Skip to content

ח"כ פייגלין תירגל הבאת ביכורים אל הר הבית

במקביל פתח המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש בהחתמת עצומה הקוראת להתיר תפילת יהודים על הר הבית. "המקום היחיד בעולם שבו אין מאפשרים ליהודי להתפלל הוא דווקא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ודווקא השלטון היהודי הוא האוסר זאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי ארגוני הר הבית מגבירים את פעילותם בנושא הר הבית. אתמול קיימו כמה עשרות מחברי התנועות הללו תרגול של הבאת ביכורים, לרגל אסרו חג השבועות. המעמד התקיים על הר הזיתים, במקום הצופה אל הר הבית, אשר נסגר אמש לכניסת יהודים.

באירוע השתתף גם חבר הכנסת משה פייגלין, שהמחיש בתרגול את מביא הביכורים למקדש ונתינתם לכהן. הרב ברוך כהנא חבר בית הדין של ארגוני המקדש, לבוש בבגדי כהונה על יד דגם מזבח מאולתר המחיש את הכהן בבית המקדש.

ח"כ פייגלין עם הביכורים (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)
ח"כ פייגלין עם הביכורים (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש)

ח"כ פייגלין אמר באירוע כי מדובר באירוע חשוב ומרגש. "אנחנו צריכים להוריד חלודה של אלפיים שנה", אמר. "ככל שנמשיך ונתרגל, ונלמד זאת את הילדים הנמצאים כאן, הם יגדלו כבר באופן טבעי אל קיום המצוות החשובות הללו של חיבור עם ישראל וארץ ישראל בתורת ישראל והמקדש – ובעזרת ה' בשנה הבאה נזכה להביא את הביכורים במקדש".

בתגובה לאירוע התרגול פנתה ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) באמצעות הפייסבוק לדובר מטה ארגוני המקדש, יהודה גליק. "אני מוכרחה לומר, שהתרגול הזה של הבאת ביכורים עם החן שיש בו, מדאיג אותי מאד", כתבה לו. "אנא הניח את דעתי שאין בדעתכם לחדש ימינו כקדם, על מקום קדוש, שאחרים גם הם רואים כבבת עין ושמלחמה עליו עלולה להיות מלחמת עולם חס וחלילה".

יהודה גליק, דובר ארגוני המקדש הגיב לפנייתה של קלדרון אליו ואמר כי "מאוד ישמח אילו המקום הקדוש לעשרות מיליונים מרחבי העולם – יהודים נוצרים ומוסלמים, היה הופך למרכז עולמי לסובלנות דתית, ולא מרכז השתלטות עויינת של דת אחת, שמקדשת את חוסר הסובלנות, ההסתה ,והשנאה, ושמקדשת את התפיסה שהמקום קדוש רק לה. ואם מישהו אחר מעיז למלמל מילת תפילה זו עילה לאלימות!!"

"התרגול הזה של הבאת ביכורים עם החן שיש בו, מדאיג אותי מאד". ח"כ רות קלדרון (צילום: ויקיפדיה)
"התרגול הזה של הבאת ביכורים עם החן שיש בו, מדאיג אותי מאד". ח"כ רות קלדרון (צילום: ויקיפדיה)

ובינתיים החל המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש בהחתמת עצומה הקוראת להתיר תפילת יהודים על הר הבית. "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים בכל העולם כולו, ולמרות זאת ממשלת ישראל אינה מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית, ולא ניתנת להם שום אפשרות להביע את דתם במקום מקדשם", נאמר בעצומה. "מניעת תפילת יהודים בהר הבית היא פגיעה בסיסית בזכויות האדם באשר הוא אדם, ובחופש הדת. היא חמורה שבעתיים כאשר ממשלת מדינת היהודים מגבילה את תפילתם של יהודים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. במקום שלכוונו מתפלל כל יהודי שלש פעמים ביום, ושכל יהודי מתפלל שלש פעמים ביום לבניינו.

"המקום היחיד בעולם שבו אין מאפשרים ליהודי להתפלל הוא דווקא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ודווקא השלטון היהודי הוא האוסר זאת", נאמר בעצומה. "במשך שנים שלטו גויים במקום, ולכן עם ישראל לא תבע את זכות התפילה שם. האם ימשך מצב זה גם תחת שלטון יהודי? אנו דורשים שממשלת ישראל תאפשר לכל יהודי להתפלל ולקיים את כל חובות התורה בהר הבית בכל יום ויום, יום חול, שבת ומועד. צעדים מעין אלה יהוו ביטוי לשלטונה וריבונותה של ישראל בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן