומורכב משני חלקים שונים: הראשון הוא אותו אוסף סיפורים / רומן שרשרת הנקרא 'שקרים' וזהו גם חלק הארי של הספר. חלקו השני, הקצר יותר (56עמ') נקרא 'האמת היא' וחושף בעצם את מקורות ההשראה של דיוואני ועושה הפרדה מסוימת בין מה שאכן קרה במציאות לבין דמיונה של הסופרת.

 שקרים-האמת היא מאת לנה דיוואני, ספרי עליית הגג וידיעות ספרים, תרגם מיוונית: אמיר צוקרמן, 366 עמ'

החיים של ליאונרד כהן / סילבי סימונס  ביוגרפיה רחבה ומקיפה של מי שנחשב לאגדה עוד בחייו. ליאונרד כהן, הזמר היוצר והמשורר שפרץ לפני כמעט חמישים שנה עם 'סוזן', נחשף כאן ופורש בפני הביוגרפית שלו אינספור סיפורים שטרם סופרו.

סימונס היא אחת מעיתונאיות המוסיקה, ובעיקר הרוק המוכרות בעולם וכתבה בין היתר גם את הביוגרפיה של ניל יאנג.

במסעה לגלות את ליאונרד כהן היא מראיינת כמעט כל מוזיקאי שעבד איתו, כל חבר קרוב וכל מאהבת שהיתה לו. ליאונרד כהן הוא קרוב לוודאי הזמר הלא ישראלי האהוב בישראל והוצאתו לאור של הספר זמן קצר מאוד לאחר יציאתו בארה"ב בוודאי תשמח רבים.

 החיים של ליאונרד כהן מאת סילבי סימונס, הוצאת כנרת זמורה ביתן, תרגם מאנגלית: אודי תגרי, 574 עמ'

ישראל קוראת – ארועי חודש הקריאה והספרות  אז כמו שאולי כבר שמעתם ארועי חודש הקריאה והספרות נפתחו חגיגית ב 5.5 ויימשכו עד ה 15.6. במהלך שלושים הימים שנותרו עד לסיומו מתוכננים עשרות ארועים, ביניהם טיולים בעקבות סופרים, מפגשים עם סופרים, הקרנות סרטים אשר הופקו בעקבות ספרים וילוו גם בהרצאות, וכמובן, שבוע הספר שיפתח ב 5.6. חלק גדול מן האירועים פתוח לציבור חינם אין כסף ומי שיברור טוב טוב ימא כמה שווים במיוחד.

 ארועי חודש הקריאה והספרות עד ה 15.6 http://www.hasifria.org.il/heb/israelreads/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן