Skip to content

מח"ט חדש בצנחנים – אל"מ אליעזר טולדנו

בטקס צנוע העביר המח"ט היוצא אמיר ברעם לידי טולדנו את הפיקוד על החטיבה האדומה. אל"מ ברעם: "פעלנו על מנת לקבע נורמות של קרביות ומבצעיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד חדש לצנחנים: אל"ם אליעזר טולדנו החליף אתמול (חמישי) את אל"ם אמיר ברעם בתפקיד מפקד חטיבת הצנחנים. אל"ם אמיר ברעם, אשר מילא את התפקיד במהלך השנתיים האחרונות, צפוי להיכנס בקרוב לתפקידו החדש כמפקד "עוצבת האש". מח"ט הצנחנים הנכנס, אל"ם אליעזר טולדנו, מונה לתפקיד לאחר שמילא תפקידים מבצעיים רבים, ביניהם מפקד יחידת "מגלן" ומפקד עוצבת "נשר" ומח"ט חטיבת צנחנים במילואים.

ברעם (44), שהחל את חייו הצבאיים בצנחנים, צפוי לקבל את דרגות התת אלוף ולהחליף את תא"ל אהרון חליווה כמפקד האוגדה המובחרת של צה"ל, עוצבת עמוד האש. ברעם הוביל בשנתיים האחרונות את הכנות החטיבה לתמרון קרקעי במתאר הצפוני.

(צילום: דובר צה"ל)
טקס החילופין אתמול. מימין לשמאל: אל"מ ברעם, תא"ל חליווה, אל"מ טולדנו (צילום: דובר צה"ל)

במהלך הטקס אמר תא"ל אהרון חליווה, מפקד עוצבת האש, לה כפופה חטיבת הצנחנים: "אנו ניצבים בפני ימים לא פשוטים. מרצועת עזה, מעומק לבנון, מסוריה – מכל המקומות האלה עלולה להיפתח הרעה וצריך להיות מוכנים ליום פקודה. במציאות מורכבת זו מקבל אליעזר את הפיקוד על חטיבת הצנחנים".

בדברי הפרידה מהחטיבה אמר ברעם: "זכות גדולה ומחויבות אדירה הייתה בעבורי לפקד על חטיבת הצנחנים, חטיבה בה לחמתי ובה לצערי גם איבדתי חברים, מפקדים ופקודים לאורך 25 שנים של שירות, מבסיס האימון החטיבתי, דרך פלוגת העורב והסיירת, הפיקוד על 890 וכלה בפיקוד על החטיבה כולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן