Skip to content

"אעשה כל מה שנדרש להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה שקיים עם שר החוץ הגרמני, גידו ווסטרוולה. השרה ציפי לבני, בתום פגישה עם ווסטרוולה: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, וכל המוסיף גורע בעניין הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אסע לאן שיידרש, אפגש עם מי שיידרש ואני עושה כל מה שנדרש על מנת להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואמשיך לעשות זאת". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר החוץ הגרמני גידו ווסטרוולה.

"גרמניה עומדת לצד שותפתה ישראל". שה"ח הגרמני גידו ווסטרוולה בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"גרמניה עומדת לצד שותפתה ישראל". שה"ח הגרמני גידו ווסטרוולה בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נתניהו נפגש בלשכתו בירושלים עם שר החוץ של גרמניה. "זהו תמיד עונג לארח אותך בירושלים", אמר נתניהו. "אתה ידיד של ישראל, הקנצלרית מרקל היא ידידה של ישראל, גרמניה היא ידידה של ישראל. המזרח התיכון נמצא כיום בתקופה של חוסר יציבות עצום וחסר תקדים. לא ראינו תהפוכות כאלה באזור מזה עשורים רבים. אני עוקב מקרוב, יום וליל, אחר המצב המשתנה במהירות מסביבנו. אני עוקב מקרוב אחר האתגרים הרציניים מאד שמצב משתנה זה מציב בפני ביטחונה של ישראל. אני אסע לאן שיידרש, אפגש עם מי שיידרש ואני עושה כל מה שנדרש על מנת להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואמשיך לעשות זאת".

שר החוץ הגרמני השיב: "אנו יודעים שזאת תקופה מאתגרת לאזור כולו, ובמיוחד לידידינו בישראל. אני רוצה להדגיש שבתקופה המאתגרת הזאת, גרמניה עומדת לצד שותפתה ישראל. אנו רוצים לעבוד יחדיו ולתמוך בכם. זוהי מהות הידידות בינינו, ואני משתמש במילה ידידות שהיא יותר משותפות. זו לא רק ברית אסטרטגית אלא ידידות בין חברות, בין עמים ובין ממשלות.

"גרמניה תומכת באופן מלא ביוזמה האחרונה של שותפתנו ארה"ב לקיים שיחות ישירות. אנו מאמינים שתהליך השלום במזרח התיכון והעבודה על פתרון שתי המדינות צריך להתחיל עכשיו ונעשה כל שביכולתו על מנת להבטיח את הביטחון, היציבות והשלום לישראל ולאזור כולו".

קודם לכן נפגש ווסטרוולה, בתל-אביב גם עם השרה לבני. בפגישה אתה אמר, על רקע האירועים בסוריה, כי לישראל הזכות להגן על עצמה. ווסטרוולה אמר עוד כי עקב המהלך של קרי נפתח חלון הזדמנויות, וכעת יש לדון בדרכים להתגבר על הפחדים לקראת התחלה חדשה של שיחות ישירות.

השרה לבני אמרה: "אנחנו רואים את סוריה מתפרקת, והעברת נשק היא בוודאי לא דבר חיובי – זה לא תורם ליציבות האזור אלא להפך. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, וכל המוסיף גורע בעניין הזה". לבני אמרה את הדברים בתום פגישה עם שר החוץ של גרמניה, שהסכים כי לישראל יש הזכות להגן על עצמה".

"נשק גרעיני בידיים איראניות הוא לא אופציה בעבורנו". (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
"נשק גרעיני בידיים איראניות הוא לא אופציה בעבורנו". (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

שר החוץ הגרמני נפגש גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס. בפגישה עם הנשיא אמר שר החוץ הגרמני: "כולנו בהלם מהמעשים האכזריים בסוריה ויש למצוא דרך להפסיק את שפיכות הדמים". באשר לאיראן אמר כי: "מצב בו איראן מפתחת נשק גרעיני אינו מקובל על גרמניה. נשק גרעיני בידיים איראניות הוא לא אופציה בעבורינו". הוא התייחס גם ליוזמתו של מזכיר המדינה האמריקאי ואמר: "אני מבטיח לך שגרמניה תומכת במאת האחוזים ביוזמתו של קרי לחידוש המשא ומתן. זהו לא רק אינטרס של שתי מדינות ושני עמים אלא של העולם כולו. אנחנו נעשה כל שצריך בכדי לתמוך ביוזמה, דרושים צעדים בוני אמון כדי לחדש את המשא ומתן, לא רק במילים אלא גם במעשים".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר:" הציניות והסקפטיות שנשמעו לאחרונה בנוגע ליוזמת קרי אינן בריאות לתהליך, ועלינו להביע תמיכה באופן ברור. יש להביא לפתרון הקונפליקט בין ישראל והפלסטינים במהירות האפשרית. ישראל כבר החלה במו"מ. הפתרון של שתי מדינות לשני עמים מוסכם על שני הצדדים, נותר רק להסכים על הדרך להגיע לפתרון". הנשיא אף הביע תמיכה בקולות הנשמעים מצד הליגה הערבית ואמר: "היוזמה הערבית מעידה על שינוי אסטרטגי בעולם הערבי, ומעבר מתמיכה במלחמה לתמיכה בשלום. חידוש היוזמה הערבית יכול לסייע למאמציו של קרי להתניע מחדש את תהליך השלום".

הנשיא התייחס בדבריו גם לסוגיה האיראנית: "העם הסורי והעם האיראני כרוכים יחדיו. יש להמשיך ביתר שאת  את הפעלת הסנקציות והלחץ על איראן, לקראת הבחירות העתידות להתקיים שם ביוני הקרוב. לישראל אין דבר נגד העם האיראני, סבלם נובע מהמשטר הקיצוני שעסוק בקידום הטרור ובפיתוח פצצה גרעינית, ולא ברווחת עמו". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן